מתגעגעים למכשירי הפליפ? סמסונג תשיק בקרוב בסין מכשיר בסטייל העבר עם מקשים נומריים ובתצורה של צדפה לצד מערכת האנדרואיד. כאשר המכשיר סגור הוא נראה כמכשיר מגע לכל דבר עם מסך חיצוני בגודל של 3.3 אינצ’, ואילו כאשר הוא פתוח ישנו מסך נוסף וכן מקלדת מספרים מלאה ומקשי ניווט, ממש כמו במכשירי העבר.
המכשיר, המכונה Samsung Hennesy מריץ את מערכת ההפעה בגרסת Jelly Bean 4.1, ולהפתעתנו מגיע עם מעבד חזק יחסית – מרובע ליבה 1.2 ג’יגה הרץ ובגבו מצלמה 5 מגה פיקסל וסוללה בהספק של 1500mAh. המסכים ברזולוציה נמוכה יחסית של 320×480 והוא תומך גם ברשת CDMA וגם ברשת GSM עם סים כפול, וכולל תקשורת WiFi, Bluetooth ו-GPS.
על פניו, מדובר במכשיר לא זול וכך על פי הערכות כי מחירו יעמוד בסין סביב $600 ואף יותר. יתרה מכך, סמסונג מתכננת מכשיר נוסף בתצורת הפליפ תחת השם Galaxy Folder עם מסכים גדולים יותר.
אם הייתי נותן לך ולשאר העולם עוד מכשיר שרץ במערכת ההפעלה של אפל מבית סמסונג או htc או שאר המתחרות לא בטוח שהיית קונה אותו גם אם היה יותר זול מהאייפון.
שקנית את האייפון 4 ב2008 זה לא היה בגלל הלוגו של אפל כי אז האייפון באמת עשה מהפכה בשוק הפלאפונים.
אבל מאז אפל לא חידשה כמו שאר המתחרות ומי שקונה היום אייפון זה כן בגלל הלוגו של התפוח בגב המכשיר (ואפשר לחשוב בן כמה אתה?)
ואתה מתעצבן ומגיב בציניות רק כי אין לך משהו אחר להגיב.
ואם אין לך משהו חכם להגיב אל תגיב.
1. אני לא מתעצבן
2.אני מעבר לגיל צבא אם זה משנה לך
3.לא קניתי אייפון 4 ב 2008 רק ב 2010.
4.הייתי ציני כי להגיד שכולם קונים אייפון או מכשירי אפל בגלל הלוגו מאחורה זה בורות. לא אמרתי לך לא לקנות אנדרואיד או כל מכשיר אחר אבל להגיד ככה זה כבר מעבר ללא נכון.
בכל מקרה תלמד לשרשר וזאת התגובה האחרונה שלי אליך כי כמו שאני רואה אין סיבה להגיב, כל בנאדם הגיוני יחשוב כמוני.
כול מי שקנה אייפון אומר שזה לא בגלל זה .
אז למה?
בגלל שהוא יותר יקר, בגלל שיש לו מסך פחות מרשים , בגלל המצלמה היותר גרועה( כרגע לא יודע אם ישפרו אותה באייפון הבא) בגלל שכדי להעביר דברים למכשיר צריך את האייטיונס או בגלל שהמערכת של מכשירי האנדרואיד כול כך מסובכת בשבילך שאתה לא יכול להסתדר איתה.
אני גם עם אייפון כבר שנה וקצת ואחרי שראיתי כבר מספיק מעבדים שיכולים להחזיק את המערכות של מכשירי האנדרואיד אז למה לא לעבור?
עכשיו תגיד לי שאתה אוהב iOS וזה בסדר אם אתה אוהב מערכת שהיא מגירת אפליקציות, שאי אפשר לעשות בה דברים חוץ מלהוריד אפליקציות.(שזה גם אחד מהיתרונות היחידים של אפל )
אז סבבה תקנה אייפון אבל אתה יודע שהסיבה שקנית את האייפון מהתחלה היא הציור של התפוח בגב המכשיר.
