בשבוע הבא צפויה אלקטרה מוצרי צריכה (ברס אלקטרה) להשיק באופן רשמי את מכשירי הדגל החדשים של סוני (Sony) בישראל, זאת לאחר שאלה הוכרזו בחודש שעבר בתערוכת IFA 2015. אך כבר עתה עלו לרשת מחיריהם ה(כמעט) רשמיים של דגמי ה-Xperia Z5 והמכשיר הקומפקטי, Xperia Z5 Compact.

Z5_Premium_gold_groupרשת KSP, מציעה את המכשירים למכירה במחיר של 3,490 שקל (3,456 שקל במזומן) בעבור Z5 ו-2,990 שקל (2,961 שקל במזומן) לדגם בעל המסך הקטן יותר. כבר כעת ניתן לבצע הזמנה מוקדמת ולקבלם לאחר ההשקה הרשמית.

מבדיקה שערכנו מצאנו שצמד המכשירים אינם זמינים לאיסוף פיזי בחנויות –  אך סביר כי מיד לאחר מועד ההשקה הרשמי, בשבוע הבא, אלו יגיעו למלאי. כמו כן, מציעה הרשת שנתיים אחריות מאת היבואן הרשמי.

Xperia Z5 ו-Xperia Z5 Compact דומים מאוד במפרט, כאשר הראשון מציע מסך בגודל 5.2 ברזולוציית 1080p וזיכרון עבודה של 3 ג'יגה-בייט, ולעומתו, מציע המכשיר המוקטן מסך בגודל 4.7 ברזולוציית 720p וזיכרון עבודה בנפח 2 ג'יגה-בייט. כמו כן, שני המכשירים מצויידים במצלמת 23 מגה פיקסל עם חיישן ה-IMX230, סורק טביעת אצבע ובתקן עמידות כנגד מים ואבק. נעדר מההשקה הוא Xperia Z5 Premium עם מסך 4K, שכן לעת עתה, הוא הושק רק במספר מדינות במזרח.

(תודה לאלעד יעקב על הטיפ).

שתף:
-פרסומת-
כתב טכנולוגי ותיק, הדרומי שבחבורה (תלוי מאיזה כיוון), עובד ביום וחיית טכנולוגיה בלילה. את חיבתו לחברת אפל קשה לתמצת בכמה מילים, עם זאת, אם נגיד שהוא מחזיק בביתו 'אפל סטור' מקומי - לא נשקר.
  • Coverptech

    שוב – מדובר במקרה הנ"ל באחריות שניתנת ע"י בראס אלקטרוניקה, לא KSP. אתה בכלל לא אמור לפגוש את KSP מעבר ליום הקניה – לכן כל הטענות שלכם מיותרות.

    ושוב, אני קונה שם המון, כבר שנים, ומעולם לא נתקלתי בבעיה גם בעת מימוש אחריות.

    • תוהה

      1. לצורך המחשה, הנה לינק לתלונה אחת (מני רבות) מאתר tluna.co.il, בת 3 חודשים, העוסקת בדיוק במכשיר אקספריה מKSP:

      http://www.tluna.co.il/companies/companyComplaint.asp?companyID=1188&compID=110695&PageCurr=1&numOfRow=1&

      אתה יותר ממוזמן לעיין בשאר התלונות שם ובאתרים רבים אחרים.

      2. מנסיוני האישי, תיקון אצל יבואן רשמי אורך 10 ימים עד חודש, בחלק נכבד מהמקרים עולה כסף כי ההגדרה של מה כלול באחריות עמומה ובד"כ לא זול יותר ממעבדה פרטית, מה שמייתר את קיומו של היבואן הרשמי.

      3. לגבי KSP באופן כללי: כבר ראיתי נציג חנות בודק HDD עם זכוכית מגדלת, מוצא שריטה שלא נראית בלעדיה ומסרב לממש אחריות. כנ"ל לגבי טאבלט בן יום. עשו בעיות גם לגבי מארז שהגיע ללקוח עקום, כ. מסך זה בכלל תענוג… לא אסטה יותר מדי מהנושא, אך ביחס לחנויות אחרות בתחום ההבדלים דרסטיים וממש לא מצדיקים את החיסכון השולי.
      אני שמח מאוד שלא נכוית ומאחל לך שלא תזדקק להם, אבל זו לא הנורמה.

  • נתנאל

    עשיתם פרסום לKSP וחבל שתטעו אנשים לקנות אצלהם מכשירים מוזלים ב100-50 שקלים, אך מקולקלים שכבר עדיף להוסיף אפילו 200 שח כדי לקנות בחנות מוכרת ומוסמכת אחרת.

    • Coverptech

      אבל הם נותנים אחריות יבואן רשמי של ברס אלקטרוניקה.. למה אתה אומר שהמכשירים שלהם מקולקלים?

      • נתנאל

        אל תשאל אותי, אבל כל מכשיר (לא רק סמארטפונים) שקניתי מהם התקלקל לי יומיים שלוש אחרי שקניתי. קניתי מהם פלייסטיישן 4 לדוגמא ואחרי 3 4 ימים הפעלתי אותו והוא לא הגיב יותר, החזרתי להם אותו וקניתי במקום אחר צריך להשמיד אותם, בגלל עוד כמה סיבות.

        • Coverptech

          מוזר.. רכשתי מהם המון מוצרים לאורך השנים, ואפילו אם התגלתה בעיה (לעיתים נדירות מאוד), הם תמיד כיבדו את האחריות.

          • תוהה

            בפירוש אחת החנויות עם שירות הלקוחות המזעזע ביותר שקיים, עקפו מזמן את אייבורי.
            הטענה הנפוצה ביותר שלהם היא למצוא אפילו את הסימן הקטן ביותר, לטעון שהפלת את המכשיר ולהתנער מאחריות, גם כשזה במסגרת אחריות יצרן. זה אפילו לא משנה מהו המוצר.

            אני הייתי עד אישית ל3 מקרים כאלו בשנה האחרונה (אנשים שונים) ורוב הפורומים בהם תבקרו יספרו סיפורים דומים.

            השיא היה בטאבלט שהפסיק לעבוד כיום אחרי שנרכש והם סירבו לתקן או להחליף בטענה שמיני שריטה קטנטנה היא עדות לנפילה קריטית. היה צורך לפנות ליבואן עצמאית שיחייג למנהל הסניף ויצעק עליו כדי שתאושר החלפה.

            צריך להבין ששקט נפשי עדיף בהרבה על חסכון של כמה עשרות שקלים.

  • נתנאל

    בשביל מכשיר כזה קומפטי מחיר כזה יקר?! במחיר כזה עדיף כבר לקנות S6.
    הS6 באותו מחיר, גדול יותר, עם חומרה יותר איכותית ויוקרתית, אמור להיות בהרבה יותר יקר ממנו!
    הZ5 הרגיל יקר מידי ביחס למפרט, לגודל שלו ולמחיר בחו"ל, הוא היה צריך להיות במחיר של הS6 פחות או יותר.
    במחיר כמו שלו, עדיף נוט 5 גדול יותר באותו מחיר פחות או יותר.

  • נתנאל

    דגם הפרימיום מיותר.