תקלת הסוללה ב-Galaxy Note 7 (גלקסי נוט 7) של סמסונג (Samsung) מלווה את הכותרות כבר תקופה ארוכה, ולפני מספר ימים דווח כי סמסונג מעלה הילוך במטרה לגרום לכל המשתמשים שמחזיקים במכשיר תקול – להחזירם עד סוף החודש ולקבל פיצוי. כעת היא נוקטת בצעדים נוספים ותגביל את טעינת המכשיר כדי למנוע סיכונים נוספים.
על פי הדיווחים, סמסונג עובדת על עדכון שיגיע ל-Galaxy Note 7 אשר יגביל את טעינת הסוללה ל-60%, שהם כ-2100 מיליאמפר, כך שלא יהיה ניתן להטעינו מעבר לכך במטרה לשמור על טווח ביטחון מטעינת יתר של הסוללה. עוד נאמר כי העדכון יגיע לכל מכשירים שסומנו כבעלי הסוללה הפגומה בעיקר בארה”ב, שעל פי הערכות מספרם נע בכמה מאות אלפי יחידות.
“הצעד נועד לשמור על בטחון הלקוחות שלנו, אנו מתנצלים על חוסר הנוחות הנגרמת”, אמרה החברה ל-Korea Times. בינתיים לא ברור מתי סמסונג תפיץ את העדכון המדובר והאם הוא אכן יסייע לה לפתרון זמני לבעיה לבעלי המכשירים שעדיין לא החליפו.
כך תזהו סוללה פגומה
סמסונג השיקה גם אתר ייעודי המאפשר להקיש את מספר הסידורי (IMEI) של ה-Galaxy Note 7 ולקבל תשובה האם מדובר במכשיר בעל סוללה פגומה או שמא מדובר במכשיר תקין שאין צורך להחליף. בשל העובדה כי כל מכשיר שנמכר מעבר לגבולות סין נחשב לפגום – נראה כי המטרה העיקרית באתר היא לספק למתלבטים בנושא מעין תשובה רשמית של סמסונג.
כדי לשלוף את מספר ה-IMEI, יש להיכנס לאפליקציית החייגן (Dialer), להקיש #06#* ומיד יופיע המספר על גבי המסך. דרך נוספת היא לגשת להגדרות המכשיר (Settings), משם לגשת למידע על המכשיר (About Device) ולקטגוריית סטטוס (Status) או שניתן להסתכל על אריזתו המקורית של המכשיר.
אם וכאשר מדובר על מכשיר פגום- סמסונג פתחה תכנית מיוחדת להחזרת המכשירים שנקראת Galaxy Note 7 Exchange Program בארה”ב והיא מאפשרת לקבל מכשיר חליפי חדש וזאת לצד פיצויים כמו כרטיס מתנה בסך 25 דולר, החלפה בדגמי Galaxy S7 ועוד.
להגביל עד 60% הם יכולים, אבל עד 100% כשמטעינים מהלילה עד הבוקר קשה להם? ??
אין צורך להטעין את הגלקסי s7 כל הלילה. הטעינה מהירה מאוד. טעינה מלאה היא תוך שעתיים (פלוס מינוס).
ברור שיש הגבלה עד מאה אחוז. הבעיה כנראה שגם בהרבה פחות הוא כבר בסכנת התלקחות