IDC ו-Counterpoint, שתי חברות העוסקות במחקר שוק ונתוני מכירות עבור טלפונים חכמים, פרסמו את סיכומי שנת 2018. בעוד שהמספרים אינם זהים בשני הסקרים, המגמה הכללית ברורה לחלוטין: 2018 הייתה השנה הראשונה בה שוק הטלפונים החכמים לא רק הפסיק לצמוח – אלא אף הצטמק. שתי החברות המובילות בשוק, אפל (Apple) וסמסונג (Samsung) חוו ירידה משמעותית במכירות, כאשר סך המכשירים אותם מכרה סמסונג נמוך בכשמונה אחוזים ביחס לשנת 2017, בעוד שהירידה אצל אפל עומדת על כארבעה אחוזים.

שתיים מהחברות הסיניות, וואווי (Huawei) ושאומי (Xiaomi) מציגות דווקא עלייה דו-ספרתית במכירותיהן, אך זו הושגה בעיקר כתוצאה ממכירת מכשירים בשוק הגלובלי, המהווה כעת כמעט מחצית מכלל הפעילות של החברות. למעשה, הפער במכירות בין אפל ובין וואווי עומד על 2 מיליון מכשירים בלבד – וסביר להניח שבשנה הבאה תצליח היצרנית הסינית להתברג במקום השני בטבלה, ותוריד את אפל למקום השלישי.

מבין החברות הקטנות יותר, ספגה LG צניחה של כ-26 אחוזים במכירותיה, בעוד שלנובו (Lenovo) מכרה כ-23 אחוז פחות מאשר ב-2017. נוקיה (Nokia) לעומת זאת רושמת זינוק של כ-126 אחוזים, אם כי היא עדיין אחת היצרניות הקטנות יותר ברשימה עם מכירות של כ-17.5 מיליון מכשירים ברחבי העולם, המהווים אחוז אחד בלבד מכלל השוק.