החשש כי הרשתות החברתיות עושות הכל כדי לדעת כמה שיותר על המשתמש אינה מפתיעה לנוכח החשש התמידי שאלו יגיעו לרשת, זאת למרות כי לא מדובר ברצון לאסוף מידע על המשתמש כדי למכור אותו לחברות פרסום, אלא להתאים תוכן פרסומי למשתמש על פי אופן השימוש שלו או הדברים שהוא אוהב. בעוד שטוויטר (Twitter) הייתה עד היום “צנועה” בכל מה שקשור לפרסומות בזרם הציוצים, כעת מפעילי הרשת החברתית ירצו לדעת עליכם עוד קצת.
טוויטר פרסמו על כך בעצמם, כי בקרוב האפליקציה תחל לבדוק מהם האפליקציות המותקנות בטלפון החכם של המשתמש, זאת, כדי לשפר ולהתאים של הפרסומות ומודעות תוכן המוצגות בזרם הציוצים. בטוויטר נחושים בדעתם כי לא יאספו מידע אישי מתוך האפליקציות ויאפשרו למשתמש לדעת בדיוק מתי התהליך יחל לקרות.
בשתי מערכות ההפעלה העיקריות, iOS ו-Android, ניתנת האפשרות לאסוף מידע מועט על אפליקציות הרצות ברקע, כך שלא מדובר בחציית גבולות שלא מותרת. אז אם אתם משוחרי הפרטיות ולא מעוניינים שטוויטר ידעו מידע אישי (נוסף) הקשור אליכם, הסירו את אפליקציית הציוצים כבר עכשיו.