גם אם אינכם מודעים לכך, הסוללה נשחקת עם הזמן בכל הטענה והטענה. זה בא לידי ביטוי בכך שהסוללה מאבדת עם כל הטענה חלק קטן מהקיבולת המרבית שלה. היא מאבדת מכוחה ובסופו של דבר הופכת לבלתי שימושית. אבל המצב הזה יכול להשתנות בעתיד, ואולי אפילו בעתיד הקרוב.
סטודנטית באוניברסיטת קליפורניה בארצות הברית, מאי לי תאי (Mya Le Thai), שיחקה קצת עם מרכיבים במעבדת המחקר שלה וניסתה לייצר כל מיני וריאציות של סוללות זעירות. באחד הניסויים שלה היא החליטה להחליף את החוטים הזעירים שבתוך הסוללה, שהם דקיקים ולכן נשברים לאחר מספר מוגבל של הטענות, בחוטי זהב שמצופים במנגן דו חמצני ובג’ל אלקטרוליטי שדומה לזכוכית אקרילית. היא החלה מחזור טעינה ולהפתעתה גילתה שלא נגרמת שחיקה. בסוף היום הסוללה עברה 10,000 מחזורי טעינה מלאים, ולאחר כמה ימים אף הגיעה ל-30 אלף מחזורים.
עד היום הצליחה הסוללה הזעירה להגיע ל-200 אלף מחזורים בשלושה חודשים ובלי שום קושי. מה שאומר שאם סוללות עתידיות ייוצרו בצורה הזו, מחשבים ניידים יוכלו לפעול על אותה סוללה במשך 400 שנים, הרבה אחרי שהמכשיר עצמו כבר יישחק. החוקרים באוניברסיטה טוענים כי התמונה הגדולה היא שניתן לייצב את החוטים הזעירים בסוללות בצורה אחרת לגמרי מכפי שהם מיוצבים כיום, וכי מחקרים נוספים יכולים לשנות את תעשיית הסוללות כולה.
אוקיי , נחמד … אבל בעתיד בלי קשר טכנלוגיית הסוללות כבר לא תישאר יון ליתיום אלא הולכות לכיוונים אחרים כמו ליתיום-גופרית כך שהפיתוח הזה נחמד אבל עוד כמה שנים הוא כבר לא ממש ישנה הרבה , כי ממילא יעברו לייצר סוללות בטכנולוגיות אחרות לגמרי
אהבתי
אל תופתעו כשחברה גדולה תקנה את הפטנט (אם יש על זה פטנט) ותגרוס אותו כך שלא יוכלו להשתמש בו. אין שום סיבה בעולם לאף חברה מהקטנה לגדולה שתהיה לכם סוללה שלא תצטרכו להחליף. זה לא כדאי בשום צורה לשום חברה.
אני מקווה שזה לא מה שיקרה. הכי טוב אם חברה של מכוניות חשמליות תקנה את זה. שם זה אחד הדברים הכי חשובים. ובגדול בתעשיית הרכב זה המקום האחרון בעולם הטכנולוגי של היום שיש כבוד לאמינות. אולי בגלל שהמכונית היא דבר עדיין מאוד יקר וכשיש תקלה עדיין בררת המחדל היא לתקן. ויש גם ציפייה למכור אותה, לכן היום זה כמעט המוצר הביתי היחיד שנבנה באמת להחזיק 10 שנים לפחות. והתחרות ברכב חשמלי היא בעיקר מול רכבים לא חשמליים. והחלפת סוללות כל מספר שנים זה שיקול חזק נגד
גם לחברות בתחום הרכב זה עדיין לא הגיוני להשתמש בטכנולוגיה הזאת.
1. אומנם לא בדקתי אבל קח בחשבון שאם תבדוק טוב אתה תגלה שבעלי חברות הרכב די בטוח שמושקעים בחברות נפט או אפילו בעלים של חברות כאלו. זאת סיבה מספיק טובה לא לקדם עדיין את הרכב החשמלי.
2. רוב האנשים שרוכשים אוטו לא מחזיקים יותר מ- 5 שנים ואפילו הייתי אומר פחות. קח למשל את חברת טויוטה שנותנת לרכבים שלה אחריות של 5 שנים לסוללה. 5 שנים זה נחשב המון זמן לרכב ולכן החברה כבר היום נותנת מספיק זמן עד שתצטרך לשלם על הסוללה. אם יספקו לך סוללה עם 10 שנות אחריות או יותר, זה אומר שהם מפסידים מאות מליונים על חלקי חילוף או במקרה הזה החלפת סוללה שלך היא יקרה ולהם פחות.
אם אתה חושב שיש באמת תחרות בין רכב חשמלי לרכב שהוא לא חשמלי, צר לי לאכזב אותך. זאת אשליה אחת גדולה. כבר בשנות התשעים יכלו לייצר רכב חשמלי שמסוגל לתת מענה לנהגים שמעוניינים ברכבים חשמלים. הרכב הראשון שיוצר בכמויות גדולות היה ה- EV1 של ג׳נרל מוטורס. אנשים קנו את הרכב במיטב כספם ואחרי תקופה מסויימת החברה עשתה ריקול לכל מי שקנה את הרכב ופשוט מחקה את הרכבים האלו מעל פני האדמה. (מספר מצומצם הועברו למוזיאונים). אתה מוזמן לצפות בסרט המלא
האמת היא כזאת, כשיהיה משתלם לקנות רכב חשמלי זה בגלל שלחברות הרכב משתלם שתקנה אותם. זה כל הסיפור. בנתיים תצטרך לקנות מכונית ״זולה״ שעובדת בעיקר על נפט או גז.
גם אם אתה מחליף רכב כל 5 שנים אתה מצפה שתוכל למכור אותו יד שניה במחיר טוב כי הוא יכול להחזיק עוד כמה שנים. אם אומרים לך שאחרי 5 שנים הרכב טוטלוס לא הייתה קונה. אבל בלי קשר חייבים למצוא דרך להילחם בנטייה של חברות למה שנקרא השבתה מתוכננת. למצוא חוק שיאסור את זה.
אז כל מה שצריך זה זהב?