הרבעון השלישי של 2016 לא הראה סימנים חיוביים, אבל שוק המחשוב הלביש לא הולך לשום מקום: חברת המחקר IDC פרסמה דו"ח מכירות הרבעון האחרון של שנת 2016, ובו נחשפת עלייה של 19.6 אחוז במכירות השעונים החכמים, ושיא של כל הזמנים במספר היחידות שנמכרו – 33.9 מיליון סך הכל.

בראש הטבלה נמצאת חברת Fitbit עם 6.5 מיליון מוצרים שנמכרו, ונתח שוק של 19.2 אחוז. במקום השני ניצבת שאומי (Xiaomi), שעקפה את אפל (Apple) עם 5.2 צמידים חכמים ו-15.2 אחוזים מהשוק. אפל מסתפקת ב-4.6 מיליון יחידות של Apple Watch ו-13.6 אחוזים, ואחריה ניצבות גרמין (Garmin) וסמסונג (Samsung) עם 6.2 ו-5.6 אחוזים בהתאמה.

IDC wearables

בסך הכל השפיע הרבעון המוצלח הזה על כלל המכירות בשנת 2016, שעלו ב-25 אחוז סך הכל, כאשר 102.4 מיליון יחידות נמכרו במהלך השנה החולפת כולה.

מה גרם לזינוק? לפי IDC, הסיבות נעוצות בכמה גורמים. הראשון הוא שיותר ויותר חברות מוציאות מכשירי מחשוב לביש לשוק, והשני הוא שהמכשירים עצמם הופכים להיות יותר ויותר עצמאיים, בין אם על ידי שילוב של כרטיס SIM וקישוריות LTE או חיישני GPS ו-NFC, כך שהם הופכים להיות פחות תלויים בטלפונים, ובמידה מסוימת – גם להחליף אותם.

גורם נוסף שעשוי להשפיע כאן הוא הפיכת השעונים החכמים לאביזר אופנתי לכל דבר, כאשר האספקט הטכנולוגי שלהם למעשה משתלב ברקע. בצורה כזו יכולות היצרניות למכור גם שעונים ישנים, שהטכנולוגיה שלהם אולי מיושנת, במסווה של אופנה, ואולי אפילו להוריד מחירים.