גולת הכותרת בהשקת קונסולה ה-PlayStation 4 Pro (פלייסטיישן 4 פרו) היא לאפשר לשחק במשחקים באבחנה אולטרא-גבוהה של 4K עם טווח צבע גבוה (HDR). אך עבור מספר מסויים של רוכשים נלהבים ההבטחה הזו לא ממומשת, ולא בגלל שמפרט הקונסולה לא חזק דיו, אלא בגלל בעיות קישוריות.
בפורום התמיכה של סוני (Sony) עלו מספר דיווחים המצביעים על אותה בעיה במסגרתה מוצגת תמונה משובשת או אי-הצגת תמונה כלל בעת חיבור הקונסולה לטלוויזיות התומכות באבחנה של 4K כאשר יכולת הצגת תמונת HDR מופעלת. מהתלונות עולה כי זהו אינו מקרה קצה המוגבל ליצרנית טלוויזיות או לדגם מסויים וזה מתרחש אצל טלוויזיות ממספר רחב של יצרניות כמו LG, סמסונג (Samsung), הייסנס (Hisense) ואפילו טלוויזיות תוצרת סוני.
תחילה משתמשים שפנו אל קו התמיכה של סוני קיבלו מענה כיצד ‘לעקוף’ את התופעה שנובעת, ככל הנראה, בגלל תקן ה-HDCP 2.2, המיועד להגן על תכנים באבחנה אולטרא-גבוהה. על-פי הפתרון המוצע, יש להפעיל את הקונסולה ב’מצב בטוח’ ולשנות את תקן ההגנה מ-HDCP 2.2 ל-1.4, פעולה המאפשרת לשחק במשחקים אך ישנם אפליקציות מסוימות, כמו נטפליקס (Netflix) שלא מאפשרת לצפות בתכני 4K ללא הגנת HDCP 2.2.
כרגע לא לגמרי ברור מי אשם בחוסר התאימות. משתמשים ציינו שנציגים מסוני הציעו למשתמשים לעדכן את קשוחת הטלוויזיה ולפנות אל היצרן על מנת לדווח לו על הבעיה, מצד שני היצרנים ‘מחזירים את הכדור’ למגרש של סוני ומאשימים את הקונסולה החדשה בחוסר התאימות.
הבעיה עם חוסר ההתאמה לא בלעדי רק לקונסולת ה-PlayStation 4 Pro ובהשקת ה-Xbox One S מספר מצומצם יחסית של משתמשים התלונן על בעיה דומה שנפתרה באמצעות עדכון קשוחה של מיקרוסופט. נקווה שבסוני ימצאו פתרון לבעיה בהקדם.
שלום קניתי קונסולו 4 פרו לחני כחודש והכל עבד חלק
פתאום החיבור הפסיק להגיב ולא רואים כלום
החלפתי כבל וזה לא עזר
האם הבעיה נפתרה?
תודה מראש!