אפליקציה חדשה בשם רובוהולד (RoboHold) מתיימרת לחסוך מהצרכנים את אחד הדברים שנחשבים להכי פחות אהובים, שלא לומר שנואים: ההמתנה הארוכה לנציגים במוקדי שירות הלקוחות. האפליקציה חוסכת יותר מאשר את זמן ההמתנה: היא גם מייתרת את ההתמודדות עם נתב השיחות המסובך.
כיצד זה עובד? מפתחי האפליקציה מציגים בצורה גרפית את נתבי השיחות האוטומטיים של החברות השונות. לכל נתב תפריטים ותתי תפריטים שונים. לקוח שמעוניין להתקשר אל מוקד שירות כזה או אחר יחפש את לוגו החברה באפליקציה ויבחר את סוג השירות המבוקש. רובי, דמות הרובוט שמלווה את האפליקציה, ‘ימתין’ עבור הלקוח לכשיתפנה נציג שירות. בינתיים נשאר הלקוח פנוי לעיסוקיו וזמין לשיחות, שכן קו הטלפון מתפנה. ברגע שמגיע תורו של הלקוח הוא יקבל שיחה נכנסת ונציג השירות יהיה מצדו השני של הקו.
החברות שכבר משתפות פעולה עם רובוהולד הן כלל, אל-על, תדיראן, נטוויז’ן, סלקום, מי אביבים, הוט מובייל, הוט, הדקה ה-90, פתאל, אמריקן לייזר, אוטודיל, אנגלו סכסון, מוזיאון הילדים הישראלי וקבוצת חג’ג’. המפתחים מבטיחים כי עוד גופים ישתפו פעולה וכי הרשימה מתעדכנת כל העת. את הרווח עושים המפתחים מהחברות עצמן: אלו מעוניינות לנהל בצורה יעילה יותר את תורות ההמתנה לנציגי השירות וזאת מבלי להעמיס על המרכזיות הטלפוניות.
“רובי נולד מתוך הצורך לחוויית משתמש שונה בכל הקשור להמתנה לנציג שירות. זו אחת הבעיות המרכזיות של נותני השירות ושל הצרכנים בישראל, ובעזרת האפליקציה נוכל לפנות את זמן ההמתנה של המשתמש לעיסוקיו הפרטיים”, אומר יזם האפליקציה והמפתח ירון גביש. “בעיית ההמתנה הארוכה מפריעה לא רק לצרכנים, אלא גם לנותן השירות ש’מרוויח’ לקוחות לא מרוצים שנאלצים להמתין זמן רב לשירות”, מוסיף גביש, מי ששימש בעבר במגוון תפקידים בתחום המרכזיות וזיהה את הצורך בפיתוח האפליקציה. לצדו של גביש עומדים מאחורי האפליקציה איש העסקים אלי להב והקומיקאי ציון ברוך.
אפליקציה שימושית ביותר אך העיצוב וחויית השימוש לא משהו (בכלל לא אהבתי את הקונספט עם הרובוט, זה מוריד מהרצינות של האפליקציה)
Zappix.
למי שתהה איך קוראים לאפליקציה הראשונה ששימשה לזה.
זאפיקס לא מחכה בשבילך עד שיתפנה הנציג,אם יוסיפו את זה בzappix היא תהיה אפליקציה מושלמת.
אהבתי
דרך יפה לעטוף את השירות הגרוע של החברות