עם הגעתם של השעונים החכמים אל חיינו, רבים החלו לענוד שעונים שכלל לא היה להם לפני כן. זה מציב את השוק בשינוי גדול מאוד שיצרניות השעונים הקלאסיים לא ראו כמותו כנראה מעולם. השנה האחרונה הייתה יוצאת מגדר הרגיל לתחום השעונים החכמים כי לפי דוח של Strategy Analytics, נשלחו רק ברבעון האחרון של 2015 8.1 מיליון שעונים – לעומת 7.9 מיליון שעונים שוויצריים, כלומר השעונים הקלאסיים.
אפל מובילה
כצפוי, שוק השעונים החכמים השתנה עוד יותר לאחר כניסתה של אפל לתחום, כאשר לפי הנתונים היא אחראית ללא פחות ממכירות של 63 אחוז ברבעון האחרון של השנה בזכות ה-Apple Watch, זאת לעומת 16 אחוז השייכים לסמסונג עם סדרת ה-Gear. “סמסונג ואפל יחדיו אחראים ל-8 מתוך 10 שעונים שנמכרו בעולם”, אמר קליף רסקינד, מנהל בכיר בחברת האנליסטים.
“תעשיית השעונים השוויצרית מגיבה באופן איטי לפיתוחים הטכנולוגים בשוק. מותגים כמו Tag Heuer שהוציאה שעון חכם ויוקרתי מהווים אחוז אחד בלבד מכל שוק השעונים החכמים ברבעון האחרון של 2015 ויש להם דרך ארוכה כדי להוות אלטרנטיבה מול אפל, סמסונג ויצרניות מובילות אחרות בקטגוריה.”
לפי הערכות, השנה התחום צפוי לגדול עוד יותר, מ-30 מיליון יחידות ב-2015 ל-50 מיליון יחידות ב-2016 ושנה לאחר מכן התחום צפוי לגדול בעוד 33 אחוז ל-66 מיליון יחידות.