יותר ויותר בעלי רכבים מכניסים מצלמות לרכביהם, וזה לא במקרה. בין אם מדובר חלילה במעורבות בתאונת דרכים או קנס משוטר, המצלמה מספקת תיעוד והוכחה למקרה הצורך בבית המשפט. לשיוהיי (XiaoYi), חברת בת של שאומי (Xiaomi), האחראית בין היתר גם על מצלמת הרשת המפורסמת Yi Cam, יש גם מצלמת רכב Yi Dashcam אותה לקחנו לנסיעת מבחן.
בחיפוש פשוט ב-eBay אפשר למצוא לא מעט מצלמות רכב וכמי שהחזיק והשתמש באחת או שתיים יודע כותב שורות אלו גם לומר כי אלו לא תמיד הן מחזיקות לאורך זמן, לפחות לא הזולות. XiaoYi Yi Smart Dash Camera היא סינית לכל אורך הדרך, אבל מהסוג האיכותי יותר. זה בעיקר מתבטא בפלסטיק עמיד יותר, מעמד לשמשה שאינו נופל גם ביום קיץ חם ולא נעים ומערכת שפשוט עובדת.
למצלמת הרכב Yi Dashcam יש גם מאפיינים לא רעים כמו צילום וידאו ברזולוציית FHD בקצב של 60 פריימים/לשנייה, עדשה איכותית רחבת זווית של 165 מעלות המסוגלת לכסות שלושה מסלולים ולצלם גם בלילה. בנוסף, ניתן לצלם באמצעותה גם תמונות סטטיות ברזולוציה של 3 מגה-פיקסל, להקליט את הרעשים בתוך הרכב, ויש לה גם קישוריות WiFi כדי שניתן יהיה לשלוט בה באמצעות אפליקציה חיצונית.
יצאנו לדרך
ההתקנה והתפעול הראשוני של מצלמת הרכב Yi Dashcam קלים מאוד. היבואנית, באג, עשתה עבודה טובה בתרגום ההוראות לעברית, כך שגם מי שלא ממש מיומן יוכל להתחיל להשתמש בה במהירות. כל שצריך לעשות הוא להצמיד את המעמד לשמשת הרכב אחרי שמנקים את השטח לפני כן, עדיף במרכז השמשה, לחבר את המצלמה לחשמל, להכניס כרטיס זיכרון בנפח של עד 64 ג’יגה-בייט וזהו, מוכנים לעבודה.
את הכבל הארוך המגיע עם המצלמה חיווטנו לכל אורך הדרך והסתרנו אותו כמה שאפשר מאחורי הפלסטיקה של הרכב, ואותו חיברנו בסוף ליציאת ה-USB שממוקמת ברכב בחלק הקדמי, ואינה בשימוש. יש גם מתאם למצת הרכב (12V) ל-USB, או אפשר להשתמש בכל מטען USB סטנדרטי אחר המיועד לטלפונים חכמים.
צעד אחרי כבר התנענו את הרכב ויצאנו לדרך, ממש בלי לגעת בהגדרות המצלמה, כשהיא מצידה הופעלה אוטומטית והחלה לצלם את הדרך. כדי לא להסיח את דעתנו מהכביש, לאחר כדקה המסך מציג את השעה הנוכחית (ניתן לשינוי) וכאשר הגענו ליעד וכיבינו את הרכב, המצלמה כיבתה את עצמה גם היא באופן אוטומטי לאחר כעשר שניות. למעשה, את השניות הנוספות שלעיתים כה חשובות לאחר תאונה, היא מחזיקה בזכות סוללת 240 מילי-אמפר/שעה המאפשרת זאת, אם כי כדאי לנהג לזכור כי במידה וניתן – להשאיר את הרכב פועל כדי להמשיך ולצלם.
הצילום במצלמה מתבצע ישירות לכרטיס הזיכרון, כאשר כל קובץ מחולק לזמן של 3 דקות בדיוק. ברגע שהכרטיס מתמלא, המצלמה מוחקת אוטומטית את הקובץ האחרון הישן ביותר וכך הלאה, בשיטת FIFO – הראשון נכנס, הראשון יוצא. באיכות הצילום שאנחנו קבענו, 1080p ב-30 פריימים לשנייה, כל קובץ שכזה שקל 320 מגה-בייט ובכרטיס של 16 ג’יגה-בייט נכנס כשעתיים של וידאו סה”כ.
