כרטיסי ה-SIM בדרך ללקוחות. צילום: פייסבוק של גולן טלקום

ביום שני יצאו לשוק שתי המפעילות הסלולריות החדשות – גולן טלקום והוט מובייל, וכבר תוך פחות מארבעה ימים, נרשמו בשתי החברות ביחד כעשרים אלף לקוחות, כאשר רובם עדיין לא פעילים זאת מכיוון ששתי החברות נוקטות ברישום דרך האינטרנט וקבלת כרטיס ה-SIM דרך הדואר, דבר שמעכב את פתיחת החשבון.

כרטיסי ה-SIM בדרך ללקוחות. צילום: גולן טלקום

כזכור, שתי החברות החדשות, בשונה מרמי לוי, הום סלולר ו-YouPhone הן מפעילות בעלות תשתיות משלהן, ולא פועלות על התשתיות של חברות הסלולר הקיימות (או בשלב הקמה). החברות שברו את השוק עם תעריפים זולים במיוחד של 89-99 שקלים לחבילה ללא הגבלה ביחד עם חבילות למשתמש הקל בעלות של 10-13 שקלים לחודש. על פי הערכות, רוב המשתמשים שנרשמו לא עזבו עדיין את חברות הסלולר שלהן, זאת מכיוון שרצו לנסות קודם כל שירותי החברות ע"י רכישת מספר חדש, לפני ניוד המספר וזאת הסיבה שחברות הסלולר הוותיקות עדיין לא איבדו מספר לקוחות גדול.

חברות הסלולר לעומת זאת, מנסות להשלים פערים עם חבילות אטרקטיביות, אך יקרות בהרבה ועם הגבלות מסוימות, כך שהם לא מצליחות לפנות אל הצרכן שעוד מפחד לעבור למתחרות החדשות עקב חשש משירות לקוי בתחילה ואף ללא מענה, זאת בנוסף לדיווחים על פריצות למערכות האשראי של החברות. לעומת החברות הגדולות, המפעילים הווירטואליים לא מתרגשים במיוחד משבירת השוק, למרות שיתכן שמצב זה נובע מכך שלכולם היותם מפעילים וריטואלים הוא רק חלק שולי בעסקים.

אך האם השינוי באמת יגיע או לא – לזה נצטרך לחכות עוד קצת כדי לראות האם השירותים החדשים אמינים ויציבים, בנוסף למהפכת המחירים שהשר כחלון הבטיח, כנראה שבקרוב הצרכן ישלם הרבה פחות על שירותי הסלולר.