במידה ולא יהיו עיכובים של הרגע האחרון, ב-8 למרץ ישוחרר הכותר The Division, אחד הכותרים הגדולים שפותחים את 2016, לכן שמחנו במיוחד כש-Ubisoft העניקה גישה לבטא שאפשרה לנו להתנסות באחד הכותרים המצופים ביותר של השנה.
מיד עם הכניסה לבטא, התבקשנו ליצור דמות, מכיוון שמדובר בגרסת הבטא יוצר הדמויות היה מוגבל ואפשר לנו לבחור מבין מספר דמויות מוכנות מראש כמו זכר או נקבה, אך אפשרות ההתאמה האישית לא הייתה זמינה. לאחר יצירת הדמות, נוגן סרטון המסביר על המכניקות השונות כשלאחריו קפצנו ישרות אל תוך המשחק. תחילה אפשר לטעות ולחשוב שמדובר במשחק יריות מגוף-שלישי (Third Person Shooter), אך למעשה מדובר בכזה עם שילוב מאפיינים של משחק-תפקידים מקוון א-לה Destiny. למעשה מדובר באחד המשחקים המקוונים השאפתניים של Ubisoft והופתענו לגלות כי למרות שמדובר בגרסת בטא וחרף העובדה שמדובר בכותר של Ubisoft, אשר בדור הנוכחי שיחררו לא פעם משחקים מוכי תקלות, החיבור לשרתים נעשה בצורה חלקה ולא סבלנו במהלך הבדיקה מניתוקים או בעיות חיבור לרשת, אך ביום פתיחת הבטא כן נתקלנו ברשת בתלונות של משתמשים אחרים שלא הצליחו להתחבר.
אפוקליפסה במנהטן
הבטא מעניקה טעימה קטנה מהעלילה הכללית של המשחק המתרחשת קצת אחרי שמגפה תקפה את ארצות-הברית ביום שישי השחור, שבעקבותיה תוך מספר ימים הממשל ושירותים אזרחיים נפלו, מה שהשאיר את העיר מנהטן, אליה אנו מוטסים, נטולה לרחמיהם של פורעי-סדר. בנקודה זו נכנס לפעולה ה׳אוגדה׳ או הדיווזיה מורכבת מסוכנים רדומים אשר אומנו לתרחיש אפוקליפטי שכזה ותפקידים להשתלט חזרה על העיר ולהחזיר את החוק והסדר על כנו.
בבטא היו זמינות מספר משימות ראשיות ומשימות צד שסבבו סביב החזרת השליטה במנהטן תוך הקמת בסיס מבצעים בלב-העיר. את פרטי העלילה קיבלנו על-ידי קטעים מתוסרטים מראש, ביצוע משימות שונות, שיחות של אנשים או חיילים ברחוב ובאמצעות ׳הדים׳ (Echos) – שיחזור ווירטואלי של אירועים משמעותיים שהתרחשו בעיר.
על-גבי קונסולת הפלייסטיישן עליה בדקנו את המשחק העיר מנהטן נראתה מצויין ולמרות שהמשחק לא נראה כמו אותו סרטון-משחקיות ‘מפיל לסתות’ שהוצג בתערוכת E3 ב-2013, הוא עדיין נראה מעולה ומלא אווירה – הררי זבל ׳מעטרים׳ את הרחובות הנטושים, שלג שלא פונה מכסה את הכבישים כמעט לחלוטין ושלטים שונים המאחלים חג-שמח עדיין תלויים ברחבי העיר, זכר לחיים הנורמליים טרם התפרצות המגפה.
מגוון הנשקים שהופיע בבטא נראה כי הוא זכה לתשומת לב מיוחדת והמודלים של הנשקים נראו מושקעים ומלאי פרטים. למרות שמדובר בבטא המשחק רץ, על גבי הקונסולה, באבחנה של 1080P ובקצב של 30 פריימים לשנייה ולא נתקלנו בהאטה בקצב הפריימים או ׳קריעות מסך׳.
אלמנטים של משחק-תפקידים
כאמור, מדובר במשחק יריות מגוף-שלישי ומערכת השליטה שהמפתחת הטמיעה מרגישה טבעית ובעולם המשחק יופיעו התראות הפרסומות בפניכם את אפשרויות התנועה השונות. מערכת השליטה מאפשרת במהירות לתפוס מחסה, להתקדם ממחסה למחסה, להתגלגל, לדלג מעל מכשולים, לטפס על סולמות וכו׳.
הרכב משחק התפקידים בא-לידי ביטוי בפיתוח הדמות המתבצע על-ידי צבירה של נקודות נסיון על-ידי חיסול אוייבים וביצוע משימות שונות וה׳שלל׳ (Loot) ציוד נוסף או שדרוגים לציוד הקיים וכל הנשק אותו ניתן להרוויח על-ידי ביצוע משימות, סיור בעולם המשחק ומתן עזרה. המשימות הראשיות מחולקות לנושאי Security, Medical ו-Tech. השלמת משימה בכל נושא תאפשר להשמיש ולשדרג את אותו אגף בבסיס המבצעים וזה בתורו מאפשר גישה לשדרוגים משוכללים יותר באותו התחום, לאותם נושאים מחולקים גם היכולות המיוחדות של סוכן האוגדה שלכם וניתן בכל זמן לצייד את הסוכן שתי יכולות מיוחדות אותן ניתן להפעיל במהירות על-ידי לחיצה על כפתורי הכתף. בין היכולות שהיו זמינות בבטא יצא לנו להשתמש בפריסה של מגן טקטי נייד, כחלק מיכולת ה-Security או יכולת לסרוק את האזור במהירות לאיתור וסימון אוייבים, כחלק מיכולת ה-Medical.