מערכת התראות לא מוצלחת
מצלמת הרכב Yi Dashcam מתגאה במערכת ADAS, ר”ת של Advanced Driver Assistance System, המספקת לנהג התראות מפני סטייה לא צפוייה מהמסלול או התקרבות מהירה לרכב מקדימה, בסגנון של מערכות מסוג מובילאיי או איווקס. אולם, כבר בנסיעה הראשונה הבנו כי זו רחוקה מלהיות מושלמת וכי ההתראות הגיעו גם בזמנים הכי לא צפויים כמו התראה על התקרבות לרכב כאשר הקרוב ביותר נמצא במרחק רב מאוד, או התראה על סטייה מהמסלול כאשר היה מדובר בעיקול קל בלבד. אבל מצד שני, לא באנו עם ציפיות גבוהות מדי, שכן בכל זאת מוצר שעלותו כמה מאות שקלים לא יוכל להתחרות עם מערכות של אלפי שקלים. אז בקלות גם ביטלנו זאת דרך התפריט הראשי.
בכל הנוגע לתפעול המצלמה, ציינו כבר כי למעשה לא נגענו בהגדרות המצלמה בשימוש הראשון, אך מי שמעוניין בכך כן יימצא מספר אפשרויות. המסך בגודל 2.7 אינץ’ הוא גדול ובהחלט מספק, כאשר בחלק התחתון יש ארבעה כפתורים המשמשים לגישה מהירה לתפריט הראשי, ניווט וכפתור הקלטה.
התפריט בנוי מקוביות, שכל אחת מהן מייצגת הגדרה כלשהי. כך בקובייה הראשונה קובעים את איכות הצילום, בשני האם להקליט אודיו וכולי. ההגדרות בסיסיות מאוד וקל מאוד לשנות ולהתאים, אם כי כאמור לא ראינו צורך יותר מידי פרט לביטול מערכת ה-ADAS וכיבוי קישוריות ה-WiFi שלא השתמשנו גם בה. זו כאמור נועדה כדי לחבר את המצלמה לטלפון, כך ניתן לשלוט במצלמה מרחוק, לצפות בתצוגה חיה, לבצע עדכון גרסה אם צריך ולשתף בסרטונים ובתמונות, אם רוצים, באופן מיידי ומהיר.
איכותית גם בלילה
מי שהחזיק בדור הראשון של מצלמות הרכב, אלה שצילמו 640p או מתחת גילה כי למעשה אלו לא מצליחות לצלם את מספרי הרישוי של הרכבים מסביב, דבר חשוב בפני עצמו. היום כבר רוב המצלמות מסוגלות לצלם ב-1080p ויותר מזה וכך גם Yi Dashcam המסוגלת לצלם באיכות מקסימלית של 1080p ב-60 פריימים/לשנייה וזה מספיק ביותר.
האיכות שקיבלנו, גם ב-30 פריימים/לשנייה, הייתה טובה למדי. הראות מצויינת ויחסית נטולת רעידות. אם כי, רעש דיגיטלי הובחן היטב בצילומי יום וכמובן עוד יותר בצילומי הלילה, אך עדיין מדובר באיכות טובה ללא ספק. המצלמה בעלת עדשה רחבה מאוד של 165 מעלות (עין הדג) המצליחה לקלוט היטב מקצה לקצה של הרכב.
בכל וידאו מוטמע השעה והתאריך בצד ימין באופן מובנה שלא ניתן לביטול וחשוב כראייה משפטית ומשום מה הלוגו של מותג החברה (YI) בצד שמאל למעלה.
גזר דין
מדובר באחת ממצלמות הרכב המוצלחות והמומלצות ביותר, ללא ספק. היא מספקת את כל מה שצריך: תושבת קלה להרכבה ופירוק, סוללה פנימית המאפשרת גם שימוש מחוץ לרכב לזמן קצר לצורך תיעוד, איכות תמונה טובה והכי חשוב – תג מחיר נמוך יחסית העומד על 449 שקל בישראל או מעט פחות מ-200 שקלים באתרים מעבר לים או ב-AliExpress.
יש לי את המצלמה הנ”ל ומשום מה כשאני מתחבר אליה דרך המצת היא עושה לי בעיות (card error) ונכבית. או שפשוט נדלקת ונכבית בלי הפסקה. כאשר אני מתחבר דרך החיבור יו אס בי הישיר שיש לי ברכב היא עובדת ללא שום בעיה. הבעיה היא לא במצת כי החלפתי כבר מצת והבעיה לא נפתרה. למישהו יש רעיון לפתרון?
ראיתי ברשת שיש לה אפשרות לתפריט בעברית. מישהו יודע כיצד מעבירים את זה לעברית?
תודה רבה.
עברית? בטוח?
אני קיבלתי והתקנתי. וזה עלה רק 140 שקל כולל משלוח מאמזון פרימיום
יופי של סקירה !
עכשיו צריך לרכוש מפצל לכניסת ה USB, ומפצל לכניסת המצת.
אני נוסע כבר כמה שנים עם מצלמות רכב סיניות שונות, עוד לא התפוצץ לי כלום (זה לא אומר שזה לא יכול לקרות). גם יש לי עכשיו שתי מצלמות של xiaoyi, בינתיים לא התפוצצו.
