נטפליקס (Netflix) מחזיקה במאגר הנתונים שלה פרטים מדויקים לגבי כל בחירה שאותה ביצעו מנוייה במהלך הצפייה ב״מראה שחורה: בנדרסנאץ״, הפרק האינטראקטיבי החדש בסדרה הפופולרית. החברה טוענת כי היא אוספת מידע זה לצורך שיפור ההמלצות האישיות שיוצגו למנוי בעת כניסתו לשירות, כמו גם בכדי ליצור בעתיד סיפורים אינטראקטיביים טובים יותר.
מדיניותה של נטפליקס נחשפה בעקבות בקשתו של מייקל וויל (Michael Veale), חוקר בתחום מדיניות טכנולוגית, שדרש מהחברה להעביר לו את כל הנתונים אותם היא שומרת אודותיו – דבר שהיא מחויבת לבצע בעקבות תקנות הפרטיות באיחוד האירופאי (GDPR). לזכותה של נטפליקס, מציין מייקל כי החברה נענתה לדרישתו במהירות יחסית, ואף צרפה לנתונים דף הסבר שסייע בהבנתם, זאת לעומת חברות אחרות שמסתפקות לעיתים בהעברת הנתונים בפורמט בלתי קריא למשתמש הממוצע.
בצד השלילי, נטפליקס איננה מודיעה למשתמש כי היא אוספת ושומרת את החלטותיו בסדרה, ואינה מאפשרת לצופים שאינם מעוניינים בכך להימנע משמירת נתונים אלו. זאת בניגוד לרוב משחקי ההרפתקאות הממוחשבים, שאומנם אוספים אף הם נתונים על החלטות השחקן, אך מתריעים על כך בעת הפעלתם, ומאפשרים לאלו שאינם מעוניינים בכך להימנע משירותי הרשת של המשחק.
באיזה אתר או מערכת אין היום אנליטיקס שעוקבת אחרי המשתמשים?? זה די דומה למה שנטפליקס עושה… ב TGSPOT אין אנליטיקס?
איך אתה יודע ששומרים מידע עליך ? אולי שומרים מידע על הפעילות של המחשב שלך, ללא פרטי זיהוי ?
אם שתלו לך cookie במחשב, אך לא שומרים פרטי מחשב ו/או את פרטיך האישיים, אז אין להם מידע אישי באמת.
כאילו דא…אז עכשיו הם יודעים על הכבשים ?
רק שלא יספרו לגמל..?
כאילו שזה לא היה ברור מאליו…
“טוענת כי היא אוספת מידע זה לצורך שיפור ההמלצות האישיות שיוצגו למנוי בעת כניסתו לשירות, כמו גם בכדי ליצור בעתיד סיפורים אינטראקטיביים טובים יותר.”
התירוץ הכי עלוב ששמעתי.
כרגיל. ככה זה שכשולם רוצים לדעת עליך הכל.