המהדורה המעודכנת של בקר השליטה של Valve לובשת צורה שמזכירה יותר בקר משחק רגיל למראה. החברה החליטה לוותר על מסך המגע, ולאמץ כפתורי שליטה בסידור דומה לזה שאנו מכירים מהבקרים שקיימים בשוק.
כנראה שבחברה החליטו בסופו של דבר לנקוט באסטרטגיה שהיא ‘אם זה לא שבור אל תתקן את זה’. כש-Valve הציגה לראשונה את ה-(Steam Controller) היא כיוונה גבוה. היא שמה לעצמה כמטרה את הרצון לחדש בתחום הקונסולות, ובקר השליטה היה הכל חוץ מסטנדרטי – זוג משטחי מגע (Track Pad) עגולים במקום ידיות משחק אנלוגיות כשלצידם זוג כפתורי פעולה, כשבמרכז הבקר היה אמור להיות מסך מגע המציג כפתורים וירטואליים בהם שולט המפתח.
עתה נראה, כאמור, שהחברה החליטה לקחת כמה וכמה צעדים לאחור, לזנוח את מסך המגע ואת המיקום הלא שגרתי של כפתורי הפעולה לטובת סידור מוכר יותר . במקומם מסך המגע המתוכנן יושב במרכז הבקר כפתור בית עליו מוטבע הסמליל של (Steam). מתחתיו יש ארבעה כפתורי כיוון וארבעה כפתורי פעולה בסידור יהלום.
נראה כי ההחלטה נבעה בעקבות הרצון להקל על המפתחים, שכן עתה כל כותר שתומך בבקר שליטה כלשהו יכול לפעול עם הבקר של Valve מבלי להתאימו במיוחד. בנוסף, הוויתור על מסך המגע מוזיל את עלות הייצור של הבקר ואת המחיר לצרכן.
בפיסקה השניה בשורה השלישית זה גבוה לא גבוהה!
תודה, תוקן.