למרות זאת, אם אני משאיר אוטו ליום שלם בעבודה בשמש, מצלמה מתחממת מאוד, ואני מעדיף להוציא אותה. זה די פשוט, התפסן מייועד לזה.
אני קניתי מצלמה לאחרונה מאייבי של דגם thinkwaer x550 מצלמה מדהימה…הנוכחית שלי סינית איכות חומרים גרוע ביותר אבל בזמן שכן עבדה הצילה אותי מספר פעמים
איך אתה משווה מצלמה ב100 שקל (בחול) למצלמה ב250 שקל (בחול(
מינוס גדול – אין למצלמה קישור GPS שהפך כבר לסטנדרט
כתבה מצויינת אבל המינימום שצריך להסביר ש סוללה מהסוג שלה עם חום עלולה להתפוצץ. לטלפונים שלנו זה לא קורה כי הם לא נשארים באוטו כל הזמן. כלומר אם אתה לא מנתק את המצלמה בסוף כל נסיעה, עם החום הישראלי הייתי חושב פעמיים. (בגלל זה לא קניתי! )
לא מאוד ברור לי על סמך מה המידע כי הסוללה עלולה להתפוצץ? האם מכיר מקרים דומים?
בטמפרטורה גבוהה (מעל 60 מעלות) הפוקוס עלול להשתבש לכל היותר, לא יותר מזה. כל עוד מדובר בסוללה איכותית אין סכנה שכזו. כן, עדיף קבל במקום סוללה זה נכון. אפשר לקרוא קצת כאן על עמידות לחום של מצלמות רכב.
https://www.carcamcentral.com/guide/dash-camera-buyers-guide/
250 שקל באיביי,
מגיע בסינית אבל אפשר להפוך לאנגלית עם מדריך פשוט
את הלוגו אפשר להעיף מהאפלקצייה
This comment was deleted.
פשוט. תזמין מכאן את המצלמה
https://goo.gl/5mZna0
וכאן הסבר איך לשנות לאנגלית
https://dashcamtalk.com/forum/threads/video-guide-flashing-international-firmware-on-a-chinese-yi-dash-cam.18956/
אפשר לזהות בקלות מספרים של לוחיות רישוי? כי על פי אתר Wisebuy זה קשה עד בלתי אפשרי.
אני הצלחתי
wisebuy אתר של חרטטנים לא מיקצועי בכלל
למה אתה אומר? הרושם שלי ממנו שונה.
ממש לא אהבתי את הסקירות שלהם
בכללי מעדיף סקירות של חול או חוות דעת של אנשים
הבנתי מאוד מאוד לא מומלץ לרכוש מצלמות עם סוללה כי בחום של הארץ יש חשש כבד לזה שהסוללה תתפוצץ בשמש. ולכן עדיף לקנות מצלמה בלי סוללה כלל. מה דעתכם בנושא?
איך היא תיפעל? ובלי כל קשר, סוני מייצרת נכון להיום את רוב חיישני הצילום, ויש להם מצלמות טובות, גם המכשירים שלהם טובים. (Z5 וכו)
1. היא מקבלת חשמל מהממת של הרכב בחיבור usb, הסוללה שלה היא לאחר כיבוי הרכב לאפשר צילום של 10 שניות כמו שרשום בכתבה.
2. אני לא אמרתי שהיא לא איכותית, שאלתי לגבי האפשרות שהסוללה תתפוצץ.
אני לא ממש מבין בנושא יותר מידי..
אבל נשמע הגיוני לגמרי מה שאתה טוען
סוללה בחום גבוה עלולה להתפוצץ – אבל זה נכון גם לסמארטפון שלכם שנמצא ברכב ועובד על ווייז ושמש ישירות עליו. והנה הוא לא התפוצץ לכם עד עכשיו, נכון?
אותו הדבר גם כאן. כל עוד הסוללה איכותית (משתמשים לפעמים בקבל), אין סיבה שזה יקרה.
לשאלתך כשהטלפון שלי כשהוא באוטו על וויז – הוא תלוי על הפתח של המזגן ודואג לו לקירור ראוי
לא אצלי :-P
אתה לא יושב ברכב שלא זז עם חלונות סגורים וללא מזגן, נכון? יופי. אז זו לא אותה טמפרטורה. הטמפרטורה בתוך רכב חונה ביום חם (35-37 מעלות) מגיעה ל70 עד 90 מעלות(!) תלוי בצבע הרכב והפלסטיקה הפנימית.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/490/718.html
מה קשור שהרכב סגור שעה שעתיים מול שמש ישירה זה לא אותו דבר כמו רכב אם מזגן או חלון פתוח
כבל