סמסונג, נוקיה, מוטורולה, בלקברי, אפל, LG ועוד רבות וטובות אחרות, הן חלק קטן מיצרניות הסמארטפונים השונים המעוניינות לגשת אל ליבו (ואל כיסו) של הצרכן ע"י מתן מגוון רחב של אפשרויות והטבות שונות. על פניו, נראה כי לנוכח התחרות הרבה כל שנותר למשתמש הממוצע הוא לבחור את החברה המועדפת עליו. האמנם?

אילו בשנת 2007 היו מספר חברות בלבד אשר יצרו מכשירי סמארטפונים, הרי שכיום ההיצע גדול מן הביקוש, דבר שמותיר את אפשרות הבחירה בידי הצרכן הפשוט הממוצע. אולם, נראה כי עדיין ישנה חברה אחת שמצליחה לשמור על אופייה ועל מעמדה בשוק הסלולר הפורה. ואכן, לפני מספר שבועות, ראינו כי משתמשי האייפון הם הנאמנים ביותר ומרביתם לעולם לא ישקלו להחליף למכשיר שאינו אייפון, אך טרם ראינו מהו היחס לעומת חברות ויצרניות אחרות.

עפ"י מחקר שנערך בין כ-3,000 מחזיקי סמארטפונים מיצרניות וחברות שונות עולה כי 78 אחוזים מבעלי המכשירים שהחלו את השנה עם מכשיר מדגם אייפון, שדרגו במהלכה לדגם חדיש יותר של אייפון- ולו רק בזכות לוגו התפוח הטבוע על גבו של המכשיר. לעומת זאת, גם אצל מתחרתה הוותיקה, חברת סמסונג, קרוב ל-60 אחוזים החלו את השנה עם דגם כזה או אחר של מכשיר מתוצרת החברה הקוריאנית ושדרגו אף הם במהלך השנה למכשיר חדיש יותר- של סמסונג כמובן. בפער לא רחוק מהן ניצבת חברת LG עם 37 אחוזים מהנשאלים שהצהירו כי החליפו מכשיר במהלך השנה למכשיר חדיש יותר, אף הוא של חברת LG, כאשר הסטטוס בין חברות HTC ונוקיה כמעט זהה לחלוטין עם יחס של קרוב ל-30 אחוזים.

loyo

באופן שאינו מפתיע במיוחד, סוגרות את הרשימה חברות סוני (24%) מוטורולה (22%) ובלקברי, ש-21 אחוזים מהנשאלים הודו על נאמנות למותג הקנדי. למען הסדר הטוב, נציין כי המחקר נערך במהלכה של שנת 2013 אשתקד, טרם רכישתה של מוטורולה ע"י חברת לנובו וטרם כנס ה-MWC השנתי- כך שהתוצאות יכולות להשתנות באופן משמעותי.

אז מה ניתן ללמוד מהמחקר ? לא הרבה, אלא רק חיזוק העובדה שמשתמשי האייפון הוותיקים נאמנים יותר ממשתמשים אחרים, ולו רק בגלל סמל היוקרה והססטוס.

שתף:
-פרסומת-
כתב טכנולוגי ותיק, הדרומי שבחבורה (תלוי מאיזה כיוון), עובד ביום וחיית טכנולוגיה בלילה. את חיבתו לחברת אפל קשה לתמצת בכמה מילים, עם זאת, אם נגיד שהוא מחזיק בביתו 'אפל סטור' מקומי - לא נשקר.