נכון קניתי ב 2008 את האייפון בגלל הציור של התפוח ועוד מיליונים כמוני עשו אותו דבר. אני מקווה שהאתר הזה יפסיק לתת לילדים להגיב.
היתרון הבולט ביותר של האייפון בזמננו הוא הציור של התפוח שבגב המכשיר, כרגע אפל מצליחה למכור את האייפון בעזרתו.
אבל אי אפשר שלא לשים לב שהאייפון הוא כבר לא המותג היחידי בשוק( גאלקסי), ואנשים כבר יותר פתוחים למערכות קצת יותר מסובכות משהיו בעבר, ובוא נודה שכול מי שמגיב בוא ויש לו אייפון זה רק מסיבה אחת כי הוא מותג.
( כן גם אני נפלתי בטעות הזאת)
כמה זמן אפל תצליח להחזיק בשוק (העצום שגודל במהירות רבה )עם שני פלאפונים
( אייפון 5s ואייפון 5c) אני לא יודע אבל לא נראה לי שעוד הרבה ,אפל צריכה לחשוב על משהו חדש ומהר.
אני חושב שעלית על כל מי שמשתמש באייפון ובמיוחד עלי.
אני קונה אייפון רק בגלל התפוח מאחורה והחלפתי בבית את כל המחשבים לאפל כדי שיהיה לי תפוחים זוהרים בכל פינה בבית !
אז כן צדקת ! כל מי שמשתמש באייפון זה בגלל התפוח מאחורה ולא בגלל שום דבר אחר !
ועכשיו בנימה קצת רצינית. תעשה לכולנו טובה ותחסוך מאיתנו לקרוא תגובות כאלה.
מיתוג הוא כלי חזק מאוד, אך לומר שזה *רק* בגלל זה.. איני מסכים איתך. עדיין, לא זכור לי שראיתי מוצר מסדרת גלקסי בסרט או סדרה, אייפונים ומקבוקים די נפוצים.
מבחינת פשטות תפעול וממשק ברור, מוצרי אפל עושים עבודה מעולה. הם גם מהירים מאוד ואם אתה מתחבר לקונספט של הפיכת אייטיונס לרכזת המדיה בבית, זה נוח כי הכל זמין דרכה. התנסיתי רק מס’ דק’ עם מחשבי מק והתבלבלתי מעט בשל השוני בחלק מהמקשים, אך אני מכיר מס’ מעצבים ומפתחים שמשתמשים בהם ומאוד מרוצים.
אישית, איני מתחבר כלל למוצריה ולרעיון העומד מאחוריהם, אך אני חושב שעבור קהל היעד שלהם הם עושים עבודה טובה מאוד.
השאלה “כמה זמן אפל תצליח להחזיק בשוק.. עם 2 מכשירים” מורכבת. היא הצליחה להחזיק עד עכשיו יפה מאוד, אך עכשיו האייפון כבר לא מהיר מכולם או היחיד עם מסך מעולה. זו שאלה התלויה באינספור גורמים, ממצב השוק עד לפיתוחים טכנולוגיים חדשים ולא ניתן לענות עליה ללא גישה למרכזי המו”פ שלה.. במבט מאקרו, אני קורא דיווחים על האטה בקצב עליית מכירות הסמארטפונים (לא האטה במכירות, האטה בעלייה במכירות), במיוחד בפלח ה high end. אם זה ייגרר להאטה במכירות תהיה לנתח שוק משמעות גדולה יותר, אך עדיין איננו שם ואפל *מאוד* רווחית, מה שנותן לה מרווח נשימה ויכולת להיכנס לשווקים חדשים ולהתאים את עצמה לשינויים בשוק. איני חושב שאפל תיעלם מהמפה בקרוב, כפי שאנשים מסויימים אומרים.
