בימים שבהם המצב הביטחוני ברחובות הערים מתוח, מושקת בישראל אפליקציית Reporty (ריפורטי). האפליקציה, באמצעות מגוון תכונות של הטלפון החכם, מייעלת את שיחות החירום שמקיימים האזרחים עם גופי ההצלה ובכך מסייעת להציל חיים.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר (ד') בתל אביב חשפו אנשי הסטארט-אפ הישראלי, ריפורטי ביטחון לאומי, את האפליקציה עליה עבדו בשנים האחרונות. האפליקציה נמצאת כבר בחנויות האפליקציות, מוטמעת באופן מלא בכל מוקדי החירום של מגן-דוד אדום ובקרוב בגופי הצלה נוספים: ביניהם משטרת ישראל והמוקדים העירוניים.

מקסימום מידע במינימום זמן

נכון להיום, מתקיימות מליוני שיחות חירום בכל רגע נתון ברחבי העולם. בממוצע אורך כל שיחה הוא כ-3 דקות בהן צריך המוקדן לקבל תמונת מצב אמיתית, לזהות אם לא מדובר בשיחות סרק ולנתח כמה כוחות להזניק למקום האירוע. באמצעות אפליקציית ריפורטי, אנשי מוקד החירום מקבלים בזמן אמת וידאו חי מהמקום, זאת לצד מיקום מדוייק ממנו מתבצעת השיחה. באמצעות השימוש באפליקציה מתקבלים במוקד נתונים רבים בזמן קצר יותר והופכים את הטיפול באירוע החירום ליעיל יותר.

בהדגמה שנערכה במסגרת אירוע ההשקעה הסביר אמיר אליחי, מנכ"ל ומייסד ריפורטי, כיצד מתבצעת שיחה אל מוקד החירום: תחילה, באמצעות ממשק פשוט לתפעול, לוחץ המשתמש על הלוגו של גוף החירום המבוקש (רשימת המוקדים מתעדכנת בהתאם למיקום בו נמצא המשתמש). לאחר מכן, מקבל המוקדן שידור וידאו חי מהטלפון החכם של המשתמש, זאת בנוסף לנתוני מיקום המתעדכנים על גבי מפה.

אליחי ציין כי החברה משתמשת באלגוריתם היודע לשדר נתוני מיקום גם בתוך מבנים וכך יכולים להבין מוקדי החירום גם מאיזו קומה הגיעה הפנייה והיכן בדיוק מתרחש אירוע החירום בתוך המבנה. כמו כן, ניתן לבחור רשימת חברים שיעודכנו גם כן בעת שהמשתמש מבצע שיחת חירום. עד להגעת הכוחות יכול המוקדן להדריך את המשתמש בדבר פעולות ראשונות שיש לבצע, זאת על סמך שידור הוידאו שמקבל מהזירה.

עוד מציינים אנשי האפליקציה כיצד היא יודעת לתעדף את כמות השיחות המתקבלות במוקד החירום ולסייע בהפחתת שיחות הסרק המתקבלות למוקדים אלה. עוד ניתן באמצעותה לתקשר באמצעות ערוץ IP של נתב Wi-Fi באזור גם אם הרשת הסלולרית קרסה, זאת לצד פיצ'רים רבים שצפויים להתווסף אליה, כולל פיצ'רים חברתיים הכוללים 'ליווי' או מעקב הורים אחר ילדיהם.

אהוד ברק: "אני קורא לכל אדם להוריד את האפליקציה"

אלי בין, מנכ"ל מגן-דוד אדום, הסביר כיצד אחד מאירועי הטרור האחרונים היה יכול להתנהל טוב יותר לו היו אנשי הארגון מקבלים דיווח באמצעות האפליקציה: "באירוע של המחבל מיפו היינו יכולים להבין מהר יותר כי ישנן כמה זירות וכך היינו יכולים להזרים כוחות אל כמה מקומות שונים", ציין בין. "אנחנו יכולים לקבל את תמונת המצב  האמיתית, להבין את חומרת האירוע ולדעת כמה כוחות לשגר… לעיתים גם צריך לראות את הפצוע כדי להבין אלו ניידות לשלוח. זה משדרג בצורה משמעותית את היעילות של המוקד", הוסיף מנכ"ל מגן-דוד אדום.

מימין לשמאל: אלי בין, אהוד ברק, פנחס בוכריס
מימין לשמאל: אלי בין, אהוד ברק, פנחס בוכריס

לפני קצת פחות משנה השקיע ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, מיליון דולרים בסטארט-אפ הישראלי העומד מאחורי האפליקציה. "זה דבר ייחודי מבחינת הפוטנציאל…גם באירוע חטיפת שלושת הנערים אפשר היה לשמוע שהם נורו בעת שיחה עם מוקד החירום. במקרה של שימוש באפליקציה אפשר להקליד, לצלם, לקבל בדיוק את מסלול הנסיעה וכך ניתן לתכנן טוב יותר את מה שנחוץ לעשות", הסביר הבוקר אהוד ברק. "אני קורא לכל אדם להוריד את האפליקציה".

ניתן להוריד את האפליקציה בחינם למכשירי אנדרואיד ו-iOS. כאמור, היום מוטמע ממשק הניהול בכל מוקדי מגן-דוד אדום באופן מלא ובכמה רשויות מקומיות. בחודשים הקרובים, מעריכים המפתחים, גם משטרת ישראל תחל להטמיע את האפליקציה במוקדיה ועד שזה יקרה תחייג האפליקציה למוקד משטרת ישראל באמצעות שיחה רגילה.

שתף:
-פרסומת-
בוגר תואר ראשון בתקשורת דיגיטלית, ועוסק בתחום הפרסום. אלעד חובב טכנולוגיה מהיום שהוא זוכר את עצמו, ואין יום שעובר מבלי שהתעדכן בחידושים שבעולמות הסלולר, הגאדג'טים, הרשתות החברתיות ועולם האפליקציות. למרות שאלעד מוקיר כבוד רב לחברת אפל ולמוצריה, מרבית המכשירים החכמים, שהיו ושעדיין ברשותו, מריצים דווקא אנדרואיד.
  • Avi Walter

    יופי של אפליקציה רק חבל שנוט 5 לא נתמך. אולי המעבד ישן מידי לטעמם