אפליקציית המסרים שבבעלותה של פייסבוק, וואטסאפ (Whatsapp) היא ללא ספק המובילה ביותר בתחום המסרים המידיים, אבל כעת היא רושמת אבן דרך חשוב מאוד – מעל מיליארד משתמשים פעילים.

החברה שיתפה נתונים רשמיים בכל הנוגע לשימוש בפלטפורמה ובת 7 השנים ובבלוג שלה מתגלה כי המשתמשים בפלטפורמה פעילים מאוד: מידי יום נשלחים 42 מיליארד הודעות ומשותפות 1.6 מיליארד תמונות. המשתמשים יצרו יחדיו מיליארד קבוצות ומשתפים 250 מיליון סרטונים מידי יום.

מאז שרכשה פייסבוק את וואטסאפ בסכום של 22 מיליארד דולר, החברה עברה שינויים רבים זאת למרוד כי מייסד החברה יאן קום (Jan Koum) נותר למנכ”ל אותה. בין היתר נוספה האפשרות לשימוש בגרסת הרש (web), לבצע שיחות קוליות, לגבות הודעות לענן ועוד. רק בחודש שעבר החברה הודיעה כי תפסיק לדרוש תשלום עבור השימוש בה, מהלך שנועד להתחרות בפלטפורמות שונות כמו WeChat שצוברת פופולריות במזרח שלה כמחצית המשתמשים מאשר וואטסאפ וגם כדי להיכנס לשווקים מתפתחים.

“הרעיון של וואטסאפ הוא בסיסי ביותר: להבטיח כי לכל אחד יש את האפשרות להיות בקשר עם החברים והמשפחה בכל מקום בעולם, בעלויות בסיסיות וללא גימיקים בדרך”, אמר קום בבלוג של החברה. “אז למרות כי אנחנו חוגגים את הישג זה, הפוקוס שלנו נשאר בדיוק אותו הדבר.”

מלבד וואסאפ, בו בזמן פייסבוק משקיעה גם בפלפורמת המסנג’ר והפכה אותה לאחרונה לאפליקציה עצמאית ללא דרישה בחשבון פייסבוק. לפי הערכות, כיום ישנם כ-600-700 מיליון משתמשים בפייסבוק מסנג’ר ויחד עם וואטסאפ, פייסבוק מחזיקה בשוק המסרים המידיים הרבה מעל המתחרות.

התמונה באדיבות Shutterstock

שתף:
-פרסומת-
אוהב גאדג'טים, אוהב טלפונים, אוהב טכנולוגיה, אבל הכי אוהב את החתול שלו שלא ממש אוהב אותו.
  • RuR

    במקרה הזה, מיליארד אנשים בהחלט טועים.

  • אשר

    האפליקציה משנה את תמונות המקור הנשלחות. התמונות שמגיעות אליי למחשב הן באיכות ממש גרועה.

  • שמואל

    נכון שמליארד לא טועים, אבל רובם לא ניסו משהו אחר.