אייפון הוא המכשיר המועדף בקרב ילדים

כרבע מהילדים בגילאי 6-8 מחזיקים במכשיר סלולרי , כך עולה מסקר של חברת פלאפון לקראת החזרה לבית הספר. הסקר נערך בסוף חודש יולי על ידי חברת אקספרטו, בפאנל האינטרנטי של חברת אי-פאנל, בקרב 920 אימהות לילדים בגילאי 6-14 המהוות מדגם מייצג של האוכלוסייה.
עוד עולה מהסקר, כי ל66% מהילדים בגילאי 9-11 יש מכשיר סלולרי. בגילאים מתקדמים יותר של בין 12 ל-14 כבר ל- 91% מהילדים יש מכשיר נייד, לרוב סמארטפון.

הילדים מעדיפים אייפון – ההורים קונים סמארטפון אחר
על אף שמרבית הילדים (49%) מעדיפים אייפון, ההורים דווקא מעדיפים לקנות להם מכשיר אחר. בגילאי 6-14 רק ל-4% מהילדים יש אייפון5, ל18% יש אייפון מסוג כלשהו, לעומת 31% מהילדים שהם בעלי סמארטפון אחר. שאר הילדים מחזיקים בעיקר במכשירי מגע של שאר החברות ומכשירים ישנים יותר באופן יחסי. בנוסף, 28% מהילדים בגילאי 12-14 מחזיקים באייפונים.

נירית בן קיש, מנהלת אגף השיווק בפלאפון: "מדי שנה יורד הגיל בו ההורים מציידים את ילדיהם במכשיר נייד. הצורך בשקט נפשי וזמינות של הילד גורמים להורים להעניק מכשיר ראשון כבר בכניסתו לכיתה א'. בשלב ראשון ההורים מעניקים לילד סמארטפון טאץ' שיאפשר לו ליהנות ממכשיר מתקדם בעלויות סבירות, מתוך הבנה שילדים נוטים לאבד ולשבור מכשיר נייד".

עוד ציינה בן קיש "ככל שהילד גדל אנו רואים שלילד יש דעה בבחירת המכשיר והוא מהווה עבורו צורך חברתי. גם השימושים הינם בהתאם. אם בכניסה לבית הספר הילד בעיקר מתקשר להורים כדי להודיע שהגיע, ככל שהוא עולה בגיל הוא מוריד אפליקציות, שולח הודעות בוואטסאפ, נמצא בקשר עם חברים דרך הפייסבוק ועוד. בשלב בר המצווה ילדים רבים מקבלים כמתנה או רוכשים בכספי המתנות מכשיר אייפון או גלקסי מתקדם".

שקט נפשי – הסיבה המרכזית למתן פלאפון לילד
93% מהאימהות העידו כי הסיבה שבגינה הן נותנות לילדיהם מכשיר סלולארי היא שקט נפשי. סיבה נוספת היא שמירה על קשר עם שאר הילדים והענקת תחושת שייכות לילד והשתלבות בחברה, שכן המכשיר הפך לסמל סטטוס.

92% מהילדים שולחים סמסים; 56% מהילדים משתמשים בו למשחקים
עיקר השימושים בנייד הוא סמסים: 92% מהילדים משתמשים במכשיר על מנת לשלוח הודעות sms לחבריהם ולהורים. 56% מהילדים בגילאי 6-8 משתמשים במכשיר הנייד למשחקים כמו קאנדי קראש או אנגרי בירדס. לעומת זאת, ככל שהגיל עולה המכשיר משמש אותם לאפליקציות כמו וואטסאפ, פייסבוק ורשתות חבריות נוספות.

*הודעה לעיתונות – פורסמה ככתבה וכלשונה

שתף:
-פרסומת-
מדור ההודעות לעיתונות של האתר נותן במה לחדשות ולהכרזות המתרחשות בשוק הישראלי. זהו שירות לציבור קוראי האתר והכתבות פורסמו כלשונן וככתבן. אין האתר אחראי על תוכן הכתבה והוא אינו קשור או מושפע מכך.