הסטארט אפ הישראלי Prezma משנה את כל חוקי המשחק בעולם התוכן של הרשתות החברתיות וכובש בסערה את כל המותגים המובילים בעולם הפרסום בניהם קוקה קולה, תנובה, לנקום פריז ועוד. Prezma נבחרה לתחרות החדשנות השנתית של פייסבוק, בה משתתפות 69 חברות בלבד מכל העולם עם המיזמים החדשניים ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי. הפלטפורמה החדשה מאפשרת לרכז במקום אחד את כל מקורות התוכן ברשתות החברתיות סביב נושאים נבחרים ומעניקה תמונה מלאה בזמן אמת מתוך פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב.
בימים אלו ממש מתחילה מהפכה אמיתית בעולם התוכן של הרשתות החברתיות. חברת הפרסום הדיגיטלי וסוכנות המדיה חברתית Moog.IT אשר התקבלה למועדון האקסקלוסיבי של פייסבוק PMD – Facebook Preferred Marketing Developers Program בה חברים מאות חברות מכל העולם, יזמה סטארט אפ מהפכני שמשנה את כל עולם התוכן שהכרתם עד היום ברשתות החברתיות.
תוך חודש בלבד מאז שהמערכת עלתה לאוויר היא כבר כבשה את כל עולם הפרסום ועושה מהפכה של ממש ברשתות החברתיות. בין המפרסמים שכבר הצטרפו – קוקה קולה, תנובה, החברה המרכזית למשקאות, עיריית תל-אביב, לנקום פריס, קבוצת זאפ, מותגי הבירה גינס וסטלה ארטואה, עונת התרבות בירושלים, k.t.m, ועוד רבים.
עולם התוכן ברשתות החברתיות – פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב הינו עצום, מבוזר וקשה לאתרו באופן ממוקד. לכל נושא בעולם יש הרבה תוכן ברשתות החברתיות ובלתי אפשרי לעקוב בזמן אמת אחרי כל התוכן ברשת. Prezma מאפשרת לאגד חווית תוכן פרסונאלית ממוקדת המבוססת על מעגלים חברתיים ומעניקה תמהיל תוכן עדכני תלוי זמן. Prezma הינה מערכת של חבילות תוכן המושתת על תוכן ממקורות של מדיה חברתית המציעה רלוונטיות בהתאם למשתמש ומרכזת עבורו את כל מקורות התוכן הללו בכל רגע נתון. הפלטפורמה מאפשרת לכל אחד בזמן קצר לייצר את חבילות התוכן המעניינת אותו ולקבל תמונת מצב עדכנית.
מדובר על פלטפורמה חדשה שעושה סדר בעולם הדיגיטאלי, זוהי מערכת ייחודית שבכל זמן נתון מספקת תמונה מלאה און לין, בזמן אמת על המתרחש בפייסבוק, באינסטגרם וביוטיוב באמצעות תוכן הגולשים. המערכת מתאימה למשתמשים פרטיים, מותגים וחברות. זוהי המערכת הראשונה בעולם שניתן להשתיל אותה בתוך האתר של החברה, בעמוד העסקי שלה או באפליקציה. כך שאין צורך יותר להיכנס לכל רשת חברתית בנפרד ולצפות במתרחש.
בעולם העסקי עבור המפרסמים זו הפלטפורמה היחידה שעושה מהפכה ומאפשרת לייצר ערך לתוכן מעבר ללייקים בהתאם למודל העסקי של החברה. תוכן פופולארי של גולשים ברשת יכול להפוך לפרסומת בזמן אמת ולאפשר חסכון גדול בתקציבי הפרסום, התאמה של תוכן באופן פרסונאלי ודינמיות. בבסיס המערכת אלגוריתמיקה ייחודית (בקרוב פטנט) המשלבת טכנולוגיות בינה ממוחשבת דינאמית הנעזרת בחכמתם של ההמונים. כך, יוצרת המערכת פרסומות מותאמות אישית המבוססות על פעולות הגולשים. פלטפורמת Prezma באה כדי לעשות סדר בעולם הפרסום הדיגיטלי. כיום, מנהלי השיווק פועלים בעולם של חוסר וודאות בכל הנוגע לפרסום בפלטפורמות דיגיטליות, ותקציבים רבים מבוזרים בצורה לא אפקטיבית בין מספר פלטפורמות פרסום – הרבה פעמים על בסיס תחושה.
Prezma, לעומת זאת, מבטלת את הצורך בקבלת החלטות בצמתי החלטה מרכזיים והמשמעות היא מקסום התקציב, באופן מיידי. זה ממש כמו לעבור מ-GPS רגיל ל-WAZE.
את Prezma הקימו 2 יזמים צעירים, ארז יחזקאל ואורי מגן, מתוך צורך לשדרג את אמצעי השיווק הקיימים ולמקסם את הנכסים של הארגון. לדבריהם “כשעובדים עם Prezma, זה בעצם כאילו עובדים עם אלפי מומחי דיגיטל – פלנרים, אנשי מערכות מידע ואנשי קריאייטיב בעת ובעונה אחת. למרות שאנחנו סטארט אפ לא גדול בכמות העובדים, אנחנו צוחקים על זה שבעצם אנחנו משרד הפרסום הגדול בעולם – שהרי אנו מגייסים את ההמונים לטובת הלקוחות שלנו”.
*הודעה לעיתונות – פורסמה ככתבה וכלשונה.