וואטסאפ (WhatsApp) הכריזה היום על כוונתה להשיק בקרוב שירותים בתשלום עבור לקוחות עסקיים. השלב הראשון בתכנית שכבר עתה יוצא לדרך הוא סימון “וי” ירוק שיופיע לצד חשבונות של עסקים וחנויות, ויאשר שאכן מדובר בחשבון הרשמי של החברה ולא בזיוף.
בטווח השבועות הקרובים, תשיק החברה אפליקציה נוספת לצד אפליקציית ההודעות הוותיקה. האפליקציה החדשה תיועד לעסקים המעוניינים לנהל תקשורת שוטפת עם הלקוחות דרך וואטסאפ, לרבות תכונות מסוימות שאינן נגישות כיום למשתמשים פרטיים. השירות יהיה בחינם לעסקים קטנים ובינוניים, אך חברות גדולות ותאגידים בין-לאומיים ידרשו לשלם עבור הזכות להשתמש בווטאסאפ כצינור תקשורת ישיר מול הלקוחות. כמה בדיוק? את זה עדיין לא מוכנים המפתחים לחשוף.
טרם השקת השירותים החדשים, לוואטסאפ חשוב להסביר כי לא מדובר בשינויים לרעה שיפגעו בחוויית השימוש המוכרת. במסמך שאלות ותשובות שעלה לאתר הרשמי, מצוין כי עסקים לא יוכלו ליצור קשר עם לקוחות מיוזמתם, וכי ניתן יהיה לחסום חברות מרשימת אנשי הקשר באותה הקלות שבה אפשר כיום לחסום משתמשים פרטיים. כמו כן, התקשורת בין לקוחות ועסקים תהיה מקודדת ומאובטחת, כך שוואסטאפ ופייסבוק לא יוכלו – לפחות תאורטית – לעקוב אחר תוכן השיחה.
זוהי למעשה ההתייחסות הרצינית הראשונה מצד פייסבוק (Facebook) לסוגיית רווחיותה של וואטסאפ שאותה רכשה לפני כשנתיים, ויצירת מקורות הכנסה פוטנציאליים עבורה. עד היום, ולמרות שמדובר באחת האפליקציות הפופולריות ביותר בעולם, הניבה וואטסאפ הכנסות זעומות בלבד ונמנעה לחלוטין מהצגת פרסומות.