שנת 2013 הייתה שנה פוריה למדי בשוק הסלולר בישראל וידעה תהפוכות רבות. לאחרונה, אף גברה התחרות העיקשת בין החברות והקרב על ליבו ועל כיסו של הצרכן הישראלי נמצאת בעיצומה. דו”ח ביניים, שוק הסלולר בישראל 2013.
יורדת, אך עדיין מובילה
מתוך נתונים של חברת המחקר IDC שפורסמו בגלובס עולה כי למרות שנשארה החברה המובילה בשוק הישראלי, ממשיכה סמסונג במגמת הירידה וחולשת על 34 אחוזים מהשוק, המהווים למעשה צניחה של כ-22 אחוזים לעומת הנתונים שהוצגו ב-2012 כשאז עמדו על כ-43 אחוז. בתקווה להעלות מעט את המכירות שלא הועילו גם כאשר השיקה את מכשיר הגלקסי S4 אשתקד, תשיק סמסונג את מכשיר הגלקסי S5 באפריל הקרוב, בניסיון לנגוס בעוד כמה שיותר אחוזים מנתח השוק הישראלי.
למרות הגדילה בנתח השוק הישראלי העומד על כ-27 אחוזים ב-2013, המהווה למעשה עלייה של כ-3.7 אחוז משנת 2012 בה הוצג נתון המצביע על 26.7 אחוזים מהשוק הישראלי, ממשיכה אפל לספוג לא מעט ירידות וביקורות שליליות ולא בהכרח במכירות. “האייפונים הם מוצר נפלא ואפל הם אלו שהמציאו את השוק. אפל עדיין נהנים משולי התהילה, אך הם מאבדים אותה בקצב מטורף”. כך אמרה שי הורוביץ, אנליסטית מחקר ב-IDC ישראל לגלובס. ניתן אף לומר, שבשנה הקרובה תצנח עוד יותר החברה מקופרטינו בשוק הישראלי, לאור מתחרותיה מגזרת יצרניות מכשירי האנדרואיד. נזכיר, כי לאחרונה הצטרפו שתי יבואניות חדשות שישווקו את מוצרי אפל בישראל שיעבדו לצד מפעילי הסלולר, אולם המחירים אינם צפויים להשתנות.
לצד התמקדות במכשירי הפרימיום, ה-Xperia Z ו-Z1, המשיכה חברת סוני לטפח גם את המכשירים הזולים, כצעד שמבחינתה עשה רק טוב. כפועל יוצא מכך, הגדילה זו את נתח השוק מ-7.6 אחוזים ל-8.3 אחוזים, וייתכן שהאלמנטים כגון חסינות בפני מים ואבק, שבו את לב הצרכן הישראלי.
זה הקטן גדול יהיה
אילו בשנת 2012 חלקה של חברת LG היה מזערי ומינורי בשוק הישראלי, הרי שכיום הצליחה להיכנס החברה הקוריאנית לליבו של הצרכן הישראלי בעיקר בזכות הנציגות בארץ (רונלייט), ועומדת על כ-6.7 אחוזים לעומת 3.7 בשנת 2012. לא בכדי הצליחה המותג הקוריאני לסחוף אחריו לא מעט מהצרכנים הישראלים: באמתחתה של החברה קיימים שלושה דגמים מוצלחים שלחוד ממכשיר ה-G2 הנחשב כבין מכשירי הפרימיום המוצלחים ביותר, נחשבים מכשיר הנקסוס 5 והנקסוס 4 של גוגל, כמכשירים הטובים ביותר.
בצד המפתיע של הנתונים, ניצבת לה חברת נוקיה הפינית העומדת על נתח שוק של 6.7 אחוזים, המהווים עלייה מרשימה של כ-131 אחוזים משנת 2012, בה עמד הנתון על כ-2.9 אחוזים. אך למרות העלייה של מכשירי הפרימיום של נוקיה המחזיקים בכ-7.7 מנתח השוק, צפוויה ירידה הדרגתית, נוכח מחירם הגבוה וחברות הסלולר שמעדיפות לדחוק אותם לפינה. למען הסדר הטוב, נציין כי נוקיה השיקה לראשונה את מכשירי הוינדוס-פון בישראל רק אשתקד, כך שמוקדם מדי לקבור את אותה.
LG G2עלייה לטאבלטי האנדרואיד, צניחה לאייפד
למרות לעלות את נתח השוק ב-2013, סופגת חברת אפל לא מעט הפסדים אך עדיין ממשיכה להוביל: מכשירי האייפד שתפסו נתח שוק של כ-49.1 אחוזים בשנת 2012, צנחו משמעותית לרמה של 31.4 אחוזים. ייתכן ואחת הסיבות לירידות בהיקף המכירות היא מחירם הזולים של מכשירי הטאבלט המבוססים מערכת הפעלה אנדרואיד, שקוסמים יותר לצרכן הישראלי. בהסתכלות על המספרים, חברת סמסונג ממוקמת שנייה ומחזיקה בכ-25.5 אחוזים מנתח השוק, אסוס ממוקמת שלישית עם 16.2 אחוזים, לנובו במקום הרביעי המחזיקים בנתח שוק של כ-5 אחוזים המהווים עלייה משמעותית ביותר של כ-455 אחוזים לעומת שנת 2012 בה נרשמו רק 0.9 אחוזים, ואילו אחרונה ניצבת חברת אייסר שתופסת רק כ-2.9 אחוזים מנתח השוק הישראלי.
