האם סמסונג (Samsung) מתכננת בקרוב לשנות את שיטת השיווק של מכשיריה באסיה? גורמים בשוק מעריכים כי היא תלך בעקבות המודל העסקי של שיאומי (Xiaomi), אשר משתמשת באתר הרשמי שלה למכירה של מכשירים באופן ישיר ובכך חוסכת בעלויות ומאפשרת רכישה של מכשירים חכמים וציוד קצה במחירים מוזלים יותר. סמסונג לפי השמועות מעוניינת לבצע מהלך דומה, אשר הצליח לשיאומי לכבוש את השוק במזרח, ועל פי התכנון היא תסתייע בזכייניה בהודו, ווייטנאם וסין, זאת בנוסף לחנויות האינטרנט שלה.
נכון לעכשיו, לא מדובר על אסטרטגיה שתיושם בשווקים המערביים וכי ההערכות הן שיהיה מדובר בהוזלות משמעותיות והנחות שיטבו עם הצרכן, אך סמסונג תאלץ להוזיל את הרכיבים ואת החומרה כדי לאפשר זאת, כך שמדובר ככל הנראה בפניה לשווקים הזולים ובטלפוני לואו-קוסט בלבד.
משמעות נוספת היא שסמסונג תאלץ לבטל את הסכמיה עם חברות הסלולר המקומיות, מה שעלול לפגוע ברווחיות שלה ולשנות את המודל העסקי במדינות או שווקים מסוימים. יחד עם זאת, היא עשויה לקחת את ההימור שכן בשנת 2014 מכירות של מכשיריה היוו רק כ-13 אחוז בלבד מנתח השוק האסייתי בהשוואה לשנים קודמות.