ענקית הוידאו האינטרנטי "יו-טיוב" מציינת 8 שנים להשקתה ומודה לכל אחת ואחד מאיתנו, הגולשים. בפוסט שפירסמה אתמול (א') בבלוג הרשמי שלה מסכמת "יו-טיוב" 8 שנות הצלחה ומתפארת בהישג חסר תקדים:  נכון להיום, מעל 100 שעות של וידאו מועלות לאתר בכל דקה.

עם מונה כניסות חודשי שחוצה את סכום מיליארד המבקרים מבקשת "יו-טיוב" לאפיין את הקהל שלה: "אתם בלתי צפויים, יצירתיים ולעיתים גם חצופים… מי ניחש שהכוכב הקוריאני PSY ישבור שיאים על ימין ועל שמאל, ושהסדרה רחוב סומסום תהפוך לגלובלית עם מיליארד צפיות?"

כמי שמדורגת כאתר השלישי הנצפה ביותר ברשת, נראה ש"יו-טיוב" נהנית לטפוח לעצמה על השכם. במאי 2005 הושק האתר לראשונה ע"י שלושה עובדים של חברת PayPal שבסה"כ ניסו להעביר קבצי וידאו ואודיו גדולים דרך הרשת. כשנה וחצי לאחר מכן נרכש האתר על ידי הענקית "גוגל" בסכום של 1.65 מיליארד דולר.

כיום, כשהיא משמשת כאתר תוכן חינמי מחד וכפלטפורמה פרסומית מצליחה מאידך, מריצה החברה פיילוט שיאפשר לערוצי תוכן מסויימים לגבות תשלום מצופיהם. בכך, מנסה החברה להתחרות בחברות הכבלים והתוכן בארה"ב ולספק עבורם חלופה במחיר משתלם יותר.

אם קצב הצמיחה ימשיך כפי שהיה בשמונה השנים האחרונות, יהיה קשה לדמיין את "יו-טיוב" ביום הולדתה העשירי. ואילו דבר אחד ניתן לומר בוודאות: סרטוני שטות בכיכובם של חתולים לא ייעלמו כל כך מהר מהפלייליסט של כל אחת ואחד מאיתנו.

שתף:
-פרסומת-
בוגר תואר ראשון בתקשורת דיגיטלית, ועוסק בתחום הפרסום. אלעד חובב טכנולוגיה מהיום שהוא זוכר את עצמו, ואין יום שעובר מבלי שהתעדכן בחידושים שבעולמות הסלולר, הגאדג'טים, הרשתות החברתיות ועולם האפליקציות. למרות שאלעד מוקיר כבוד רב לחברת אפל ולמוצריה, מרבית המכשירים החכמים, שהיו ושעדיין ברשותו, מריצים דווקא אנדרואיד.