שוק הטאבלטים של 2014 יהיה שונה מאוד מהשוק של 2013. לפי האתר הסיני הנחשב DigiTimes, נתח השוק של הטאבלטים עם מסכים בגודל של 7 עד 8 אינץ' ירד באופן משמעותי השנה לכ-56% וזאת לעומת כ-70% בשנה שעברה. הנהירה העצומה של כל היצרניות, כולל חברות המותג הגדולות, לתחום המכשירים הזול הזה גרם להצפה, לרוויה וכן לירידה משמעותית של המחירים באופן כללי, ושל שולי הרווח בעיקר.

סיבה חשובה אחרת היא מה שקורה מלמטה. מתחת לשוק הטאבלטים, שוק הפאבלטים ההולך וגדל יוצר לחץ משלו על הכנסות האפשריות ממכירת טאבלטים עם מסכים קטנים. ההצלחה של כל היצרניות עם טלפונים שמציעים מסכים בגודל של 5 אינץ' עד 6.1 אינץ' ומעלה, פוגעת גם היא במכירות של הטאבלטים עם מסכי ה-7 אינץ' וגורמת גם היא לירידה במחירים שלהם.

סיבות אלו יגרמו ליותר ויותר חברות מותג, לפחות, להעביר משאבים לטובת ייצור טאבלטים עם מסכים גדולים יותר, בגודל של 8.3 אינץ' ומעלה, עם לא מעט חברות שינסו לבדל את עצמן עם מסכים בגדלים ייחודיים, כמו ה-12.2 אינץ' של סמסונג (Samsung) וה-12.9 אינץ' של אפל (Apple), שבינתיים כזכור נדחה לשנה הבאה.

כפי שכבר צפה כותב שורות אלו, כדי לשפר את הרווחיות שלהן וכדי באמת להילחם ב-PC, חברות יצטרכו להציע טאבלטים עם מסכים גדולים של 11 אינץ' ומעלה, וזו גם ההערכה של מקצועני השוק אותם מצטט DigiTimes שמעריכים שיצרניות ידחפו יותר משאבים לטווח המכשירים עם מסכי 11-13.9 אינץ' כדי לבדל את עצמן עוד יותר מהשוק של המסכים הקטנים. ההערכה היא שעד 2018 יגיע נתח השוק של טאבלטים עם מסכי 11-13.9 אינץ' ל-9%.

שתף:
-פרסומת-
עורך האתר, כתב וותיק בתחום המחשבים והטכנולוגיה. נמצא כאן בסביבה עוד לפני שהאינטרנט הפך למה שהוא היום. היה עורך של מגזינים רבים (כן, מאלה שהודפסו על נייר), כולל PC Plus, חי את העולם הטכנולוגי ומתעורר בדיוק בזמן כשהשליח עומד בדלת עם מוצר חדש לסקירה.