אחרי שנים שבהם חברת פיטביט (Fitbit) הייתה במקום ראשון, היא אט אט נחלשת ככשוק המחשוב הלביש משתנה לטובת יצרניות גדולות לא פחות, כך לפי דו"ח חדש של IDC.

שאומי (Xiaomi) ואפל הצליחו יחדיו, לעקוף את פיטביט ולזכות בבכורה בשוק המחשוב הלביש. לפי הדו"ח הרבעוני של IDC, שאומי מכרה 3.6 מיליון יחידות וגם אפל מספר זהה של יחידות. לעומתם, פיטביט מכרה "רק" 3 מיליון יחידות, זאת בהשוואה ל-6.5 מיליון יחידות ברבעון האחרון של 2016.

פיטביט רשמה ירידה של כמעט 40% במכירות בהשוואה לרבעון הקודם אשתקד, ואילו גם אפל רשמה עלייה של 64.1%. אצל שאומי ישנה ירידה קלה של 3.3% אבל זה מגיע אחרי קפיצה של כמעט 100% בשנה שעברה. סמסונג (Samsung) אגב עלתה למקום הרביעי עם קפיצה של 90% במכירות משנה לשנה והתחלפה עם גרמין (Garmin) שירדה למקום החמישי.

לדברי IDC, לפיטביט יש כיום בסיס של 50 מיליון משתמשים, והסיבה לירידה התלולה כי סביר שהלקוחות לא מרגישים צורך לשדרג את המכשיר שברשותם בכל שנה, כך שאפשר לצפות לירידה במכירות.

וכפי שראינו ב-2016, גם הרבעון הראשון של 2017 מסמן עלייה במכירות ונראה כי השוק ממשיך לעלות וכי ישנה התאוששות במכירות.

שתף:
-פרסומת-
אוהב גאדג'טים, אוהב טלפונים, אוהב טכנולוגיה, אבל הכי אוהב את החתול שלו שלא ממש אוהב אותו.