גלובס חושף השבוע את נתוני המכירות של המכשירים החכמים בישראל לשנת 2015 ועל פיהם נראה כי סמסונג מאבדת קצת מנתח השוק המקומי שלה לטובת LG, וואווי (Huawei) ומייזו (Meizu). עם זאת, מקומה של אפל לא משתנה יותר מדי ביחס לשנה שעברה ונתח השוק של החברה עומד מתחילת השנה על 31.2 אחוזים.

הנתונים פורסמו בגלובס בהתבסס על תוצאות מחקר חברת IDC המרכז את מכירות מכשירים מחברות הסלולר, החנויות והיבואנים הרשמיים בישראל, אולם אינו כולל ייבוא אישי. על פי הנתונים, טעמם של הישראלים נשמר לאורך השנים כאשר סמסונג (Samsung) ואפל (Apple) מובילות את השוק הישראלי. ברבעון השלישי של 2015 מסתמן שינוי קל דווקא בנתוני היצרניות האחרות: LG מציגה עלייה ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, אז החזיקה בנתח שוק של 14.5 אחוזים ואילו עתה הוא עומד על 23%.

חברות נוספות שהציגו עלייה משמעותית הן וואווי ומייזו הסיניות, המחזיקות נתח שוק של 4 ו-2.9 אחוזים (בהתאמה), ביחס לרבעון המקביל אשתקד בו החזיקו 0.8 ו-0.6 אחוזים (בהתאמה). כל אלה מגיעים בעיקר על חשבון סמסונג שמאבדת ברבעון האחרון 8.5 אחוזים מנתח השוק שלה.

בעוד שבישראל אפל, סמסונג, LG, וואווי ומייזו מובילים את המכירות, המצב בעולם שונה: סמסונג עומדת בראש הטבלה, אפל אחריה ואז וואווי, לנובו ושיאומי.

השנה גם נרשם שיא במכירות הסמארטפונים בישראל: 2.4 מליון מכשירים נמכרו בישראל מתחילת השנה, כ-788,000 מכשירים נמכרו ברבעון הראשון, כ-805 אלף בשני ובשלישי 802 אלף. על פי ההערכות צפוייה להסתיים 2015 עם מכירת כ-3.2 מליון מכשירים בישראל, זאת מבלי לחשב את אלה הנרכשים על ידי הישראלים בחו"ל.