שנה קשה עוברת על סוני. עסקי הטלוויזיות מפסידים לה כסף כבר שש שנים רצופות, מיזם הסלולאר המשותף שלה עם אריקסון השוודית לא מצליח להמריא והפריצה הגדולה לרשת ה-PlayStation Network שלה גבתה גם היא מחיר יקר – ועד לא הזכרנו את הנזקים שגרמה לה רעידת האדמה הגדולה ביפן. אחרי כל זה, קיווינו שלפחות מוצר אחד של החברה לא יסבול – PlayStaion Vita, הקונסולה הניידת פורצת הדרך.
מסתבר שטעינו: הבוקר אמר נשיא החברה, קאזואו היראי, לעיתונאים יפנים כי השקת “ויטה” לא תתבצע לפני עונת החגים, כפי שתוכנן במקור. במקום זאת, ביפן תצא מכונת המשחקים הניידת לקראת סוף דצמבר, ובארה”ב ואירופה היא תראה אור רק בתחילת 2012. הסיבה לעיכוב לא צוינה, אך יש להניח כי מדובר במכלול שכולל את הפגיעה בייצור במדינה בעקבות רעש האדמה והעובדה שבמשך חודשים שלמים נאלצה החברה להקדיש את כל כוח האדם שלה בתחום התוכנה לטיפול בפרצת האבטחה בפורטל המשחקים שלה.
מצד שני, יכול להיות שיש כאן גם סיבה חיובית אחת: בוועידת Develop שנערכה בברייטון לפני כשבוע וחצי אמר פיל רוג’רס, מנהל מרכז המו”פ של סוני באירופה, כי הקונסולה הניידת החדשה תוכל לתקשר עם אחותה הנייחת, PlayStation 3, במגוון דרכים: “מה אתם יכולים לעשות עם כל זה? הנה כמה רעיונות טכניים משעממים: אתם יכולים לשלוט על תצוגת הויטה ממשחק PS3; אתם יכולים להשתמש באמצעי השליטה של ויטה למשחק PS3; אתם יכולים להריץ תוכנה על שני המכשירים (הקונסולות) ולהשתמש ברשת כדי לסנכרן את מצב המשחק (ביניהם)”. בנוסף הוא הדגים משחק בו ניתן לשחק אחד נגד השני כאשר שחקן אחד משחק על פלייסטיישן נייחת והשני עם הויטה הניידת.
נראה שהחברה מתכוונת לשווק את ויטה לא רק כמתחרה מול Nintendo 3DS על תואר “הקונסולה הניידת של המחר”, אלא גם כמתחרה מול ה-Wii U וה-Xbox Live של שתי המתחרות. היכולת לפתח משחק בו ויטה משמשת כאמצעי שליטה או כמסך שני – לאותו שחקן או לשחקן נוסף – מתחרה ראש בראש מול יכולות ה-Wii U, בעוד היכולת לפתח משחקים תואמים שניתן להתחיל לשחק על הקונסולה הביתית ולהמשיך מהניידת לאחר סנכרון קצר דרך רשת ה-PSN עומד מול חזונה של מייקרוסופט ל-Xbox Live עם Windows Phone. ואם בשביל לתת למפתחים זמן לעכל את זה ולפתח משחקים עם יכולות כאלו נצטרך להמתין חודשיים-שלושה יותר להשקה – זה בהחלט יהיה שווה את זה.
הם יכולים לשלב את הpap עם הפלייסטיישן