10 חברות סיימו היום את השתתפותן במחזור השמיני של אקסלרטור מיקרוסופט בישראל, הפועל במסגרת מרכז המו”פ של מיקרוסופט. החברות בוגרות המחזור הציגו את פתרונותיהן אתמול בערב במסגרת אירוע ה- Demo Day שנערך בפני מאות מנהלים ומשקיעים ממגזר ההיי-טק, מישראל ומרחבי העולם.
מאות חברות מישראל ומ-23 מדינות נוספות הגישו מועמדות למחזור השמיני וביניהן חברות מארה”ב, בריטניה, הודו רוסיה, ספרד, איטליה, שבדיה, צרפת, צ’כיה, קנדה, הולנד ועוד. מתוכן נבחרו 10 חברות מתחומים מגוונים וביניהם: ראייה ממוחשבת, פינטק ומסחר אלקטרוני, מדיה, פרסום ושיווק, רפואה, גנומיקה ובריאות, IT, BI ועוד.
נבות וולק, מנכ”ל אקסלרטור מיקרוסופט אמר: “במחזור זה העמקנו את פעילותנו כ-Scalerator והחברות המשתתפות צעדו מספר צעדים קדימה לפריסה רחבה בשוק העולמי. את התוצאות ניתן לראות כבר עתה: החברות חתמו על הסכמים עם ארגונים מובילים בארץ ובעולם וקשרו קשרים שיניעו אותן קדימה בשנים הקרובות. לכך התלוו גיוסי הון מרשימים בהיקף חסר תקדים. התפתחות זו משקפת את התבגרות תעשיית ההיי-טק הישראלית שאנחנו מנסים לתרום לה”.
אחוזי גיוס ההון באקסלטור של מיקרוסופט בישראל הם מהגבוהים בעולם: מיום פתיחת מחזור 8 ועד סיומו הצליחו כבר 6 מתוך 10 החברות לגייס או לקבל הצעות השקעה בסכום כולל של קרוב ל-27 מיליון דולר. ב-8 המחזורים השתתפו 83 חברות. 81% מהן גייסו סך כולל של 162 מיליון דולר. גיוס המשך ממוצע עומד על 2.4 מיליון דולר. כמו כן שלוש חברות בוגרות התכנית כבר עשו אקזיט: Kitlocate שנמכרה ל-Yandex , Appixia שנמכרה ל-Wix ו-Conferplace שנמכרה ל-Meda Group.
במחזור הנוכחי התעצמה, כאמור, תפישת הפעילות כ-Scalerator שמתמקד בחברות בשלות יחסית, לפני או אחרי גיוס A. (במקום המודל המסורתי של תמיכה בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים). התוכנית חותרת לקחת את הסטארט-אפים לשלב הבא במחזור חייהם ולהכשירם לשוק העולמי. במסגרת המודל ניתנת תמיכה שהינה רחבה יותר מהטכנולוגיה ומפיתוח המוצר. תכנית ה-Scalerator כוללת את כל ההיבטים והמרכיבים הדרושים לבניית חברה חזקה ויציבה: החל מהדרכה וקואצ’ינג למנכ”ל, דרך פיתוח תרבות ארגונית וגיוס צוות, גיוס לקוחות מואץ ועד בניית מותג ופיתוח תכנית שיווק. זה הוא השלב שבו מתרחש המעבר מחשיבה מקומית, בקנה מידה קטן – לחשיבה בגדול, בקנה מידה של דומיננטיות כלל-עולמית. במישור זה מיקרוסופט יכולה לספק ערך מוסף משמעותי בזכות היותה אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם.
נפתחה ההרשמה למחזור התשיעי של האקסלרטור, שיתמקד גם הוא בחברות סטארט-אפ בוגרות יותר שעברו את שלב פיתוח המוצר הראשוני ומתמקדות בתהליכי פיתוח עסקי וצמיחה.
חברות הסטארט-אפ שסיימו את המחזור:
Spotinst
Spotinst בונה את הענן וירטואלי הראשון בעולם, הפלטפורמה מנהלת שרתי מחשוב בצורה יעילה ואופטימלית תוך כדי מעבר בין עננים, הגברת הביצועים והזמינות של האפליקציות המורצות בה.
Banana Splash
Banana Splash היא מערכת מתקדמת מבוססת ביג דאטה אשר מזהה התנהגות גולשי מובייל בזמן אמת על פי אלפי פרמטרים ושולחת מסרים מותאמים אישית עבור כל גולש מובייל. כתוצאה מהשימוש במערכת, חברות מכל העולם משפרות את אחוזי ההמרה במובייל בממוצע של כ- 200%.
Unomy
Unomy עוזרת לצוותי שיווק ומכירות בחברות B2B למצוא לקוחות, לתעדף לידים ולחקור חברות בצורה פשוטה
Genoox
Genoox הינה מערכת ביג דאטה לניתוח וניהול מידע גנטי למחקר ולרפואה מותאמת אישית
Coralogix
Coralogix מנתחת מידע הנפלט ממערכות על מנת לזהות תקלות תכנה באופן אוטומטי
Paykey
Paykey מאפשרת למשתמשים לשלוח כסף אחד לשני בתוך אפליקציות צ׳אט כגון פייסבוק מסגנ׳ר, וואטסאפ וסמס. באמצעות Paykey משתמשים יכולים לשלוח כסף בתוך מסך השיחה מבלי לדעת את פרטי חשבון הבנק של המקבל, וליהנות מחוויית תשלום אינטואיטיבית ופשוטה.
Yooocan
Yooocan הינו אתר מסחר מבוסס השראה הראשון מסוגו בעולם המיועד לאנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם.
Convia
Convia מאפשרת לארגונים לבנות אנשי מכירות וירטואליים חכמים שמגדילים משמעותית את אחוזי ההמרה לקניה, לאיסוף פרטי קשר או לכל תוצר אחר בעל ערך מדיד לארגון. Convia יכולה להיות מוטמעת בתוכנות צ’אט, באפליקציות מובייל או באתרי אינטרנט.
Datarails
DataRails מספקת פתרון BI ראשון מסוגו בעולם לאופטימיזציה וניתוח של אקסלים מורכבים בזמן אמת, ומאפשרת הבנה עמוקה ומהירה מאי פעם של נתונים פיננסים ועסקיים.
Imagry
Imagry פתחה מנוע לזיהוי אובייקטים בווידאו בזמן אמת, הניתן להטמעה בכל מכשיר נייד, ואשר באמצעותו עסקים יוכלו לפתח מוצרים חכמים.
אודות האקסלרטור של מיקרוסופט
האקסלרטור של מיקרוסופט הוא חלק מיוזמה גלובאלית שמטרתה להעצים סטארט-אפים ברחבי העולם לאורך תהליך הפיכתם לחברות גדולות. אנו עובדים עם סטארט-אפים בשלבים מתקדמים בכדי לספק להם כלים, משאבים, קשרים, ידע ומומחיות הדרושים להם על מנת להפוך לחברות מצליחות. המטרה שלנו היא לסייע לסטארט-אפים לגדול ולהבשיל לכדי חברות מצליחות באמצעות קידום כל אספקט בעסק שלהן.