בזמן האחרון אני דווקא רואה בסדרות רבות את המוצרים של מיקרוסופט, כולל מסך מגע ענק של חלונות 8 בהוואי חמש אפס…
לא ממש רואה שזה עוזר להם במכירות ;-)
מי שחושב שאייפון הכי טוב טועה. מי שאוהב ומבין בטכנולוגיה צריך להבין שאנדרואיד הכי טוב כי יש בו 12345 יותר אפשרויות מה- IOSהרבה ממשקים (לכל אחד יש את הממשק שהוא אוהב), חומרה ברמה יותר גבוהה והכי חשוב: המחיר. זה לא יכול להיות שאייפון 5 32 גיגה (לרוב מכשירי האנדרואיד אפשר להגדיל את הזיכרון ליותר מ- 32 גיגה ועדין המחיר יהיה פחות מהאייפון) עולה יותר מגלאקסי אס 4 לדוגמא.
אני יודע שכל אפל פאנבויז יודעים עמוק בלב שאנדרואיד הכי טוב ושה-IOS המערכת השנייה בטובה בעולם ולא יותר מזה.
אם אפל לא הייתה מותג אז לא היו מדברים על ה-
“אם אפל לא הייתה מותג אז לא היו מדברים על ה-” IOS.
בברכה ושבוע טוב,
12345.
.
מחיר של מוצר נמדד במחיר שבנאדם יקנה אותו. אם אנשים לא היו קונים אייפון 5 32GB אפל הייתה מורידה מחירים אבל זה לא קורה אז אין צורך להוריד מחיר
אם אפל לא היה מותג היא היתה מתנהגת כמו סמסונג.
ראה כאן
https://www.tgspot.co.il/galaxy-s3-sudden-death-also-in-israel/#comment-142456
בגלל זה גם סמסונג מכרה כמעט פי 2 מאפל? אם אתה לא יודע עדיף שתסתום
הגבתי לא.א
בעצם לzoom
בגלל זה סמסונג מכרה זבל אלקטרוני פי שתיים מאפל וגם קצת טלפונים חכמים.
אני מאוד אוהב את הדרך הזאת של סמסונג שמייצרת מגוון רחב וגדול מאוד של מכשירים ובכך מאפשרת לכולם, אבל כולם כולל כולם (גם האנשים המבוגרים שלא מסתתדרים עם ה-touch) למצוא את המכשיר שמתאים להם בדיוק!
כן, אך ריבוי המכשירים גורם לממשקים שלא הכי מותאמים לחומרה ולגמגומים.
לכן האייפון הוא המנצח
צודק ב 100%. סטיב ג’ובס ברא את העולם במבטו ולוציפר קינא בו וברא את אנדרואיד. האפיפיור עומד לצאת בהכרזה שג’ובס הוא הוא הנבחר (בברית החדשה 2.0).
האייפון הוא הנמצח בכל תחרות, חזק יותר מצ’אק נוריס, מהיר יותר מסופרמן על סטרואידים, חלק יותר מאחוריו של תינוק. אין ולא תהיה שום תקלה בו אי פעם כי הוא מושי-מושלם והכל נפלא. מעכשיו ועד הנצח האייפון מוכרז כמכשיר הטוב ביקום (וביקומים מקבילים, אם אי פעם יוכח שקיימים). חייזרים שיגיעו לכדה”א יידהמו לנוכח הפלא הטכנולוגי הזה וירצו לעבוד אותנו. בשם האייפון, האייפד וסטיב ג’ובס, אמן.
זה מה שרצית לשמוע, נכון? עכשיו הנח לנו לנהל דיונים מבוססי עובדות.
חחחחחח הרגת אותי בתגובה..ציניות יפה.. למרות שהאייפון באמת אחלה מכשיר
לא אמרתי שלא, פשוט לא להיסחף…
צודק בהחלט
אני רואה שיש לך קושי להבין את עליונותו של האייפון מעצם היותו אינטגרציה בין חומרה לבין מערכת הפעלה המותאמת לו. אינך מבין את היתרון האדיר של הגן הסגור ותגובתך ממחישה עד כמה אתה רגיש כאשר מטיחים את האמת בפניך.