לסיכום, ניתן לראות כי שוק הסלולר צמח בצורה משמעותית בשנת 2013. מספר המכשירים שנמכרו ב-2013 עמד על 2.4 מיליון יחידות, שאינם כוללים את המכשירים הפשוטים שנאמדים בכ-630 אלף. יש לציין כי זוהי קפיצת דרך משמעותית לעומת שנת 2012, בה נמכרו “רק” כ-2 מיליון מכשירים. גם היקף המכירות של מכשירי הטאבלט עלה בצורה משמעותית, כשבשנת 2012 עמד על כ-230 אלף מכשירים, לעומת 440 אלף שנמכרו בשנת 2013.
לא נראה לי שלחברות הבינלאומיות השוק הישראלי משמעותי בכלל.
אתה רציני? סמסונג עושה פה מיליונים!
נתח השוק של האייפון הוא מדהים בכל קנה מידה! מכשיר פרימיום עם 30% נתח שוק! פי כמה משאר העולם!
רק בשוק הישראלי יכולות להיות כאלו קפיצות וירידות משמעותיות. אם השוק העולמי היה דומה לזה הישראלי, מעט מאוד חברות היו מצליחות להינצל מפשיטת רגל.
לא תיארתי לעצמי! ברור שהאייפון והגלקסי ירדו, הם כבר לא מחדשים! אפל נשארת עם מפרט שמבייש מכשיר דגל וסמסונג לא שינתה יותר מידי מה-S3. חוץ מזה החברות הגדולות מעדכנות רק את מכשירי הדגל שלהם, לעומת סוני ו-LG שמעדכנות גם מכשירים שאינם מסדרת הדגל. ועם הכרזת הגלקסי S5, הנתח של סמסונג לדעתי ירד פי 2.
זה ברור של-LG ול-HTC מגיע להוביל. 2 היצרניות של הפלאפונים הכי טובים לדעתי, יצרניות שבאמת עושות שינויים בפלאפונים שלהם ומוכרות פלאפונים איכותיים ברמה הגבוהה בשוק הסלולאר – לא מייצרות את אותו הפלאפון ומוסיפות לו S. רק חבל שהיבואנים ושהחנויות גוזרות עלינו קופון ומפציצה במחירים (במיוחד עם הנקסוס 5)…
כשהיצרנית הסינית Xiaomi תגיע לארץ ביבוא רשמי על ידי באג או כל רשת גדולה אחרת, לדעתי לאחר כמה שנים הרבה ישתנה והסינים יתפסו כאן נתח שוק גדול. כבר היום יש לנו את Meizu שמוכרת את ה-MX3 שלה בבאג, חבל שרוב הישראלים הולכים אחרי העדר וקונים את הגלקסי הכי חדש או את האייפון הכי חדש.
שבת שלום :D
Lg_g2_ זה מכשיר השנה ללא ספק
לא מפתיע אותי המספרים, בסופו של דבר השוק ניזון מחו”ל בחלקו. LG עשתה כאן עבודה יפה אבל זה שHTC לא בין המספרים זה מוזר. האשמה היא כמובן על היבואנית של עושה הרבה.
נו איפה התגובות: אייפון יותר טוב! רק אנדרואיד וכוייי?
רק אייפון! לא באמת :-)
איפון גרוע .וקטן .ויקר -כל החסרונות בסמארטפון אבל עדיין מיליונים של אנשים קונים אותו
בכל חודש ותמיד יקנו -זה הכל בגלל שזה “של אפל” -על HTC או סוני או LG או סמסונג לא אומרים ככה אה ?ויש להם מכשירים מעולים והרבה יותר איכותיים וחזקים וזולים בהרבה-אנשים לא מבינים את זה -ככה זה הציבור -כולם מושפעים מהמותג “אייפון” וכולם מושפעים מכולם שמופעים מכולם
שכולם קונים ויקנו
טלפון לא מחייב מפרט מפלצתי כדי להיות טוב. אני אנדרואיסט אבל חייב להודות באמת: אייפון מהיר עם שתי ליבות בלבד שלכל אחת תדר שעון לא גבוה במיוחד, המצלמה רק 8MP אבל איכותית, והמסך לא FULL HD אבל עדיין נראה חד ואיכותי. רק הסוללה בעייתית במיוחד ואת זה עדיין לא פתרו עד הסוף.
מצד שני, אני מסכים שהציבור טיפש והולך עיוור רק בגלל שזה מותג. קיים מגוון ענק של מכשירי אנדרואיד שמציעים תמורה לא פחות מאייפון (חלקם אפילו יותר) והרבה יותר זולים.
רק ווינדוס פון