יותר רשמי מזה כנראה שזה לא יכול להיות: דו"ח מכירות הטלפונים החכמים של גרטנר (Gartner) מראה שרק החברות הסיניות בחמישייה הראשונה הגבירו את המכירות שלהן. סמסונג (Samsung) ואפל (Apple) עדיין מובילות את מכירות המכשירים, ומדובר בדו"ח שמדבר על מכירות למשתמשי קצה אבל יש להן בהחלט סיבה להתחיל להביט מטה קצת בחשש.

הפער בנתח השוק של אפל לוואווי (Huawei) ממשיך להתכרסם. אם ברבעון השלישי של 2015 נתח השוק של אפל היה 13% לעומת 7.7% של וואוי, הפעם כבר מדובר ב-11.5% לעומת 8.8%, כלומר ירידה של 1.5% בנתח השוק של אפל לעומת עלייה של אחוז בנתח של וואווי. סמסונג, כנראה בגלל הפיאסקו של Note 7, איבדה הרבה יותר. נתח השוק שלה, במונחים של שנה לשנה, ירד מ-23.6% ל-19.2%. קשה להאמין שאפילו ראשי החברה זוכרים מתי נתח השוק שלה היה נמוך מ-20%. המכירות שלה הצטמצמו מ-כ-83.6 מליון לכ-71.7 מליון יחידות. מדובר בנפילה של יותר מ-14%.

ומאחור היצרניות הסיניות חוגגות, ומרשים במיוחד ההישג של אופו (Oppo) שקפצה למקום השלישי עם זינוק במכירות מכ-11.9 מליון ל-כ-25 מליון מכשירים, יותר מהכפלה, וזינוק בנתח השוק מ-3.4% ל-6.7% כשהיא מתחילה לחרוך את מעמדה של וואווי במקום השלישי. והכי חשוב בהיבט שלה: אופו באופן רשמי, להבדיל מכל החברות האחרות בחמישייה המובילה, מוכרת רק בחמש מדינות במזרח אסיה, כש-81% מהמכירות מגיעות מסין.

גם המכירות של BBK, החברה שבבעלותה ויוו (Vivo) וואן פלוס (One Plus), זינקו באופן משמעותי, וכמעט הכפילו את עצמן. היא מכרה ברבעון השלישי של 2016 כ-19.9 מליון מכשירים וזאת לעומת כ-10.4 מליון ברבעון המקביל אשתקד. נתח השוק שלה זינק מ-2.9% ל-5.3%, ולמרות שוואן פלוס מוכרת בכל העולם, עדיין רוב המכירות של החברה, כ-89%, מתבצעות בסין.

בסך הכל גדל שוק הטלפונים החכמים, במונחים של מכירות סופיות, מכ-354 מליון ל-כ-373 מליון יחידות בהשוואה בין הרבעונים השלישיים של שנה זו ושנה קודמת, עליה של 5.4%.