לפני כשבועיים פייסבוק (Facebook) מצאה את עצמה במרכזה של פרשה מצערת וטרגית, כאשר אדם בן 37 מקליבלנד שבארה”ב העלה לפרופיל שלו סרטון בו הוא יורה למוות בעובר אורח. החברה עמדה בפני ביקורת קשה מצד משתמשים שטענו כי פייסבוק לא אמורה לסייע בהפצת תכנים אלימים, ונראה כי מנכ”ל החברה מארק צוקרברג לקח את העניין לתשומת לבו.
צוקרברג הודיע כי יוסיף במהלך השנה לפחות עוד 3,000 עובדים שתפקידם הוא לעבור, לבחון ולנטר תכנים שמשותפים בפייסבוק, ביניהם פוסטים מסיתים, סרטוני וידאו ושידורים חיים. החברה, יש לציין, כבר מעסיקה 4,500 עובדים שתפקידם לעבור על מיליוני תכנים ודיווחים שמקבלת החברה בכל שבוע, כך שתוספת עובדים צפויה לשפר את תהליך הביקורת.
תנאי השימוש בפייסבוק אוסרים על הפצת תכנים אלימים שכוללים פגיעה עצמית או באחרים, אבל תהליך ההסרה שלהם לעיתים יכול להימשך זמן רב. צוקרברג הבטיח לשנות את הדרך שבה סרטונים מתוייגים כפוגעניים על מנת שיהיה יותר קל לסמן אותם בזריזות. השינויים, אגב, כוללים גם דרך זריזה בה החברה יכולה לדווח לשלטונות החוק במקרה הצורך, כאשר יש חשש ממשי לפגיעה בבני אדם.