בעוכרייה של הבטא נמצא מגוון המשימות וכולן הרגישו מונוטוניות משהו: ניקוי אזור מסויים על-ידי לוחמה באוייבים רבים, חילוץ שבויים על-ידי לוחמה באוייבים רבים או הפעלת מסננים באוזר נגוע, בזמן קצוב מראש והגעה אל מחשב ממנו נעלה את הנתונים לענן ש, ניחשתם נכון, מוגן על-ידי אוייבים רבים. אנו מקווים כי חוסר הגיוון נובע בעיקר עקב העובדה שמדובר בבטא שנועדה להעניק טעימה מהמשחק המלא.
המשחק מקנה אווירה מציאותית להחריד עד שנתקלים באוייבים – למרות שמדובר באוייבים בשר ודם הם מרגישים כמו ׳ספוגי קליעים׳ ונדרשות פגיעות רבות על-מנת לחסלם אפילו אם מדובר בפגיעת ראש שלדעתנו לא יצרה מספיק נזק, אך כיאה למשחק תפקידים הדבר מתקבל, שכן זהו חלק מהסוגה (ז׳אנר). אם באוייבים עסקינן, אז בבטא נתקלנו במגוון קטן יחסית של אוייבים – נושאי רובים, כאלו המסתערים עם נשק כהה, אוייבים בעלי להביורים ואוייבי בוס אשר לובשים מספר רב של שכבות מגן. שמחנו לראות כי האוייבים לא מתבצרים במקום אחד ולא פעם הם מנסים לעבוד יחדיו ולאגף את השחקן, אך בבטא הם לא היוו אתגר משמעותי ואנו מקווים כי במוצר הסופי יופיעו אוייבים מגוונים יותר.
המרחק הדק בין בן-ברית לאוייב
כמו בכל משחק תפקידים לשלל המחולק לציוד, נשקים ושדרוגים שונים תפקיד מהותי ואת השלל ה׳שווה׳ באמת נוכל למצוא באזור האפל (Dark Zone) הכינוי בעולם המשחק לאוזרים מוכי מגפה אותם הצבא והתושבים נטשו מוזמן והוא מהווה כר פורה לפורעי חוק, כנופיות, חיילים שערקו ושחקנים אחרים בעולם המשחק.
לוחמה באוייבים באזור האפל תזכה את השחקן בשלל ברמה גבוהה, אך מכיוון שהאזור האפל מוכה מגפה, על-מנת להשמיש את השלל הזה יש לשלוח אותו בנקודות חילוץ אל הבסיס על-מנת שזה יעבור טיהור. עד לרגע ההגעה לנקודת החילוץ שחקנים אחרים יכולים לראות כי השחקן נושא שלל מהאזור האפל והם יכולים לבחור לעזור לו לחלץ את השלל או ׳לבגוד׳ בו על-מנת לזכות בשלל הזה בעצמם – מכניקת המשחק הזו הייתה המעניינית ביותר שכן אף פעם אי אפשר לדעת האם השחקנים האחרים שמלווים אותך ברגע זה באמת מעוניינים לעזור לך או ממתינים ׳לתקוע לך סכין בגב׳ ולברוח עם השלל.
לסיכום
מהבטא יצאנו בעיקר עם רצון לטעם של עוד: אנחנו רוצים ללמוד עוד על ולהבין מהיכן המגפה והאם האוגדה תצליח לאתר את המקור ולשחרר את העיר, לראות אילו עוד ערים ואתרים Ubisoft תשחזר באותה צורה מעוררת התפעלות וכיצד תתמוך החברה במשחק לאורך זמן. למרות שהמשחק נראה מסקרן אנו מקווים כי הגרסה הסופית תכיל מגוון גדול יותר של משימות ואוייבים ונראה כי נאלץ להמתין ל-8 במרץ, תאריך היציאה הרשמי של המשחק, כדי לגלות זאת. The Division צפוי להגיע אל המחשב-האישי וקונסולת הדור הנוכחי – פלייסטיישן 4 ואקסבוקס וואן.
אם לא היה את הבעיה של ספוגי היריות הייתי קונה אותו מיד
נראה משחק מעניין. תודה על הסקירה.
לא צפויה גרסת אופליין בכלל?
המשחק צפוי להיות מקוון בלבד.
כפי שצויין בביקורת, אפשר לבצע משימות לבד, ללא שחקנים נוספים, אבל עולם המשחק עדיין מקוון ודורש חיבור לשרתים. במקרה של הקונסולות גם תשלום לשירותי ה-PlayStation Plus ו-Xbox Live Gold.