מאז פייסבוק לא קמה רשת חברתית שיצרה באזז כל כך גדול כמו פייסבוק, אך האם Ello, באמצעות ממשק נקי ונטול הפרסומות תצליח לקרוא תיגר על ענקית האינטרנט? 4 דברים שכדאי לכם לדעת לפני שאתם מבקשים הזמנה

בימים האחרונים, בוודאי שמעתם או קראתם במקומות שונים ברשת על רשת חברתית חדשה שתופסת תאוצה בשם Ello. מאז פייסבוק השתלטה על שוק הרשתות החברתיות ביד רמה, נוצרו מאות, אם לא אלפי רשתות חברתיות נוספות שהתיימרו להתחרות בה, אך רובן המכריע נפלו בדיוק כפי שקמו. מאז עדכון המדיניות האחרון של פייסבוק, אשר ׳מחייב׳ את המשתמשים בה להשתמש בשמות ושמות המשפחה האמיתיים שלהם, בדיוק כפי שהם מופיעים בתעודות הזהות ובכרטיסי האשראי, קרנה של Ello עולה שוב והבאזז סביבה בשיאו. אז במה בדיוק שונה Ello מפייסבוק, טוויטר או גוגל פלוס, ומה לעזאזל מושך משתמשים לשלוח כ-4,000 בקשות הזמנה לשעה?

ELLO Social network (1)
ממשק משתמש נקי
אחד מהאלמנטים שהכי מאפיינים את Ello, אשר נוסדה כרשת חברתית היפסטרית עבור אמנים, במטרה שיוכלו להציג את תיק העבודות שלהם שם, הוא ממשק המשתמש שלה. גוגל פלוס, לדוגמא, מצטיידת בפונקציונליות מתקדמת במיוחד אשר לעתים קרובות אין בה צורך, דוגמאת המעגלים אשר בלבלו את המשתמשים עוד לפני שאלו הצליחו ליצור שם חשבון. פייסבוק משלבת אינטגרציה עם מגוון רחב של אפליקציות ומהווה אקו-סיסטם גדול מאוד בפני עצמה. טוויטר מנסה להיות קצת גוגל פלוס וקצת פייסבוק, כך שאפשר לשים אותה איפשהו באמצע אך ממשק המשתמש שלה עדיין פשוט יחסית. Ello נמצאת איפשהו בין טוויטר לטמבלר, כאשר כל דף פרופיל הוא בעצם אסופה של פוסטים, וכאשר מפרסמים פוסט ניתן לתייג אנשים אחרים, וזהו פחות

אין שם לייקים
סימן ההיכר הכי גדול של פייסבוק, ה-Like עליו אנשים לוחצים מספר בלתי נתפס של פעמים במהלך היום לא קיים ב-Ello. גם לא תמצאו שם את ה-+1 של גוגל פלוס, או את פונקציית ה-Favourite Tweet של טוויטר. ככל הנראה, את Ello לא ממש מעניין האם הסטטוס שכתבתם כל כך מצחיק ושנון עד לרמה שהוא הפך לויראלי, וסטטוסים מצייצים כנראה לא יפתחו שם חשבון בקרוב.
ב-Ello יש 2 סוגים של Timeline לכל משתמש: Noise, שם תוכלו לעקוב אחרי משתמשים מעניינים שלא קשורים אליכם באופן אישי ולקרוא שם את הסטטוסים שלהם, ו-Friends, שם תוכלו לצפות בפוסטים שנשלחו על ידי החברים שלכם: זוגות מתחתנים, תינוקות, סרטונים של חתולים, וכו׳. מספר הצפיות בסטטוס ב-Ello גלוי לכל (כמדד ויראליות, אולי?), אך במידה והתוכן שלו באמת מעניין אתכם, תוכלו פשוט להגיב עליו.

ELLO Social network (2)

הרשמה למוזמנים בלבד
תנו לי להחזיר אתכם ל-1 באפריל 2004, אז שירות הדואר הפופולרי ביותר בעולם נכון להיום – GMail הושק כבטא והצטייד במודל של הרשמה למוזמנים בלבד. הבאזז סביב השירות החדש של גוגל היה בשיאו, ומשתמשים היו מבקשים בכל לשון של בקשה מחברים שלהם הזמנה בכדי להירשם ולהתנסות בשירות החדש.
כעת נחזיר אתכם קצת קדימה, לסמארטפון ה-OnePlus One – גם שם רכישת המכשיר מתאפשרת על ידי הזמנה בלבד, כאשר הפורומים השונים המתמקדים במכשיר מוצפים בבקשות הזמנה על מכשיר שעולה, סך הכל לא מעט כסף. בכדי להירשם ל-Ello תצטרכו לקבל הזמנה מאחד החברים שלכם, כאשר כל משתמש מוגבל נכון לעכשיו ל-5 הזמנות בלבד. יש משהו במודל ההזמנות שקוסם לכולם, ויצר הסקרנות יחד עם ההזדמנות להיות שם ״לפני כולם״ פשוט עושה את שלו. לשם ההשוואה, גוגל, אשר דוחפת את גוגל פלוס לכל מקום ברשת, הייתה שמחה אם לפלוס היו 4,000 בקשות הצטרפות בשעה.
אין שם פרסומות

אין שם פרסומות
אחת מהסיבות שהמשתמשים נוהרים אל Ello, היא הפיתוי לחוות את החוויה של רשת חברתית נטולת פרסומות. למשתמשים רבים די נמאס משיטות המוניטיזציה של הרשת החברתית ומהפרסומות הרבות שהחברה מציגה בכל פלטפורמה שהיא, אם ב-Desktop ואם באפליקציות המובייל שלה. פייסבוק חרטה על דגלה להיות המקום הטוב ביותר עבור המפרסמים, אך בינתיים משתמשים רבים מרגישים שמשתמשים בהם כרשת פרסומית, מה שהופך אותם לסוג של מוצר בעצמם. המשתמשים עצמם כבר לא מעניינים, אלא תחומי העניין שלהם, הדברים שהם אוהבים לעשות והכי חשוב – המקומות בהם הם מוציאים את כרטיס האשראי שלהם. ב-Ello מכריזים על כך בגלוי במניפסט שלהם: ״כל פוסט שאתה משתף, כל אדם אליו אתה מתחבר וכל קישור אחריו אתה עוקב נרשם ומומר לנתונים. מפרסמים קונים את הנתונים שלך, כדי שיוכלו להראות לך יותר מודעות. אתה המוצר שנקנה ונמכר״. ב-Ello אין פרסומות, נכון לעכשיו, מה שהופך את חווית הגלישה באתר למהירה ונעימה הרבה יותר.

כתב: אבישי באסה ופורסם לראשונה באתר גיקטיים

שתף:
-פרסומת-
  • אלי

    יש לי הזמנה!!

  • Avi

    אני מעדיף להישאר עם פייסבוק, איפה שכולם נמצאים. אין לי מה לחפש במקום שאין בו כמעט אף אחד. גם הפרסומות בפייסבוק אף פעם לא הפריעו לי, זה לא שהן קופצות כמו ביוטיוב.