מחקר של חברת ניתוחי השוק והרשת סושיאל פלו (SoocialFlow) מוכיח שלפחות בינתיים ההחלטה של טוויטר (Twitter) להכפיל את כמות התווים המותרת לכל ציוץ, מוצלחת.
כזכור, לפני קצת יותר מחודש אפשרה טוויטר לכל המשתמשים להתחיל לשלוח ציוצים באורך של עד 280 תווים במקום 140 תווים, מגבלת התווים המסורתית שליוותה את הרשת החברתית הזו מיום הקמתה. המטרה של החברה הייתה לאפשר לאנשים להביע את דעתם באופן מובן ושלם יותר, וכן לעודד יותר ציוצים שנכתבים בשפות אחרות מאשר אנגלית.
החברה בדקה את המעורבות של המשתמשים בשירות במשך שבוע החל בתאריך 29 בנובמבר האחרון, ולפי הממצאים שלה התוצאות הינן חד משמעותיות: ציוצים ארוכים, שנמתחים על פני 141 תווים ועד המגבלה החדשה, זוכים להרבה יותר ציוצים מחדש ולהרבה יותר סימני Like מציוצים ששומרים על הגודל המסורתי של עד 140 תווים – גם אם כי ממוצע הלחיצות על הציוץ המוקרי ירד במקצת, בפחות מ-1%, התפוצה גדלה עקב הכפלת מספר הציוצים מחדש.
לפי הנתונים של טוויטר עצמה כ-9% מהציוצים באנגלית הגיעו למגבלת התווים, כשהמגבלה הישנה הייתה בתוקף, וזאת לעומת 1% בלבד כיום. אורך הציוץ הממוצע מאז שמגבלת ה-280 תווים נכנסה לתוקף עומד על 190 תווים, כך שללא ספק שרוב המשתמשים בטוויטר בהחלט מנצלים את ההגדלה.