המשחק Super Mario Run (סופר מריו) הושק לפני שבוע אחד בלבד וכבר צבר למעלה מ-40 מיליון הורדות בחנות האפליקציות, אף יותר מאשר פוקימון גו (Pokemon Go) באותה תקופת זמן. אולם, הרווחים שמפיקה ממנו נינטנדו (Nintendo) צנועים למדי, ולמעשה המניה שלה אף צנחה בכ-11% בעקבות ביקורות שליליות על הגרסה הסלולרית של המשחק הקלאסי ועל התמחור שלה.
סופר מריו החדש, זמין רק בחנות האפליקציות של אפל (Apple), משתמשי אנדרואיד יוכלו לשחק במשחק מתישהו במהלך 2017. המשחק אמנם מופץ להורדה בחינם אבל מאפשר לשחק רק 3 שלבים במתכונת Free to play. על-מנת להמשיך להקפיץ את השרברב החביב בעל הסרבל הכחול לאורך משחק שלם יש להיפרד מ-10 דולר, בהחלט משוכה גבוהה שרוב השחקנים החליטו לא לדלג מעליה: נכון לעכשיו רק 8% מאלה שהורידו לסלולרי את Super Mario Run הסכימו לשלם את עשרת הדולרים עבור משחק שאמנם משלב קסם נוסטלגי עם אלמנטים עדכניים, אבל בסופו של דבר מציג גיבור שרק קופץ.
לא רק התמחור מוזר, אלא גם ההסבר למחיר המבוקש: לדברי אנשי החברה היפנית שהמציאה את מריו כבר ב-1981, הסיבה למחיר הגבוה היא שכך ההורים יכולים להיות בטוחים שלא תהיינה עוד הפתעות לתשלום בהמשך המשחק.
הביקורות על Super Mario Run התייחסו גם לעובדה שכדי לשחק יש צורך להיות כל הזמן מחוברים לרשת (כחלק ממדיניות אנטי-פיראטית), והובילו כאמור לירידה חדה בשער המנייה של נינטנדו. מצד שני החברה הרוויחה בזכות המשחק כ-21 מיליון דולר, ובכל מקרה השאיפות שלה בכל הנוגע למשחקים בסלולר צנועות: ליצור באז סביב הדמויות וללמוד את התחום כדי להבין מה צריך לעשות כדי למשוך את השחקנים – ולפחות את המטרה הזו נינטנדו הצליחה להשיג.
אני מאוד מקווה שנינטנדו ילמדו לפעמים הבאה ש DRM זה לא אנטי פירטיות, זה משתמשים בסופו של דבר. מה שאומר זה פוגע במי שצורך את המוצר שלהם באופן חוקי לחלוטין.