רוב המשחקים דורשים מיומנות, ניסיון, חשיבה וגם קצת בטחון עצמי. אבל יש משחק אחד שכולם מכירים שדורש רק דבר אחד – מזל. “אבן נייר ומספריים” מלווה אותנו כל החיים, בין אם הוא קובע בילדות מי יהיה הראשון לנסות להפוך את הקלפים, ובין אם יקבע מי ינהג הפעם.
כולם אולי רוצים לנצח תמיד במשחק הזה, אך אף אחד לא באמת יכול לעשות זאת, כי זה מעבר לכוחותינו. אבל איזה מזל שיש טכנולוגיה. רובוט חדש, שפותח באוניברסיטת טוקיו שביפן, יוכל לנצח אתכם ב-100% מהניסיונות במשחק אבן נייר ומספריים.
איך הוא עושה את זה? כולכם בוודאי הולכים רחוק מדי וחושבים שהוא אולי שולח קרן, שהעין שלנו לא מסוגלת לראות, היישר לתוך המוח שלנו, והקרן הזו קולטת את העצבים במוח ומוסרת לרובוט מידע לגביי המהלך הבא שלנו. אז לא, אף אחד עוד לא הגיע כל כך רחוק. הרובוט עושה את זה בצורה הרבה יותר פשוטה. הוא מצליח לזהות, בשבריר שנייה, את התנועה שאנחנו מתכוונים לעשות עם היד, ומגיב, גם כן בשבריר שנייה, בביצוע המהלך שיגרום למתחרה להפסיד. בסרטון אמנם לא שמים לב לזה, אך בסוף הסרטון, כאשר המשחק כבר מוצג בהילוך איטי, אפשר להבחין שבין המהלך של השחקן לבין המהלך של הרובוט חולפות כמה מאיות שנייה. זה מספיק לו.
הדרך היחידה לנצח את הרובוט היא על ידי הפיכת התנועה לתנועה אחרת אחרי הצגתה, אך זו רמאות. בעצם גם הרובוט מרמה, אז אולי גם לנו מותר. (מקור)
הרובוט לא מכיר את ה”מקל קסמים” חחחחחחח…
נו ומי צריך רובוט כזה לא שימושי בכלל
הרובוט לא מכיר את ה"מקל קסמים" חחחחחחח…