ללא נוכחות באינטרנט, בעלי עסקים רבים לא יכולים לממש את מלוא הפוטנציאל של העסק שלהם. מי שלא בוחר לפחות בשיטת שיווק אחת באינטרנט – עלול למצוא את עצמו ללא לקוחות. נכון, בהרבה מקרים אפשר להסתמך על שיווק מפה לאוזן, אבל כיום, אצל הרבה עסקים, ללא שיווק באינטרנט, אין כל אפשרות להתפתח כמו שצריך, להגדיל את העסק ולפרוץ לזירות חדשות.
בין אם אתם מתכננים לפתוח עסק או שאתם מרגישים תקועים מבחינת המכירות של העסק הקיים – זה הזמן להכיר 5 ערוצים מרכזיים לשיווק באינטרנט שיעזרו לכם לצמוח.
1. קידום אתרים אורגני
שיטת שיווק באינטרנט הנחשבת להשקעה לטווח ארוך. ברוב המקרים, היא דורשת השקעה של כמה אלפי שקלים בחודש. את התוצאות הראשוניות אפשר לראות בפרק זמן שנע בין ארבעה חודשים לשנה. המטרה של קידום אתרים אורגני היא לגרום לאתר שלכם להופיע במילות מפתח רצויות בדף הראשון בגוגל. ככל שיקודמו יותר מילים, כך כמות הכניסות לאתר שלכם תגדל. העבודה כוללת חקר מילות מפתח, אופטימיזציה לאתר (התאמה לקידום) כתיבת תוכן, בניית קישורים ועוד גורמים שייקחו את האתר שלכם לדף הראשון בגוגל.
על מה חשוב להקפיד: על תקציב שיאפשר למקדם שלכם לעשות שימוש בתוכן כמה שיותר איכותי. כמו כן יש להקפיד לקדם לא רק את מילות המפתח המרכזיות והתחרותיות יותר, אלא על מילות מפתח בזנב ארוך שאומנם פחות גולשים משתמשים בהן, אך איתן מהיר וקל יותר להגיע לדף הראשון וליצור המרות.
2. קידום אתרים ממומן
הדרך היחידה להגיע מהיום להיום לדף הראשון בגוגל. האתר שלכם או דף הנחיתה המיועד להשארת פרטים, יופיע בין 4 המודעות הממומנות בחלק העליון של העמוד הראשון בגוגל, או ב3-4 מודעות בחלק התחתון שלו.
מלבד התשלום החודשי עבור ניהול הקמפיין (בהנחה שאתם לא עושים זאת בעצמכם), יהיה עליכם לשלם על כל הקלקה על התוצאה שלכם לגוגל – במודל של PPC (ר”ת Pay Per Click). ככל שהתחום תחרותי יותר, כך הקליקים יהיו יקרים יותר. למשל בתחום הרשלנות הרפואית, קליק עשוי לעלות יותר מ-100 שקל. בזירות מסוימות בחו”ל, הסכומים גבוהים בהרבה.
גוגל נותנים ציוני איכות לקמפיינים ולכן כדאי שינהל אותם מומחה. יחד עם זאת, בעלי אתרים רבים מצליחים לנהל את הקמפיינים שלהם ביעילות לאחר תהליכים של ניסוי וטעייה.
על מה חשוב להקפיד: על דף נחיתה איכותי ותמציתי ולא רק על תוכן שיווקי שגורם לאחוז הקלקה גבוה. זה לא מספיק לגרום לגולש להגיע אלכם, צריך לגרום לו גם להרגיש בנוח להשאיר פרטים בדף הנחיתה שלכם או ליצור קשר טלפוני.
3. פרסום ושיווק בפייסבוק
בעוד שקידום אתרים אורגני וממומן מכוון לאנשים שמחפשים שירות או מוצר מסוים ברשת, שיווק בפייסבוק פונה לאנשים על הדרך מבלי שהם מחפשים משהו אלא בזכות העובדה הפשוטה שהם נמצאים בתוך הרשת החברתית. את המודעות הממומנות ניתן לראות בצד או בתוך הפיד. כמו במקרה הקודם, כך במקרה הזה, יש לפלח את קהל היעד ולכוון כמה שיותר במדויק למטרה על מנת ליצור המרות.
