מנהל הבטיחות בדרכים ידע מי באמת אשם. תאונת דרכים

תאונות דרכים, לצערנו, הן חלק מחיי היום-יום בכבישים בעולם, והן מביאות איתן שאלות כגון מי אשם בתאונה, מה ניתן היה לעשות כדי למנוע אותה וכיצד יכול יצרן הרכב למזער פגיעה בנוסעים בתרחישי תאונות שונים.

מנהל הבטיחות בדרכים ידע מי באמת אשם. תאונת דרכים

מנהל בטיחות  התחבורה בכבישים המהירים של ארה"ב, NHTSA, רוצה יותר מידע על רכבים שהיו מעורבים בתאונות דרכים, ולצורך כך מציע תיקון חדש לחוק האמריקאי שיחייב את כל הרכבים הנמכרים באמריקה לכלול רכיב בשם "מקליט מידע אירועים", או EDR. מדובר בקופסת חיישנים המחוברת למנגנוני הרכב ומסוגלת להפעיל את עצמה בעת תאונה ולרשום נתונים שונים בנוגע לתאונה, כגון מהירות הרכב ברגע שלפניה, השעה המדויקת בה היא קרתה, מהירות הבלימה של הנהג, מהירות הפעלת כרית האוויר, עוצמת ההתנגשות ועוד.

בשנים האחרונות דובר בארה"ב לא מעט על "קופסאות שחורות" כאלו לרכבים, אך עד כה לא הצליח המנהל לעגן את השימוש בהן בחוק, מה שהוביל לכך שחברות ביטוח החלו להציע ללקוחותיהן הנחות תמורת שימוש בקופסאות כאלה. לדברי המנהל, כבר בשנת הדגם 2013 יצוידו כ-96% מהרכבים הנמכרים בארה"ב ב"קופסאות שחורות", ולפי התוכנית ב-2014 יעלה המספר ל-100% ובספטמבר באותה שנה יהפוך הדבר לחובה. המנהל מציין כי הקופסאות אינן מדווחות לו בזמן אמת על הרגלי הנהיגה, אלא רק במקרה של תאונה ורק לאחר הסכמת הבעלים.

צילום: צ'אד מגיירה

 

 

שתף:
-פרסומת-
  • דני

    רעיון מצויין גם המצלמות שאנשים קונים ומתקינים ברכב שמצלמות את הנהיגה עוזרות במקרים כמו עצירת הנהג על עבירות שביצע ודרך המצלמה יכול להוכיח שלא עשה נתונים טכניים כמו מהירות יכולים להשתלב מצויין בעזרת תיעוד של מצלמה למקרים של תאונות וכו'