בחודשים האחרונים אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת: אתרים גדולים בישראל ובעולם החלו לבקש מהגולש לבטל את חוסם הפרסומות (Ad Block), כדי להמשיך ולקיים את האתר בחינם.
מאקו כבר מציגה, מזה זמן, הודעה לצופי הווידאו. גם Ynet, גלובס, ביז-פורטל וכיכר השבת הצטרפו, ובאתר הארץ הקדימו תרופה למכה, והחליטו לאפשר גלישה רק למנויים בתשלום. “רצינו להביא לידיעתכם, כי התוכן אותו אתם קוראים מוגש לכם בחינם”, נכתב בהודעה לגולשי Ynet. “הפרסומות הן שמאפשרות לנו להמשיך ולהעניק לכם את התוכן החדשותי האמין והעדכני ביותר ללא תשלום”. בעוד שלי ולרבים יש מחלוקת לגבי המשפט האחרון, אנחנו, בסופו של דבר, רגילים שלא לשלם עבור תוכן באינטרנט, וכאשר הפרסומות גולשות מעבר לרמת הסביר, ומפריעות לגלישה באתר, אנחנו פשוט מתקינים חוסם פרסומות.
אבל הצעד הבא של האתרים הוא, כנראה, להתחיל לחסום גולשים המשתמשים בחוסמי פרסומות, שכן התגברות השימוש בחוסמים, לצד העובדה, כי “אפל” מאפשרת כעת שימוש בחוסמי פרסומות צד שלישי בדפדפן שלה במכשירים הניידים, הובילה אתרים ובעלי תוכן לנקוט צעדים חריפים. למעשה, “יאהו” כבר החלה לעשות זאת בשבוע האחרון למשתמשי שירות המייל שלה, שירות שכידוע נמצא בשימוש מיליוני אמריקאים, ולמרות ההכחשה כי מדובר בשינוי מדיניות, זהו צעד שסולל, ללא ספק, את הדרך לאתרים נוספים.
האם זו בקשה מוצדקת? האם אנחנו, הגולשים, צריכים לאפשר פרסומות? הרי זהו המודל הכלכלי של רוב האתרים. אני בהחלט חושב שכן. לגיטימי שיהיו פרסומות באתרי אינטרנט, כמו כאן ב-TGspot, כל עוד אינן מפריעות למהלך הגלישה התקין, אם כי לחסום גולשים הוא צעד קיצוני לכל הדעות. בכל זאת, פרסומות זה חלק מהנוף שלנו, הן באינטרנט, הן בטלוויזיה והן בעיתונים. הרי לא היינו מוכנים לשלם אגרה לערוץ 2 כדי לא לצפות בפרסומות, ואותו הדבר חל על אתרי אינטרנט ומקומונים, אבל גם בעלי האתרים צריכים להבין כי פרסומות המציפות את העמודים לא בא בחשבון.
אז מי ממכם כבר השתכנע ומאפשר הצגת פרסומות באתרים?
הטור פורסם לראשונה בניוזלטר השבועי. רוצים לקבל את כל העדכונים אחת לשבוע? הרשמו כאן. מעדיפים מקוצר ויומי? הרשמו כאן.
אני משתמש בAdBlock plus ואין לי בעיות עם האתרים האלה. אתר מאקו במיוחד זה מכה. כל לחיצה על העכבר לא משנה איפה פותחת כמה פרסומות בחלונות חדשים.
לכל המתלוננים על הפרסומות באתרים!!! אם לא יהיה פרסומות אז לא יהיה אתר כי אין לאתר שום דרך להרוויח מהאתר. מה אתם רוצים, שנעבור לאתרים רק בתשלום?
נו, באמת… הרי אם הפרסומות היו סבירות, לא היה מתעורר צורך כה עז לחסום אותן.
המטרה היחידה שמצדיקה את קיום האתרים הללו היא צריכת תוכן ע”י הגולשים. זו ההצדקה שיש לבעלי האתר להרוויח. כשהחוויה הזו מופרעת קשות ע”י מס’ חלונות חדשים שנפתחים, פרסומות שצורחות ברמקולים ללא אזהרה, פופ אפים בדף עצמו, באנרי ענק שמסתירים את המידע עבורו נכנסו לגלוש וקשה לסגור, אין לאתר ערך ממשי.
כדי להמחיש, דמיין סיטואציה דומה באפיק בידור אחר: נסה לדמיין משחק לסמארטפון שהוא חינמי אך בכל 3 לחיצות על המסך קופץ פופ אפ, נפתח דפדפן עם 3 חלונות, ומתחילה להתנגן פרסומת בקולי קולות.
