בחודש שעבר הושקה באופן רשמי גירסת הגיימינג של יוטיוב (YouTube), ה-YouTube Gaming, בארה"ב ובבריטניה, שמאפשרת לגיימרים לשחק בלייב בזמן שגולשים אחרים באתר או באפליקציה צופים בהם. כעת היא מתכננת להשיק אותה גם ביפן, ולצד ההשקה הזו בישרה החברה כי בקרוב כל משתמש אנדרואיד יוכל לשדר את המשחקים שלו ישירות לערוץ, בלי קשר להיכן הוא נמצא.

למה דווקא הדגש על יפן? מנכ"ל חטיבת הגיימינג ביוטיוב אמר כי "סצנת משחקי המובייל ביפן מגדירה את תרבות הגיימינג הרבה יותר מאשר בארצות אחרות, וכי הטרנד יוצר צורך בקרב גיימרים אמיתיים לחלוק את מה שנמצא על המסך שלהם עם קהילת הגיימרים העולמית, בזמן שזה קורה".

ערוץ המשחקים של יוטיוב מכיל נכון לעכשיו יותר מ-25 אלף דפי נחיתה עבור כותרים ספציפיים, עיצוב מיוחד שמותאם לצפייה במשחקים ומנוע חיפוש ייעודי שמעדיף תוצאות שקשורות למשחקים על פני השאר. לפני שהשיקה את האפליקציה החדשה, ניסתה החברה לרכוש את שירות Twitch שמציע בדיוק את אותו הדבר, אך הפסידה אותו לחברת אמזון. כעת היא מנסה בכל זאת למצוא את מקומה בשוק, על ידי חדירה לשוק המובייל גיימינג באמצעות פיצ'רים מיוחדים כמו הרצה אחורה וממשק חכם. מעניין לראות האם תצליח.