הנה עוד נקודה שכנראה צריך להתייחס אליה בסיכומי 2017 של המכשירים הסלולאריים: לפי ניתוח של חברת ניתוחי השוק סיגמה-אינטל (Sigmaintell), כמות המשלוחים של פאנלים המיועדים למכשירי מסך מלא, ביחס היבט של 18:9, תגיע ב-2017 ל-230 מליון יחידות. זה אולי לא נשמע יותר מדי, עד שמגלים שהנתון הבא מספר ש-200 מליון יחידות הוזמנו במחצית השנייה של השנה.
לפי הדו”ח של החברה מורגש מומנטום חזק מאוד של מכשירים כאלה, כשכמעט כל היצרניות מציעות כבר טלפונים בתצורה כזו או אחרת של מסך מלא. הגדלים והרזולוציות הפופולריים ביותר בהזמנות הם עבור מסכי 5.7 אינ’ץ ברזולוציית +HD, כלומר 1440×720 פיקסלים, ומסכי 5.99 אינץ’ ברזולוציית +FHD, שהיא 2160×1080 פיקסלים.
ומי שולטת בשוק הזה? גם כאן זו סמסונג (Samsung) שייצרה, כמובן, את המסכים עבור מכשירי הדגל האחרונים שלה אבל גם של המתחרה הגדולה אפל (Apple). היא סיפקה כ-137 מליון יחידות, כ-60% מכלל המשלוחים. במקום השני, ובפער ענק, ממוקמת טיאנמה (Tianma) הסינית עם 24 מליון יחידות, עם קצת יותר מ-10% נתח שוק, והשלישית היא AUO עם 17 מליון יחידות וכ-7% מהשוק.
הצפי הוא שב-2018 יתפסו המכשירים המבוססים על מסך מלא כ-40% מכלל המכירות של הטלפונים החכמים.