היית משחק במשחק הזה? זה המצב בחלק מהאתרים.
ניתן בהחלט לפרסם בצורה לא פולשנית, (יש חברות שעושות זאת בהצלחה אפילו מחוץ לדפי אינטרנט, ע”ע הגרסה המוזלת של kindle, הפרסומות בGMAIL וכו’) אך רוב האתרים סופגים את הover correction בתגובה לחזירות של האתרים הגדולים.
למען האמת, באתרים בודדים (כמו האתר הזה) שבהם הפרסומות לא קופצות/מנגנות/מרעישות, אני מאפשר אותן.
באתר כמו YNET, בחיי שניסיתי לתת צ’אנס וכמעט העירו לי את כל השכונה ב-2 בלילה עם וידאו פופאפ ומוסיקה פתאומית.
כשהם יתאפסו על עצמם מבחינת כמות וסוג הפרסומות, אשקול שוב. יש אתרים שהם פשוט לא חשובים לי, הם לא נותנים לי שום ערך מוסף, ואין לי בעיה לוותר.
שיטה הכי טובה כדי שלא ידעו שאתם משתמשים ב adblock
https://chrome.google.com/webstore/detail/hide-my-adblocker/gihcngphjjankfngmgdkihhngndcdflc
אתר כמו tgspot שהפרסומות מופיעות בצדדים ולרוב גם אני מוצא אותם כמעניינות ואני נכנס אבל אתרים שמקפיצים לך פרסומות בחלונות נוספים ואו פותחים כרטיסיות משלהם ופרסומות שמכסות חלק מהכתבה ואו קופצות הם בלתי נסבלות בעליל ולכן אני משתמש בadblock. בtgspot הורדתי את החסימה ואני רואה את הפרסומות כי הם באמת לא מפריעות ואו מזיקות לפעמים כמו שאמרתי אני מוצא אותם אפילו כמעניינות
כתב נכבד, בלתי אפשרי לגלוש באתר ישראלי או אתר שבו שתלו פרסומות אזוריות מארצנו. אני אישית לא מצליח לראות טקסט ולא מספיק לסגור את כל החלונות הנוספים הנפתחים לעוד פרסומות.
הריני לומר, שללא חוסמי הפרסומות שגם כך מוגבלים ביכלתם, אין אופציה ראלית לגלישה.
הפרסום בארץ גובל בשרירות וחוצפה, עובר חוקים מזבל את חוצותנו ואף מגיע לדלת ביתנו. מוטב לידע את המפרסמים כי “אכן יש פירסום מזיק”
כשיעיפו לכל הרוחות את כל הפרסומות שקופצות בלי שום קשר למציאות גם כשלוחצים בחלק ריק באתרים ופותחות 3-4 דפים ומקשות לנו על החיים, וכשיתירו לדלג על פרסומות בסרטונים ולא רק על פרסומות קצרות, גם על הארוכות באורך דקה (שלא תמיד ניתן לדלג עליהן) אז אולי נשקול להסיר את חוסם הפרסומות. עוד מעט גם כשנפתח עיתן פתאום יקפוץ לנו החלון בבית. הם הביאו את זה על עצמם
החסימות הללו נועדו לכישלון. כבר כיום קיים תוסף לכרום שחוסם את הודעת החסימה בYNET (אני מפציר באנשים לקחת כל מילה שכתובה שם בערבון מוגבל *מאוד*. לא אתייחס לאספקט הפוליטי, אך הכתבות ה”מדעיות” שם נטולות כל ערך ומטעות לחלוטין במקרים רבים). ותמיד יפותחו תוספים שעוקפים את הזיהוי, כל עוד לא מטפלים בשורש הבעיה.
האתרים הגדולים איבדו כל פרופורציה ורוב הגולשים נקטו באמצעים ראויים וכבר התרגלו לחסימת פרסומות.
המודל ההגיוני מבחינתי יהיה התניית הוספת פיצ’רים בהכנסות מספקות מפרסום יחד עם ירידה דרסטית בשטח המסך שתופסות הפרסומות.
פשוט מבטלים את החוסם על האתר ובפנים לוחצים קליק ימני על הפרסומות ומבטלים אותן.
אגב בפיירפוקס עם adblocker plus זה לא מראה לי את ההודעה או חוסם אותי מתוכן מסויים.
הפרק האחרון של סאות’ פארק מדבר בדיוק על זה
http://southpark.cc.com/full-episodes/s19e08-sponsored-content