גם אתם לפעמים חשים גמגומים ותקיעות למיניהם בעת צפייה בסרטוני YouTube? אתם לא לבד – גוגל הכריזה על מהלך חדש באתר הסרטונים הפופולרי YouTube (יוטיוב), בו היא רומזת בעדינות כי האשמה מוטלת על ספקיות האינטרנט במקרה של גמגום ו/או קטיעות במהלך הצפייה בסרטון.
ענקית התוכנה החלה ליזום לאחרונה מהלך שמטרתו לדווח לה על סרטון שאינו מוצג כהלכה או שאינו מוצג כלל באתר YouTube – זאת לאור הפניות הרבות אותן היא מקבלת לאחרונה. ממהלכיה של גוגל ניתן להסיק כי כלל בעיות ההזרמה באתר הסרטונים הפופולרי נובעות מרוחב הפס אותו מספקות ספקיות האינטרנט. לצורך כך, החלה החברה להקפיץ באנר תחת כל סרטון או קליפ שסובל מבעיית גמגום, בזו הלשון: “Experiencing interruptions? Find out why” – חווה בעיות? למד מדוע.
בלחיצה על הבאנר תחת הסרטון, מזמינה גוגל את משתמשיה להתעדכן בפרטים טכניים אודות הזרמות הוידאו השונות כמו גם מידע על ספקיות האינטרנט הזמינות בקרבת מיקומו של המשתמש. בנוסף, מציעה גוגל למשתמש כלי על מנת לדרג את הסרטון הנצפה תחת איכויות הוידאו השונות, ומציבה לשם כך שלוש קטגוריות: איכות HD – בה הסרטון מוזרם באיכות של 720p, איכות רגילה – בה הסרטון מוזרם באיכות של 360p ומעלה ואיכות נמוכה בה הסרטון באיכות מוצג באיכות של מתחת ל-360p.
גוגל אינה היחידה ליזום מהלך שכזה: לפני כחודש, חברת נטפליקס (Netflix), המספקת שרותי הזרמת וידאו ברחבי ארה”ב, ביצעה מבחן על מנת לבדוק מיהי ספקית האינטרנט הטובה ביותר במדינה, שבסופו אף הסתכסכה עם חברת וורזיון האמריקאית, המספקת שרותי אינטרנט בארה”ב. חשוב לציין, כי לפי שעה השרות אינו זמין לתושבי מדינת ישראל, אלא לתושבי ארה”ב בלבד כאמור, זאת עד שגוגל תטמיע זאת בשלל השפות האחרות. עוד מידע באתר גוגל.
הם כבר פרסמו שהמקור לבעיות האלה הן ספקיות האינטרנט.
רק יוטיוב מקרטע