רשת הקפה סטארבקס (Starbucks) מצטרפת לגל העוזרות הוירטואליות החכמות, ומשיקה שירות ללקוחותיה להזמנת המשקאות החביבים עליהם באמצעות פקודות קוליות בטלפון או דרך הודעות SMS.
מדובר על תוספת לאפליקציית סטארבקס למכשירים הניידם, אשר מאפשר ללקוחות להתכתב עם ה”עוזרת” כדי להזמין את המשקה שלהם, ואפילו לערוך שינויים בזמן אמת כאילו הם משוחחים עם בריסטה אנושי. רובוט הצ’אט מסוגל לסייע ללקוח להחליט מה הוא רוצה להזמין, מאיזה סניף מתבצע האיסוף, באיזו שעה ואפילו לשלם על ההזמנה מראש. כמו כן, ניתן לבצע את כל פעולות באמצעות פקודות קוליות, ממש כמו העוזרת הוירטואלית סירי (Siri) או אלקסה (Alexa).
העוזרת האישית של סטארבקס זמינה כעת בגירסת הבטא של אפליקציית ה-iOS רק ל-1,000 לקוחות בלבד ברחבי ארה”ב, כאשר השירות מתוכנן להתפרש בהדרגה לכלל המשתמשים לקראת הקיץ. תמיכה בגרסת האנדרואיד של האפליקציה תגיע מאוחר יותר השנה.
בנוסף הודיעה סטארבקס כי היא משיקה יכולת קולית חדשה בשם Starbucks Reorder Skill עבור משתמשי אלקסה של אמזון (Amazon), אשר גם באמצעותה ניתן להזמין משקאות ומזון מסניפי הרשת באמצעות פקודה קולית. כל שצריך לעשות הוא לומר למכשיר שתומך באלקסה “אלקסה, הזמיני את הפייבוריט שלי”, ולדאוג שבמכשיר הנייד מותקנת אפליקציית סטאברקס וכי הוגדר בה המשקה החביב.