הנתונים על ההפרש העצום בין כמות האפליקציות שאנשים מורידים ובין מספר האפליקציות שהם משתמשים בהן בפועל ביומיום לא עוצרת מונעת הורדה של עוד ועוד אפליקציות – ואף לשלם על רבות מהן. כך עולה ממידע לא סופי המיועד לדו”ח סוף השנה של חברת אפ אני (App Annie) המיועד לצאת בחודש הבא וכבר פורסם באתר TechCrunch.
נכון ל-15 בדצמבר, דיווחה החברה כי מחנויות האפליקציות של גוגל (Google) ואפל (Apple) הורדו יותר מ-113 מיליארד אפליקציות – עלייה של 10% לעומת 2017, ומשתמשים הוציאו על אפליקציות 76 מיליארד דולר – עלייה של 20% לעומת השנה שעברה. הנתונים המרשימים האלה לא רק שאינם סופיים, אלא גם אינם כוללים את החנויות של אמזון (Amazon) והחנויות החיצוניות הפועלות בסין.
החברה ציינה כי את רוב הרווחים גורפים משחקי מובייל, שכבר בשנה שעברה עברו את משחקי המחשב והקונסולות בכמות ההכנסות, וצפויים להמשיך לגדול בזכות העצמה שמספקים טלפונים מודרניים, שמצליחה להריץ כותרים כמו PUBG ו-Fortnite.
מרשימות האפליקציות המובילות שחשפה אפ אני ניתן לראות כי ארבע מתוך חמש האפליקציות המורדות ביותר היו של פייסבוק (Facebook) – עם Messneger במקום הראשון, Facebook בשני, WhatsApp בשלישי ו-Instagram בחמישי. האפליקציה המובילה בתשלום היתה Netflix, ואחריה אפליקציית ההיכרויות Tinder, השירות Tencent ,Video השירות המתחרה iQiyi ואפליקציית המוזיקה Pandora.
המשחקים המורדים ביותר היו Helix Jump, Subway Surfers, PUBG Mobile, Free Fire ו-Love Balls, והמכניסים ביותר היו Fate/Grand Order, Honour of Kings, Monster Strike, Candy Crush Saga ו-Lineage M. פוקימון גו הגיע רק למקום השביעי.