לזכותך יימאר כי לפחות אתה לא מנבל את הפה כמו קודמך שמתנסח במילים כמו “תסתום”.
לאייפון יש מספר יתרונות על מתחריו – ממש כפי שיש לו גם חולשות. היתרון הבולט ביותר הוא ההתאמה בין החומרה לבין מערכת ההפעלה מעצם העובדה ששניהם מיוצרים תחת גג אחד.
לחזור על אותה מנטרה 9875648 פעמים לא מקדם שום דיון לשום מקום.. כן, יש התאמה טובה מאוד בין החומרה לתוכנה באייפון, אך כיום הבדלי הביצועים ז-נ-י-ח-י-ם, אז היתרון הגדול ביותר כבר לא קיים בפועל. איני יודע איך עוד לומר זאת, אתה פשוט מתעקש להתעלם מכל בדל של עובדה רלוונטית וחוזר על מנטרות בכל דיון כאן וזה כבר מעייף..
א.א.: זו עובדה יודעה שבעלי אנדרואיד מתעייפים – אחרי ככלות הכל הם עסוקים מאד לחפש רומים :)
עכשיו קצת ברצינות:
האייפון הוא המנצח ואת העובדה הזו לא תצליח לקעקע.
האייפון לאורך שנים זוכה לאמון הציבור ונמצא במקום הראשון בסקרי נאמנות למותג.
האייפון לאורך שנים זוכה לאמון הציבור ונמצא במקום הראשון בסקרי שביעות רצון לקוחות.
האייפון לאורך שנים זוכה לאמון הסוקרים ומקבל ציונים גבוהים בכתבות.
האייפון לאורך שנים זוכה לאמון הציבור ומקבל את המחיר הכי גבוה כאשר מוכרים אותו (TRADE IN VALUE).
האייפון לאורך שנים הוא חביב קהילת המפתחים והמקור הראשון להכנסותיהם.
וכל זאת למרות היתרונות שמנית באנדרואיד.
—
כתבת “כן, יש התאמה טובה מאוד בין החומרה לתוכנה באייפון, אך כיום הבדלי הביצועים ז-נ-י-ח-י-ם” מה שמעיד על המנטליות שלך לבחון “ביצועים” ולהתעלם מפרמטרים חשובים מאד לקהל הרחב כמו אמינות המערכת למשל או קלות השימוש וכו’.
—
האייפון הוא הסמארטפון מליגת המכשירים היקרים הנמכר ביותר בעולם וגם SGS3 ו SGS4 לא עוברים אותו במספרי המכירה. זה אומר דרשני. אולי אני טפש בעיניך אבל אתה מתעלם מציבור ענק שגם משקלו הסגולי גבוה משום הרכבו הסוציו-אקונומי (לא כל כך בישראל אמנם – אבל במקומות אחרים וודאי שכן).
חחחח מדבריך אני מניח שלא השתמשת כראוי במכשרי אנדרואיד נורמלי, אז פשוט אניח לזה..
איני מבין את האמירה “האייפון הוא המנצח”- היה טורניר כלשהו שפספסתי? אליפות העולם לסמארטפונים במחיר כבד או משהו בסגנון?
אין עוררין על העובדה שהוא הנמכר ביותר, הוא מהיר וIOS מותאמת לחומרה שלו, אין עוררין על ערכה הגדול של אפל, על כך שהיא רווחית, המותג חזק, האפסטור מנפיקה המון רווחים- אין חולק על כל אלו, בסדר?
אך מה לעשות שזה לא הכל ויש אנשים (די הרבה, מסתבר) שאין בכך די עבורם? שמרגישים מוגבלים ומתוסכלים ממה שחסר בו ומההגבלות החלות על משתמשיו? עבורם הוא ממש לא “מנצח” משום בחינה, והעובדה שהרבה אנשים קונים אותו לא ממש עוזרת להם להפוך את המכשיר לשימושי יותר..
