על מכוניות ללא נהג כבר שמענו, אך עד שאלה תגענה לשימוש הקהל הרחב, שלטונות ארצות הברית בוחנים כיצד יוכלו רכבים לתקשר ביניהם באופן עצמאי ולמנוע תאונות. מדובר על מערכות שמשתמשות בטכנולוגיית V2V (רכב לרכב) המתבססות על איסוף נתונים שונים הקשורים למכונית בה הן מותקנות, נתונים כמו מיקום, מהירות, כיוון, מצב הבלמים ומידות הרכב. נתונים אלו משודרים למכוניות אחרות בסביבה. בנוסף, אם תקלה טכנית מתרחשת או שצפוי נזק בטיחותי אחר, תדע המערכת להתריע על כך ולשדר זאת גם למכוניות שבסביבת הנהג, ובזמן אמת.
המערכות, שנבחנות בימים אלו על ידי המנהל האמריקני לבטיחות בדרכים (NHTSA), אוספות מידע רב על התנהגות הרכב ויודעות להזהיר את הנהג מפני מעורבות בתאונה. באמצעות התרעות קוליות וויזואליות, ידע הנהג שלא לבצע עקיפה מסוכנת או כניסה מוקדמת מדי לצומת, זאת משום שהמערכת תדע לזהות מכונית אחרת שמתקרבת, אם מותקנת בה מערכת זהה. אם כל הניסויים במערכת יעברו בהצלחה, יתכן ומערכות מסוג זה יותקנו ברכבי ארצות הברית מתוקף חוק כבר בשנת 2016.
“בטיחות היא בראש סדר העדיפויות שלנו, וטכנולוגיית ה-V2V מייצגת את ההתקדמות הגדולה הבאה בהצלת חיים”, מסר שר התחבורה האמריקני, אנתוני פוקס. “טכנולוגיה זו יכולה לשדרג אותנו מהיכולת לעזור לאנשים לשרוד תאונות ליכולת שתעזור להם להימנע מתאונות לגמרי. הטכנולוגיה גם מצילת חיים, גם חוסכת כסף ואפילו מציעה חיסכון בדלק והטבות נוספות”, מספר אנתוני.
משרד התחבורה האמריקני והמנהל לבטיחות בדרכים פרסמו הודעה לקראת הצעת חוק מתוכננת לפיה תהיה חובה להתקנת המערכת בעתיד ברכבים חדשים. בנוסף פורסם דו”ח מחקר מקיף הכולל הצעות רבות לחומרה שממנה תורכב המערכת, עלותה, כיצד היא תתקשר עם רכבים אחרים ואיזה סוג התראה יקבלו הנהגים. כמו כן, ניתן דגש גם לפרטיות הנהגים וישנה התייחסות לרמת ההצפנה הדרושה כדי שלא ידלפו נתוני הנסיעות לגורמים בלתי רצויים.
ועד שנראה מערכות דומות מיצרניות שונות, אפשר לראות סקירה שערך אתר SlashGear על מערכת V2V של יצרנית הרכב Ford.