בתקופה של תערוכות השאלה איזה טלפון גנב את ההצגה היא רלוונטית מאוד, כי זו תקופה של השקות רבות שכן בדרך כלל בימים 'רגילים' כל חברה זוכה ל-15 הדקות שלה יחסית בנוחות. אבל זה בחו"ל, לא בחולון, ולא בארץ בכלל. גם אם פה יש השקות מקומיות, כמו שזה שבקרוב תערוך סמסונג עבור מכשירי הדגל החדשים שלה, עבור רבים מדובר בצפייה שנייה לפחות, או עוד דיווח על מכשיר שכבר דווח עליו.

לכן כדי שטלפון מסוים יגנוב את ההצגה כאן בישראל, משהו באמת מיוחד צריך ללוות את ההשקה המקומית שלו.

במקרה של ה-BlackBerry PRIV זה קרה, אבל אני לא בטוח שהיבואנית והמפיצה שלו, קרי פרטנר בסופו של דבר, לא ממש רצו כותרות כמו 'יקר יותר ממשכורת חודשית', ושלל ביקורות ראשוניות שמתייחסות בעיקר למחיר של המכשיר שעומד על קצת יותר מ-5,000 שקלים כולל מע"מ.

האמת שאני קצת מתקשה להבין את התמחור של החברות בארץ, ואני לא היחיד כמובן. מה, אתם לא מודעים לכך שיותר ויותר אנשים רוכשים את המכשיר שלהם לבד, בלי טובות בארץ? מה אתם לא רואים את התגובות שחותכות מייד ובלי רחם מחירים גבוהים מדי? זה לא רק במקרה של הבלקברי הראשון שמבוסס על אנדרואיד, זה הרי גם קרה עם התמחור של מכשירי המוטורולה שחזרו לאחרונה לארץ ואף אחד לא ממש הבין כיצד נקבע המחיר שלהם.

אני כמובן בעד זכותן של החברות להרוויח, כאילו מה, הרי אף אחד בתחום שלנו לא עובד לשם שמיים וטוב שכך, אחרת גם צללים של טלפונים לא היה מגיעים לארץ, אבל שזה יותר מדי זה מרגיז, ובכל תחום. ואולי איזו חברה תרים את הפתיון הזה ותספר איך בונים תמחיר למכשיר שמגיע לארץ? אולי אנחנו פשוט לא מבינים כלום?

הטור פורסם לראשונה בניוזלטר השבועי. רוצים לקבל את כל העדכונים אחת לשבוע? הרשמו כאן. מעדיפים מקוצר ויומי? הרשמו כאן.

שתף:
-פרסומת-
עורך האתר, כתב וותיק בתחום המחשבים והטכנולוגיה. נמצא כאן בסביבה עוד לפני שהאינטרנט הפך למה שהוא היום. היה עורך של מגזינים רבים (כן, מאלה שהודפסו על נייר), כולל PC Plus, חי את העולם הטכנולוגי ומתעורר בדיוק בזמן כשהשליח עומד בדלת עם מוצר חדש לסקירה.