בנוסף, כשאני אומר שהבדלי הביצועים זניחים, אני מדבר על המוטו החזק של אפל- “it just works”, המהירות ופשטות הממשק היו מנק’ הכוח החזקות ביותר שלו, אך כשאני מבצע מבחני ביצועים (וצופה בדומים ברשת) אני שם לב שמה שבאמת משנה- כמה מהר עולות אפ’, כמה מהר החיפוש הקולי משיב תשובה רלוונטית, כמה מהר נטען עמוד בדפדפן, כמה מהר המכשיר עולה וכו’ ההבדלים הם של פחות משניה בדר”כ ולא תמיד לטובת האייפון. אם זה לא משנה לך, מה כן משנה לך?
איני יודע אם השתמשת במכשיר אנדרואיד חדש לאחרונה (מבוסס JB) אך כמי שלאחרונה מלווה 2 עוברים טריים מאייפון לנקסוס 4, אני יכול לומר לך שעקומת הלמידה אינה חדה כלל וכלל ולא נדרש להם זמן רב ללמוד אותו. לגבי אמינות המע’:
1. http://www.forbes.com/sites/tomiogeron/2012/02/02/does-ios-crash-more-than-android-a-data-dive/
2. http://www.phonearena.com/news/Which-platform-crashes-more-Android-or-iOS_id26542
כך שזה ממש לא שחור ולבן כפי שאתה אומר.. גם בנוגע למע’ עצמה ראיתי נתונים דומים, אך איני מצליח למצוא אותם כרגע.
בנוסף, מס’ מאמרים שקראתי מציינים שהאייפון נתקל בבעיה דומה למרצדס- מיתוג כמוצר למבוגרים, באחד המאמרים שקראתי הוא כונה “a dad’s phone” וזה כן משהו שמשפיע על מי שמחפש סמל סטטוס.
א.א: אם אתה “מבין מדברי שלא השתמשתי במכשיר אנדרואיד נורמלי” אתה בעצם מבסס במו פיך את העובדה שישנם נרהנ מאד מכשירי אנדרואיד “לא נורמלים”. עובדה זו והרבה מעבר לפרגמנטציה היא העומדת לזכות טענותי.
הדוגמה הטובה ביותר היא SGS. אני לא מסוגל להבין איך למרות היחס המחפיר של היבואן (ראה את הכתבה כאן “SGS3 מפסיקים לפעול” ואת מבול תלונות המגיבים) – ואני לא נוגע עכשיו בהתנהלותו העיסקית הכללית של אילן בן דב – עדין נמשכת תנופת מכירות סמסונג.
אפל חוללה את המהפכה בשוק הסלולר בישראל ושינתה את מאזן הכוחות לטובת הצרכן: נגמר הסיפור שהמפעילות מעמיסות זבל משלהן על מכשירים ונגמר הסיפור של תחזוקת ותיקון מכשירים ע”י מערכות ובבניות ורשלניות כי אפל אילצה את המפעילות לשלוח מכשירים למעבדה מרכזית שלה באירופה.
וודאי שהיה “טורניר”שפיספסת. ולא רק שפיספסת אתה עדין ממשיך לפספס. בטורניר הזה ישנן מספר זירות:
1 – זירת הרווחים, החשובה ביותר בעולם העסקים.
2 – זירת האמינות, אפל זוכה להיות בצמרת הסקרים נתקופתיים.
3 – זירת יחסי הציבור, כאן בכלל אפל מוכיחה את אמנות הניהול. לארוע של אפל נגמרים הכרטיסים תוך דקותיים. העתונאים מתנפלים על ארועי אפל במידה שמעוררת קנאה אצל מתחרותיה. אתה ככל הנראה לא יודע את שמות אנשי המפתח בHTC או בסמסונג אבל אתה וכמוך רוב המתענינים בנושא מכירים את טים קוק, ג’וני אייב וכו’.
