אני זוכר את הימים שלפני האינטרנט. איך המחשב היה בסלון, 486 חדש דנדש, והטכנאי מחשבים מראה לנו איך מפעילים את דום (שהותקן מדיסקט 5.25), איך הקודים (IDDQD, IDKFA) עברו מפה לאוזן כמו סוד מדינה. דום היה ה-משחק, אבל אני זוכר בעיקר איזה דמו, שנדמה שהגיע לכל מחשב באותה תקופה. בלי גוגל או מיילים, ובכלל בלי אינטרנט, קיבלתי את המוצר כמו שהוא – הקובץ Sky.exe שהפעלה שלו שלחה אותי לעולם קסום – מכונית בודדת, במסלול מכשולים חללי, כשמספר משתנים עומדים כנגדי – אסור להתנגש במכשולים (אין חיים, אין פסילות – פגעת, אתה צריך להתחיל מההתחלה), אתה צריך לסיים את המסלול בזמן מסויים (יש לך אספקת חמצן מוגבלת), אתה לא יכול ליפול מהמסלול (אל עבר צלילה מאיימת בחלל האינסופי) ויש מגוון משטחים שאתה יכול לנסוע עליהם, לכל אחד מהם השפעה ייחודית. היום אני יודע שמדובר ב-SkyRoads. עלילה לא הייתה, הגרפיקה הייתה בינונית אפילו ביחס לתקופה, והמשחק היה קשה.. אבל בכל זאת נשאבתי אליו. אני זוכר שעות שהייתי מנסה את אותו מסלול שוב ושוב ושוב.
כל זה לא מסביר לכם מדוע אני מדבר אתכם על משחקי DOS במקום לספר לכם על SpeedX 3D. זה העניין – כמו SkyRoads, גם Speedx 3D לא משחק עם הגרפיקה הכי מדהימה. אין לו עלילה. הוא קשה. אבל בכל זאת מצאתי את עצמי שקוע במשחק. Speedx 3D הוא משחק של מסלול מכשולים – אתה נע קדימה, ויש מכשולים. זה המשחק. אתה שולט בתנועה שלך רק בציר אחד – ימינה ושמאלה, וזאת עושים על ידי הטיית המכשיר ימינה ושמאלה. המסלול הוא אחד מהשלושה, והוא משתנה לאורך השלב – צינור מבפנים, צינור שנפרס (מישור) ואותו צינור שצוותיו נפגשו שוב, רק בכיוון ההפוך, מה שאומר שאתה נע על צינור מבחוץ. ככה מתנהלים השלבים – אתה עלול להתחיל מחוץ לצינור שעם התקדמות השלב יהפך לצינור מבפנים. הצינור עשוי מ12 משבצות, שעליהן יופיעו מכשולים בצורת קופסאות. הרעיון פשוט, הביצוע מעולה, והמשחק, מושלם. לחוויית המשחק יש שדרוגים וכן במהלך המשחק יש מלכודות – השדרוגים נעים בין טורפדו שמפוצץ קופסאות בצד ההתקפה, למגנים ושדרוגם בצד ההגנה, בעוד המלכודות (שאי אפשר להתחמק מהן) יכולות להיות באר גרביטציה – שבה הניווט יהיה כמו נהיגה על כביש מכוסה שמן או ערפילית אפלה – בה טווח הראייה מצטמצם ולא ניתן לראות מכשולים מבעוד מעוד אלא להיות מוכנים להתחמקות שניות ספורות מפגיעה.
למשחק יש שתי גרסאות – חינמית מבוססת פרסומות אשר גם מגבילה את השחקן בשדרוגים, או מלאה בתשלום. המשחק הוא משחק בלעדי למכשירי האנדרואיד, ובין השאר תומך במשחק חברתי על ידי OpenFeint וגם הוא המשחק היחידי במארקט שתומך בתלת מימד בעזרת משקפיים, על פי יוצריו לפחו, וגם תומך בתלת מימד למכשירים למסכים נטולי משקפיים. המשחק מאוד פופולרי לפי נתוני ההורדות, אך לא יצא לנו לשמוע עליו יותר מידי מחברים. תמוה. אני מקווה שכמו SkyRoads גם הוא יזכה למעמד אגדי של משחק שפשוט נמצא על כל מכשיר. מדובר במשחק עד כדי כך טוב.
לא אותו יוצר ובעצם לא אותו משחק. מסתבר (לא הכרתי לפני התגובה של שי) שהמקור הוא המשחק Boost לאייפון, אחריו הגיע Speedx 3D לאנדרואיד (של חברת הייפרבי) ואחריו הגיע Speed X לסימביאן (של חברת גיים-ליון).
חחחח יפה לא שמתי לב אפילו אבל מה שיש לסימביאן ולאנדרואיד נראה בול אותו דבר…
Boost….
יש גם skyfrontier שהוא ממש חיקוי אחד לאחד של skyroads… הגרסה הבסיסית מגיעה עם כמה שלבים והגרסה המלאה באה עם עשרות. מומלץ :)
מה בלעדי? יש אותי גם לסימביאן…