ניהול לא נכון עלול לשרוף כסף רב. שיטת שיווק זו לא מתאימה לכל עסק ולכן יש לקחת זאת בחשבון. בנוסף, הרבה משלבים בין אמצעי פרסום אחרים לבין שיווק לפייסבוק. כך למשל ניתן לעשות שייוק מחדש (Remarketing) בפייסבוק לאנשים שביקרו אצלנו באתר / בעמוד נחיתה שהגיעו דרך תנועה אורגנית או פרסום בגוגל. ברוב המקרים, רימרקטינג הינה שיטה יעילה במיוחד מפני שזה קהל שכבר מכיר וזוכר אתכם. כמה וכמה מחקרים מצביעים על העובדה שצריך להיחשף למסר שלכם מספר פעמים על מנת להשאיר פנייה בסופו של דבר.
על מה חשוב להקפיד: כאמור, על פילוח איכותי של קהל יעד ועובדה עם מומחה בשיווק בפייסבוק שבמבין את כל החוקים והמגבלות הקשורות לפרסום ברשת החברתית. חשוב לבחור במומחה שיודע לקלוע למטרה במקום לזרוק את הפרסום שלכם לכל הכיוונים כדי שיגיע לכמה שיותר אנשים.
4. אימייל מרקטינג
פרסום בג’ימייל: מדובר בשיטת שיווק יחסית חדשה. פרסום מודעות ממומנות בתוך תיבות הג’ימייל של המשתמשים. מדובר בשירות המייל הפופולארי ביותר כך שפרסום מסוג זה יספק לכם גישה לכמות אדירה של משתמשים. הפרסום יופיע אך ורק בתיקיות “קידום מכירות” ו”רשתות חברתיות”. הוא לעולם לא יופיע בתיקה הראשית של הג’ימייל.
ניוזלטר – תוכן שיווקי שיכול להגיע לאנשים שהשאירו פרטים או נרשמו לאתר שלכם. אפשר לפרסם גם לאנשים שמעולם לא שמעו על העסק שלכם דרך שירותי שיווק באימייל המשתמשים ברשימות תפוצה שונות למטרה זו. יחד עם זאת, יש לעשות זאת בהתאם לחוק הספאם ולאפשר לגולשים להפסיק את משלוח המיילים אליהם ע”י הסרה מרשימת התפוצה. אחרת תהיה להם את הזכות לתבוע אתכם. חסרון משמעותי: הרבה מהמיילים הללו נוחתים הישר בתיקיית הספאם.
על מה חשוב להקפיד: שהמיילים שלכם יגיעו לקהל יעד רלוונטי ולא סתם לקהלים שאין להם שום עניין בשירות שלכם. יש להקפיד על מסרים קצרים וקולעים למטרה. זה לא המקום למגילות. הפניה להמשך קריאה אפשר לעשות בעזרת קישורים.
5. שיווק בעזרת תוכן
שיווק בעזרת תוכן איכותי באתרים עם כמות אדירה של משתמשים. כך אפשר להגיע לאתרים כמו Ynet, “הארץ” ו”דה מרקר”. לשם כך יש לעלות כתבה איכותית באתר שלכם. גם במקרה זה, מדובר בשיטת שיווק חדשה יחסית אך כזאת שנחשבת למאוד יעילה ואיכותית לבעלי עסקים רבים. הכתבה שלכם תופיע בתור כתבות נוספות באתרים נבחרים. אאוטבריין וטאבולה הן ספקיות השירות המובילות בתחום זה.
על מה חשוב להפקיד: על תוכן ברמה האיכותית והגבוהה ביותר ולא תוכן דל פשוט וחסר ערך. חשוב לעבוד עם כותב תוכן איכותי ויצירתי, אחרת לקמפיין לא תהיה כל משמעות. כמו כן חשוב להקפיד על תמונות איכותיות כי הפן הוויזואלי אינו פחות חשוב מהמלל.
המאמר מאת דניאל זריהן, מקדם אתרים ומשווק אינטרנט, בעל הבלוג danielzrihen.co.il