4 – זירת נאמנות הלקוחות, לאפל שיעור גבוה מאד של לקוחות חוזרים ולכן הם תמיד בראש הטבלה.
5 – זירת המפתחים, ולכן אתה רואה תלונות, אפילו כאן באתר, בסגנון “למה הם לא הוציאו גם לאנדרואיד בו-זמנית”
עכשיו שים לב לדבריך אתה:
“אין עוררין על העובדה שהוא הנמכר ביותר, הוא מהיר וIOS מותאמת לחומרה שלו, אין עוררין על ערכה הגדול של אפל, על כך שהיא רווחית, המותג חזק, האפסטור מנפיקה המון רווחים- אין חולק על כל אלו, בסדר?”
תשובתי: בסדר ואפילו “בסדר גמור” :)
אשר לדבריך “בנוסף, מס’ מאמרים שקראתי מציינים שהאייפון נתקל בבעיה דומה למרצדס – מיתוג כמוצר למבוגרים”. פה צדקת. אני מאד נהנה מהמרצדס שלי. ואין לי אייפון. לא רק אני מבין את הערך העילאי של המרצדס אלא כל נהגי המונית מבינים זאת וחולמים על מרצדס.
יש ויש, ממש כפי שהאייפונים הראשונים לא היו נורמליים עבור משתמש המעוניין במכשיר שימושי.
יש לי רק שאלה אחת עבורך: למה אמור להיות אכפת לי, כמשתמש, אם המכשיר שרכשתי הוא הכי רווחי? במה זה תורם לי? איני מחזיק במניות של אפל או גוגל. איך זה משפר את חוויית השימוש שלי?
שים לב שלא התייחסת לטענות שהעליתי בתגובה.
הדבר היחיד שרלוונטי הוא העובדה שיש אפ’ שמגיעות לאנדרואיד לאחר פרק זמן, זה כך כיוון שבאפסטור משלמים יותר על אפליקציות וזה הגיוני, אם כי משך הזמן של ה”בלעדיות” הצטמצם מעמעותית וזו כבר לא תופעה רחבה כלל.
יחסי הציבור של אפל מעולים, שיווק זה הדבר האמיתי בו אפל מצטיינת. אני תולה חלק גדול משביעות הרצון של הלקוחות ונאמנותם בזה ולאו דווקא באמינות או איכות, כפי שהקישורים שהבאתי מראים.
שוב, אתה מפספס את העיקר ונמצד לתפל, אם תשים לב, תראה שמרצדס משקיעה המון בנסיונות למשוך את הקהל הצעיר, כיוון שאחרות עקפו אותה שם. ע”פ המקורות שקראתי, אותה בעיה מתחילה להיווצר אצל אפל עם האייפון. אתה חושב שזה טוב? בסדר.. אגב, אם אבן הבוחן שלך לגבי טיב מכונית יוקרה היא נהגי מוניות, אני חושש שאתה צריך לבחון את השיטה שלך שוב ( :
א.א. שואל:
“יש לי רק שאלה אחת עבורך: למה אמור להיות אכפת לי, כמשתמש, אם המכשיר שרכשתי הוא הכי רווחי? במה זה תורם לי?”
אין כמו השאלה הזו להצביע על חוסר הבנה מוחלט שלך בנושא. ואני לא בא להקניט אותך אלא להעמיד אותך במצב בו תתחילת להבין שזירה טכנולוגית מורכבת מהרבה מאד אלמנטים מעבר ל”מבחני ביצועים” או מספר הפונקציות שמכשיר מבצע. תקוותי היא כי תגלה סקרנות ותתחיל להתעניין גם בפן הניהולי של הזירה.
כאשר חברה היא מאד ריווחית יש לה היכולת למשוך אליה את טובי המהנדסים ולהשקיע הון רב במחקר ובפיתוח.
