"לפני כמה שנים, חברי בראיין ואני ישבנו לבנות שירות הודעות עם מטרה אחת: חווית המשתמש האפשרית הטובה ביותר", כך מתחיל הפוסט בבלוג הרשמי של חברת WhatsApp שאחראית על שירות ההודעות הפופולארי, שנכתב על ידי מנהל החברה, ג'אן קוום (Jan Koum), שכותרתו – 400 מיליון סיפורים.

בשונה מפרסומים אחרים של חברות אחרות שמתרברבות בהישגים שלהם, בחברת וואטסאפ בחרו להציג את ההישג שלהם בדרך אחרת – מרשימה לא פחות. על פי הפרסום, האפליקציה הגיעה לרף 400 מיליון משתמשים פעילים בחודש, כאשר 100 מיליון מתוכם, רבע, נוספו רק בארבעת החודשים האחרונים. בחברה מתגאים שהגיעו להישג זה שבחברה רק 50 עובדים, רובם מהנדסים, ובלי פרסומות נלוות וקמפיינים של שיווק. "אנחנו כאן בגלל אנשים שחולקים את הסיפורים שלהם עם חברים – סיפורים שאנחנו אוהבים לשמוע".

מסופר, לדוגמא, על אישה מניו זילנד שנסעה לדרום אפריקה, פגשה שם את בחיר ליבה ויכלה לשמור איתו על קשר בקלות גם כשחזרה הביתה; על אישה בריטית בעלת ארגון צדקה באוגנדה שהשתמשה בוואטסאפ כדי לקבל תמונות ודיווחים מהמתרחש, אותם שתפה כדי להשיג תמיכה ברחבי העולם; על רופאים מהודו ששולחים תמונות רפואיות של חולים שלקו בהתקף לב מהאחד לשני, דבר שחוסך בזמן ויכול להציל חיי אדם, והסיפורים ממשיכים. "המטרה שלנו ביצירת WhatsApp הייתה להעצים אנשים באמצעות טכנולוגיה ותקשורת, לא משנה מי הם, או היכן הם חיים. אנחנו רוצים לשפר את חייהם של אנשים בדרך כלשהי קטנה."

משתמשי וואסטאפ שולחים כ-16 מיליארד הודעות ליום בממוצע ומקבלים 32 מיליארד, ושולחים 500 מיליון תמונות ביממה.  המתחרה הגדול של החברה היא דווקא פלטפורמה סינית המכונה LINE הטוענת ל-300 מיליון משתמשים רשומים אולם לא מפרטת כמה מהם פעילים. אחרי גם כן בסדר יורד היא WeChat עם 270 מיליון משתמשים רשומים, KakoTalk עם 100 מיליון וגם ChatOn של סמסונג עם מספר דומה. אם חלק מהשמות לא נשמעים לכם מוכרים זה כי עיקר הפעילות שלהם היא במזרח הרחוק.

למקרה ואין לכם עדיין וואטסאפפ (נו באמת), זה הזמן להוריד: iOS, Android, Windows Phone, Nokia, BlackBerry

 

שתף:
-פרסומת-
חובב טכנולוגיה וגיימינג מגיל קטן, כבר שנים מזגזג בין iOS ל-Android. מחכה שתאתגרו אותו ב-Call of Duty ואף פעם לא מפספס את ההזדמנות למירוץ ב-Forza.