מוקדם יותר השבוע קיבלנו הכרזה מרעישה מהצד של מיקרוסופט על Cross-Network Play, טכנולוגיה שתאפשר תקשורת בין שחקני ה-Xbox One לשחקני ה-PS4 ו-PC ושוברת את החומה שמפרידה בין שתי הקונסולות.

המשחק החלוץ בתחום הוא Rocket League שמאפשר כבר עכשיו לשחקני שתי הקונסולות להיפגש באותו המגרש, והרבה לא יודעים שיש חלוץ אפילו מוקדם יותר הוא Final Fantaxy XI שאיפשר את אותו הדבר בדיוק. מיקרוסופט העבירה את הכדור לצד של סוני מאחר ומדובר בטכנולוגיה שהם צריכים לאמץ ולאשר למפתחים להשתמש בה. אם סוני תסכים לשתף פעולה, לא ייקח הרבה זמן עד שנוכל לשחק מגוון רחב של משחקים עם ונגד שחקנים מהקונסולה המתחרה. אולם, נראה שסוני לא ממהרת לקפוץ למיטה עם מיקרוסופט.

נשיא אולפני סוני שוהיי יושידה (Shuhei Yoshida) נשאל על ידי Eurogamer במהלך כנס GDC האם סוני פתוחה לשיתוף פעולה שכזה מול מיקרוסופט, והתשובה שלו הייתה מתחמקת באופן שיותר אופייני למה שאנחנו רגילים לשמוע ממיקרוסופט: "מאחר וה-PC היא פלטפורמה פתוחה, זה הרבה יותר פשוט, אבל לחבר בין שתי רשתות סגורות זה הרבה יותר מסובך, אז אנחנו צריכים לעבוד עם המפתחים והמפיצות כדי להבין מה הם מנסים להשיג, ואנחנו צריכים להסתכל על אספקטים טכניים."

אולם, העניין הטכני הוא החלק הפשוט. מה שיהיה יותר מסובך זה לאחד את נהלי העבודה של שתי הרשתות, למשל כאשר אחת הרשתות יורדת לצורך תחזוקה – מה ההשלכות של זה על הפלטפורמה השנייה? יושידה הסכים לגבי החלק הטכני והוסיף: "האקספט הטכני עשוי להיות הקל ביותר, אבל אנו צריכים להסתכל גם על בעיות בנהלים ובעסקים, אז אנו נעבוד מול המפתחים והמפיצות".

למען האמת לא יכולנו לצפות לתגובה חיובית יותר מסוני, שכנראה רק מתחיל להבין את המשמעות של Cross-Network.  האם בעתיד אנו נראה את הפערים מצטמצמים בין הקונסולות המתחרות?

 פורסם לראשונה באתר Vgames
שתף:
-פרסומת-