כאשר לחברת יש ערך מותג גבוה (כמו לאפל) יש לה מה להפסיד והיא תעשה כל מאמץ כדי לשמור על ערך המותג הזה.
ראה מקרה נוקיה: החברה קרסה כמעט לחלוטין ומשתמשיה סובלים מאד מירידת התמיכה. לדוגמה: ברוסיה ביטלו את מספר חיוג החינם לשרות התמיכה וסגרו את כל נקודות התמיכה.
השווה זאת למצב באפל המפעילה שרות הדרגה ותמיכה במאות חנויותיה ברמה המעוררת התפעלות.
כאשר חברה אינה ריווחית הדבר משפיע על המחיר אותו תקבל על המכשיר המשומש שלך כאשר תבוא לשדרג אותו.
כאשר חברה אינה ריווחית אין לה יכולת אפקטיבית לפקח על מפיציה – ראה מקרה HTC בישראל.
כאשר חברה ריווחיות מאד יש לה יכולת לפצות לקוחות על בעיות הנוצרות מפעם לפעם – ראה מקרה אייפון שהיתה לו בעיית קליטה ותגובתה של אפל בנושא.
++
כתבת: “שיווק זה הדבר האמיתי בו אפל מצטיינת”.
הגיע הזמן שתלמד מה זה “שיווק”. אתה מבלבל בין “מכירות” לבין “שיווק”.
“שיווק” זה תהליך שמתחיל הרבה מאד לפני שמיצרים את המכשיר הראשון. “שיווק” זה הבנת צרכי השוק ותכנון פתרונות בהתאם לכך. “מכירות” זה מה שסטיב ג’ובס היה עושה על הבמה מול קהל מריע.
1. כתבת ” כאשר חברה היא מאד ריווחית יש לה היכולת למשוך אליה את טובי המהנדסים ולהשקיע הון רב במחקר ובפיתוח”. אשמח אם תציין איך זה מתבטא בעליונות של האייפון ע”פ מכשירים אחרים בפועל כיום.
2. אני מודע לעובדה שהזירה הטכנולוגית מורכבת יותר, אך כשאתה אומר דברים כמו “האייפון מנצח” ואז טוען שזה כי החב’ שמייצרת אותו מנוהלת טוב מאוד, אני תוהה לעצמי איך זה עוזר לך להוציא יותר מהמכשיר שרכשת. האם זה מנחם את המשתמש שעבורו המסך קטן מדיי, או שרוצה לעשות משהו אך לא יכול? האם מה שאתה מחפש בסמארטפון שאתה רוכש הוא פונקציונאליות ונוחות עבורך או את הידיעה שהוא יוצר ע”י חב’ המנוהלת כהלכה?
3. גם לחב’ לא רווחית יש יכולת לפקח על מפיציה כי היא יכולה לבחור אותם, גם חב’ לא רווחית יכולה למצוא פתרונות לתקלות שאין משמען החלפת מכשיר, כיוון שהעלויות לא גבוהות בדר”כ.
4. כשאני מדבר על שיווק, אני מדבר על התהליך שמתרחש הרבה לפני שג’ובס או מישהו אחר עולה על במה כלשהי. אני מדבר על מיתוג המכשיר כאייקון, כסמל, ממש כמו בגדי מעצבים. בצורה זו אנשים מתעלמים לחלוטין מחסרונות ופגמים, מפתחים נאמנות וכו’ ללא קשר לערך האמיתי של המוצר עבור, כיוון שהוא מספק צורך רגשי או מנטלי כלשהו. כל הפרסומות של אפל יכולות להדגים זאת, חפש את הפרסומות הישנות שלהם למחשבים בהן מנסים להעביר שמחשבי המק יעזרו לאב לשפר את יחסיו עם בנו וכו’. זה עובד ורעיון חכם, אך בהינתן העבדה הזו, אני חושב שניתן לשייך את שביעות הרצון ונאמנות הלקוחות לשיווק ולא לאיכות המוצר.
נכון