הודעתה של טוויטר בסוף השבוע על הפסקת תחזוקת אפליקציית סרטוני ה-6 שניות Vine, הכתה בתדהמה את חובבי הוידאו ברחבי הרשת. רשת המיקרו-וידאו שנרכשה ע”י טוויטר ב-2012 והייתה אמורה להוות מוצר מרכזי בסל האפליקציות של טוויטר, זוכה להתעניינות מצד משקיעים פוטנציאלים וחברות ענק שמעוניינות לרכוש את Vine מטוויטר.
גם ענקית אתרי המבוגרים הקנדית ‘פורנהאב’ (Pornhub) הביעה את רצונה לרכוש את Vine ולספחה לפעילותה שמונה עשרות אתרי פורנו שהרשת מפעילה. באימייל ששיגר קורי פרייס, סגן נשיא קבוצת פורנהאב למנכ”ל טוויטר, ג’ק דורסי, הציע פיירס כי פורנהאב תרכוש את Vine מידי טוויטר.
בפורנהאב אומרים כי “6 שניות זה כל מה שהם צריכים” בכדי להפוך את Vine ללהיט בסצינות הפורנו שגם יחזיר את התהילה של ז’אנר ה-NSFW. פרייס כתב: “קליפים של 6 שניות בעולם הפורנו לרוב מספיקים למרבית האנשים מחפשים לענג את עצמם”.
https://twitter.com/Pornhub/status/792040642209804288
בטוויטר לא מתכוונים למכור את Vine לפורנהאב או לכל חברה אחרת, כך מסרה החברה לאתרי החדשות בחו”ל. ההצעה של פורנהאב היא כמובן בגדר תעלול שיווקי, אחד מבין רבים שהרשת מפיצה בשנים האחרונות, שנועד לייצר כותרות עבור קבוצת אתרי המבוגרים ולא הצעה רצינית, שטוויטר עוד עתידה לשקול בכובד ראש.
רשת אתרי Pornhub מונה עשרות אתרי מבוגרים, שירותי סטרימינג, אפיליאציה ומצלמות חיות. האתר המרכזי הושק לראשונה ע”י קבוצת יזמים קנדים ב-2007. במרץ 2010, נרכש פורנהאב ע”י MindGeek, קבוצת אחזקות בתחום הסרטונים למבוגרים.
רוס יוסופוב, אחד משלושת מייסדי Vine, הפציר בפני טוויטר שלא תמכור את Vine; “אל תמכרו את החברה שלכם” כך צייץ וכתב; “יצרנו את Vine בכדי להעניק השראה לדור חדש של יוצרים. העולם צריך דרכים וכלים חדשים שיאפשרו לאנשים ליצור ולהתבטא. העצמה ותמיכה ביצירה יהפכו את העולם למקום טוב יותר”.
כתב: דורי בן ישראל ופורסם במקור באתר מזבלה
איזה החלטה טיפשית לא למכור את Vine
אני דווקא מבין אותם.
מותג, טוב יותר או פחות, שמזוהה עם טוויטר
אני גם לא חושב שהייתי רוצה שיזכרו שהוא היה שלי כשהוא משמש פורנו…
מה הבעיה בזה?
כתוב בכתבה ש-Vine לא תימכר *לאף אחד*. הכתבה אמרה בעצמה שההצעה היא בעיקר שיווקית ולא רצינית. גם אני לא הייתי מוכר את זה לפורן האב, ושוב זאת גם לא הצעה אמיתית, אבל התייחסתי רק לעובדה שהיא לא תמכור את Vine לאף אחד. אגב אני בכלל הייתי מגביל את Vine לסרטונים מצחיקים (טיפה יותר ארוכים) כמו שהיא בערך עושה עכשיו. Vine זה כבר מותג של סרטונים מצחיקים ולכן נראה לי טיפשי להפסיק אותו, ועוד יותר טיפשי לא למכור אותו, בטח במצבה הנוכחי של טוויטר.