נמאס לכם להגיע לאוטובוס ולגלות שכרטיס הרב קו שלכם ריק ואין לכם מזומן כדי להטעין אותו על ידי הנהג? משרד התחבורה בוחן בימים אלה שירות חדש, בעזרת חברת הטכנולוגיה פיסנטרה ולאומי קארד, במסגרתו יוכלו נוסעים למלא את כרטיס הרב-קו שלהם באמצעות כרטיס האשראי שלהם דרך המחשב האישי בבית, ללא צורך להגיע לעמדת רב-קו או לשלם לנהג.
למעשה, שירות ‘רב קו אונליין’ החל בימים האחרונים בפיילוט בקרב 1,000 נוסעים בגוש דן, שיקבלו לידיהם קורא כרטיסים חכם ללא תשלום ויטענו באמצעותו את כרטיס הרב קו שלהם בסכום המבוקש. המיזם, שנחשף לאחרונה על רקע תחילת עבודות הרכבת הקלה בתל אביב והגברת האכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית המרכזיים בגוש דן, צפוי להתרחב לכלל הציבור בשבועות הקרובים.
את השירות מפעילה חברת פיסנטרה המתמחה בפתרונות תכנה, חומרה ושירותים מקוונים, כאשר לאומי קארד תספק את שירותי הסליקה. שוק התחבורה הציבורית מוערך בכ-5 מיליארד שקל בשנה, כאשר על פי ההערכות כ-65% מהתשלומים מתבצעים באמצעות כרטיסי רב קו. בלאומי קארד מעריכים שהיקף הטעינות הדיגיטליות מהבית יעמוד על כ-200 מיליון שקל בשנה הראשונה לפעילות.
למה זה טוב?? מי כבר נוסע היום בתחבורה ציבורית
רוב האנשים שאני מכיר
יש את אפליקציית hopon שעובדת טוב מאוד
חסר רק ששרים וחברי כנסת יחוייבו להשתמש לפחות פעם בחודש בתחבורה
ציבורית ואז באמת יתחיל שיפור משמעותי בתחבורה ציבורית בישראל. ואולי נהיה
כאן תחבורה נורמאלית?
סוף סוף המדינה מתחילה להסתכל לכיוון האזרח הפשוט:
אכיפת נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית, השקת מערכת לטעינת רב קו מהבית, פתיחת חניונים נוספים.
למה לא פשוט מהטלפון?
יש את HopOn לאנדרואיד אבל צריך NFC..
ב-HopOn צריך NFC בשביל רב קו.
אבל בכנס ecomotion הם אמרו שיש להם גם שירות תשלומים שלא קשור לרב קו, שבו הם עובדים עם תדרי רדיו שמופקים ע”י משדר פשוט וזול המותקן בתוך אוטובוסים. האפליקציה גורמת למכשיר להאזין לתדר הזה, וברגע שהיא קולטת שדר כזה, היא מאפשרת לשלם בקליק.
הם אמרו שזה אפילו עובד על נוקיות ישנות.
שלב הבא הוא לאפשר תשלום מרחוק ודרך אפליקציה גם למי שאין רב קו.
למשל, נהגי אוטו, תיירים וציבור הלא מבין.
ידוע. דיברתי על טעינת כרטיסי רב קו בלבד.
יש יותר אנשים שיש להםnfc מאשר אנשים שיודעים להשתמש עם מחשב פה בארץ